انواع تریدرها در زمینه ارزهای دیجیتالی

ایا شما یک تریدر هستید؟ پس همین مقاله را دنبال کنید تا با انواع تریدرها در زمینه ارزهای دیجیتالی بیشتر اشنا شوید و بدانید که شما در کدام دسته از انواع تریدرها قرار گرفته اید.

تریدر های که روی یک رمز ارز متمرکز شده اند.

این نوع از تریدر ها خاص هستند و اکثراً حرفه ای در این زمینه نیستند. انها بر روی یک رمز ارز معامله میکنند.بفرض مثال این نوع از تریدر ها رمز ارز لایت کوین LTC را خریداری میکنند و صبر می کنند تا قیمت آن صعودی شود و سود کنند از معامله شان.این دسته از معامله گران میتوانند دو گروه باشند گروه اول معامله گرانی که معامله کوتاه مدت باز میکنند و گروه دوم معامله گر های که معامله دراز مدت بر روی یک رمز ارز باز میکنند.این تریدرها معمولاً ریسک پذیر هستند و چونکه به رمزارزشان ایمان دارند و حاضر به سرمایه گذاری هم روی یک رمز ارز میشوند.

تریدر های که روی چند رمز ارز مختلف ترید میکنند.

این نوع از تریدرها چندین معامله باز دارند.
این نوع از تریدرها چندین معامله باز دارند.

این معامله گران نحوه چیدمان سبد رمز ارز در بازار کریپتو کارنسی را به خوبی یاد دارند انها با اختصاص دارایی خود به چندین رمزارز مختلف ریسک از بین رفتن دارایی های خود را در زمانی که بازار ریزشی میشود کاهش می دهند.این معامله گران صنعت کریپتو کارنسی(Cryptocurrency) میتوانند چندین گروه با توجه به سلایق افراد باشند.مثلاً تریدر های که چندین معامله کوتاه مدت باز میکنند یا تریدر های که چندین معامله دراز مدت هم زمان دنبال میکنند.یا تریدر های که چندین معامله دراز مدت و کوتاه مدت را همزمان انجام میدهند.

تریدر های که معاملات اربیتراژ انجام می دهند.

 اربیتراژ یکی دیگر از روش های کسب درامد از بازار رمز ارز ها است از دسته از تریدر ها که به تریدر های اربیتراژ معروفند صرافی های کریپتویی که با قیمت پایین تری رمزارز میفروشند را پیدا میکنند و با ثبتنام در صرافی ها ارزهای دیجیتالی خود را معمولاً با مقادیر بالای خریداری می کنند و از طرفی دیگر در همان لحظه در صرافی های کهبا بالاترین قیمت رمزارزها را میخرند اقدام به فروش رمزارز هایشان میکنند و سود از اختلاف قیمت رمزارزها در بین صرافی ها دریافت میکنند.تریدر های اربیتراژ هم گروه های مختلفی از معامله گران را در خود جایی داده است. 

تریدر های که معاملات فیوچرز انجام می دهند.

این نوع از تریدرها جز معامله گران پیشرفته بازار هستند انها در صرافی های که قابلیت معاملات فیوچرز را دارد شروع به خرید و فروش و تنظیم معامله شان میکنند.فیوچرز در ارزهای دیجیتالی یکی از پر ریسک ترین نوع معاملات کریپتوی محسوب میشود.این مدل از تریدرها هم گروه های مختلفی با توجه به شرایط و علایق افراد در خود دارد.

تریدر های که روزانه معامله میکنند.

این گروه از تریدرها فعال ترین افراد بازار هستند.
این گروه از تریدرها فعال ترین افراد بازار هستند.

این گروه از معامله گران در واقع فعال ترین افراد بازار بشمار می روند انها هر روز یک یا چندین معامله با توجه به دانش کریپتوی شان باز میکنند و می بندند.انها همواره اخبار کریپتویی را دنبال می کنند و درصورتی که نمودار قیمت ارز هایشان را لحظه ای دنبال میکنند.

تریدر های که ماهانه یا هفته ای معامله میکنند.

انواع تریدرها فقط در تایم فریم های روزانه ،هفته ای یا ماهیانه فقط تقسیم بندی نمیشود بلکه ترید های هستند که با توجه به شرایط و قوانینی که برایشان دارند چند روزه معامله میکنند.این مدل از معامله گران رمزارزی جزو مختلف ترین ترید کننده های بازار هستند انها در تایم فریم های ماهانه یا هفته ای معامله میکنند یا گروه های دیگری از آنها همانطور که گفتیم در تایم فریم های مختلفی قرار میگیرند و شروع به معامله گری میکنند.

تریدر های که هولدر هستند.

هولدر ها صبور ترین افراد بازار هستند
هولدر ها صبور ترین افراد بازار هستند

این دسته از افراد جز سرمایه گذاران بازار کریپتو کارنسی شناخته میشوند انها انتظار برگشت سرمایه خود را در دراز مدت دارند و فقط به دنبال بهترین فرصت ها برای خرید و نگهداری رمز ارز هایشان هستند.یکی از سرشناش ترین افراد که در این گروه جای میگیرد میتوان به رابرت کیوساکی پدر هوش مالی دنیا، تحلیلگر و سرمایه گذار در بازار کریپتو کارنسی اشاره کرد.

تریدر های نامنظم

این دسته از انواع تریدرها در بازار کریپتو کارنسی جز افرادی هستند که یا دانش کریپتوی (Crypto knowledge) بالای ندارند یا نمی توانند خودشان را در شرایط های که بازار با آن روبه رو میشود کنترل کنند.این افراد بیشترین ضرر را در بازار رمزارزها میکنند.انها بی دلیل و بدون تحقیقات وارد معامله بر روی یک رمزارز ناشناخته میشوند و در بیشتر مواقع سرمایه خود را برباد می دهند.این گروه از افراد که نظم درستی در خریدشان ندارند از معاملات خود بشدت ناراضی هستند.

سخن پایانی این مطلب کریپتویی 

تریدر یک شغل پر درامد و آینده دار است
تریدر یک شغل پر درامد و آینده دار است

معامله گر رمز ارزی یا همان تریدینگ یکی از پر درامد ترین مشاغل کریپتویی بحساب میاد که در انواع گوناگونی با توجه به علایق ،استعداد و شرایط افراد تقسیم بندی میشود.معامله گری در بازار کریپتو کارنسی میتواند شما را پولدار کند یا برعکس میتواند شما را چندین سال از زندگی تان عقب بیندازد و سرمایه تان را بسوزاند.این شغل اینده دار پر از ریسک و خطرناک است که بهترین راهکار برای کاهش این خطرها ارتقاء سطح دانش کریپتوی افراد در زمینه ارزهای دیجیتالی است.حالا که انواع گوناگونی از تریدرها را شناختید بنظرتان شما در کدام دسته از انواع تریدرها قرار گرفته اید؟حتماً کامنت در ادامه کنید.و به بازار توربو پلی کریپتو بروید و با ثبت اگهی جدید در بازار توربو پلی کریپتو از کسب و کار رمز ارزی تان تبلیغ کنید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا