الت کوین چیست ؟ الت کوین ها چرا بوجود امده اند؟

الت کوین از دیگر رمز ارزهای بازار کریپتو کارنسی هستند که عنوان الت کوین را به خودشان اختصاص داده اند.این رمز ارزها که پس از رمز ارز بیت کوین BTC  ساخته شده اند معمولا برای رفع مشکلاتی مانند مقیاس پذیری ، سرعت شبکه بیت کوین بوجود امده اند.انها هم مانند بیت کوین دارای کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری هستند.

الت کوین چیست؟مزایا و معایب انها 

الت کوین به ارزهای اشاره دارد که پس از بیت کوین توسط مهندسان این صنعت بوجود امده اند.این ارزهای دیجیتالی که به هر روشی سعی داشته اند که جایگزین بیت کوین شوند در حال حاضر رقبای بیت کوین شمرده میشوند.

عملکرد الت کوینها تقریباً مشابه بیت کوین است اما از جهت ساختار فنی با بیت کوین تفاوت های دارند.در زمینه ارز های دیجیتالی التکوین ها قیمت پایین تری نسبت به بیت کوین دارند.این رمز ارزها که قصد حل مشکلات بیت کوین را داشته اند امروزه طرفداران بشدت زیادی را در دنیا دارند.هر یک از این کوین ها اگر نگاهی به وایت پیپر انها کنیم هدف گذاری های درازمدت را در دستور کارشان دارند.معمولاً سرعت انجام تراکنش ها در شبکه بلاکچینی این کوین ها بیشتر از بیت کوین است همانطور که میدانید در شبکه انتقال بیت کوین هر ده دقیقه یک بلاک جدید تشکیل میشود اما در خصوص الت کوینها زمان تشکیل بلاک کمتر تر بوده و درنتیجه تراکنش ها سریع تر تایید میشوند.هذینه های جابجایی دارایی ها در شبکه های آلت کوین ها نسبت به بیت کوین بصرفه تر و کمتر بوده است.برخی از آنها قیمت ناچیزی در مقایسه با بیت کوین دارند بنابراین تهیه کردن مقادیر بالای از آنها راحتر از بیت کوین بوده است.این مواردی که اشاره کردیم مختصری از مزایای این رمز ارزهای بازار بود.اما معایبی که الت کوین ها دارند اکثر آنها تقریباً از پیروزی در مقابل رقیب شان که شاه رمز ارز هاست بازمانده اند.

انها پیروان قدرتمندی مانند بیت کوین ندارند حتی برخی از انها شهرت بیت کوین را هم ندارند.الت کویتها قابلیت های پیشرفته تری از بیت کوین دارند برخی از آنها استخراج  میشوند اما در حد اعتبار بیت کوین نیستند.قطعاً انتخاب کردن یکی از این کوین ها از میان هزاران کوین بازار کریپتو کارنسی برای سرمایه گذاری دیجیتالی وکار آسانی نخواهد بود.زیاد شدن این کوین ها در بازار از قدرت هر یک از آلت کوین ها می کاهد و ارزش مارکت انها را کاهش خواهد داد.این موارد بخشی از معایبی بود که در این مطلب مطرح کردیم اگر تا اینجای مطلب سوالی دارید حتما کامنت گذاری کنید ، حتما از کامنت های شما استقبال خواهد شد.

چند الت کوین معروف بازار رمز ارز ها

همانطور که گفتیم الت کوینها پس از بیت کوین بخشی از مارکت کپ بازار کریپتو کارنسی را تصاحب کرده اند و تعداد آنها هم بشدت بالاست.در ادامه چند الت کوین سرشناس را نام خواهیم برد که پیشتاز ارزهای دیجیتالی پس از بیت کوین بوده اند.

  • رمز ارز اتریوم ETH  اتریوم را با قرار داد های هوشمند معمولاً میشناسند این رمز ارز اصلی بازار که بهترین میزبان برای اپلیکیشن های کریپتوی تا کنون بوده است در حال حاضر حجم قابل توجهی از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتالی را در دست دارد.یکی از پروژه های مهمی که بر روی این شبکه فعالیتش را شروع کرد توکن NFT  بوده است.

  • رمز ارز بایننس BNB  ارز دیجیتالی بایننس یا همان بی ان بی را که با شهرت بزرگ ترین صرافی دنیا بایننس فعالان بازار کریپتو کارنسی میشناسند.این رمز ارز هم با پشتیبان قدرتمندی که دارد جزو ارزهای اصلی بازار کریپتو میباشد.

  • رمز ارز ریپل XRP  اکثر مبتدیان بازارکریپتو ریپل را یک رمز ارز می پندارند اما در اصل این الت کوین xrp نام دارد که شرکت توسعه دهنده ان ریپل است و xrpیکی از محصولات ریپل میباشد.

  • رمز ارز تتر USDT از دیگر انواع الت کوین ها شمرده میشود این استیبل کوین پر شهرت و پر کاربرد حجم معاملاتی بالای در بازار کریپتو کارنسی دارد و در معاملات مورد توجه کاربران قرار گرفته است.قیمت این رمز ارز همیشه برابر یک دلار امریکا است.

  • رمز ارز ترون TRX  اقای جاستین سان بنیان گذار اصلی این رمز ارز میباشد پروژه ترون بنا بر مزایای که داشته توانسته در بازار کریپتو کارنسی محبوبیت بدست آورد.از جمله مزایایی این رمز ارز میتوان به سرعت انجام تراکنش بالا،هذینه های کم و ناچیز در انتقال اشاره کرد.

  • رمز ارز دوج کوین DOGE  دوج کوین که لوگوی ان از یک سگ ژاپنی بر گرفته است هم پیروان پر پا قرصی دارد سرمایه اصلی دوجکوین همین طرفدارانش هستند.این الت کوین که یک میم کوین میباشد تا کنون از سراسر دنیا توانسته ثروتمندان بیشماری را به خود جلب کند.

از اینکه با تیم ما در این مقاله بودید متشکریم ⚘شما میتوانید با ثبت کردن تکنیک های کریپتوی تان در بخش نظرات مطالب همین سایت از یک تا پنج دوج کوین هدیه دریافت کنید 🎁

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا