دو تفاوت اصلی رمز ارز ها با پول های دولتی

رمز ارز ها تفاوت های زیادی با پول های دولتی دارند که در اینجا به دو تفاوت اصلی رمز ارز ها با پول های دولتی خواهیم پرداخت پس چند دقیقه با همین مقاله همراه باشید.

غیر متمرکز بودن رمز ارز ها در مقایسه با پول های دولتی 

دو تفاوت اصلی رمز ارز ها و پول های دولتی
دو تفاوت اصلی رمز ارز ها و پول های دولتی

بزارید توضیح کمی در مورد پول های دولتی بدهم که به چه پول های پول دولتی یا حکومتی می گویند پول های فیات را پول دولتی می گویند یعنی نوعی پول که توسط دولت کنترل و نظارت میشود یا بهتره بگم نوعی پول متمرکز نامیده می شود.

پول های دولتی که در دولت های قبلی از کاغذ ساخته شده بودند حالا توسط سیستم های بانکی نوینی که بانک بر آنها ناظر است فعالیت می کنند شاید تا اینجا کمی با منظور از متمرکز و غیر متمرکزی اشنا شده باشید.

پول های فیات ،پول های متمرکزی هستند که بر خلاف آنها رمز ارز ها پول های غیر متمرکزی هستند و توسط هیچ نهادی کنترل و نظارت نمی شوند.

متمرکز بودن یا غیر متمرکز بودن یک پول در نهایت کاربران را با مسئله اعتماد به ان پول روبه رو خواهد کرد اما این مورد بر می گردد به انتخاب کاربر که به کدام پول اعتماد کند!ایا به پولی که هیچ دولتی و حکومتی بر آن نظارت و کنترل ندارد باید اعتماد کنیم؟یا به پولی که در دستان دولت است و دولت بر آن نظارت دارد؟ بنابراین بحث امنیت هم به میان کشیده میشود شما به کدام نوع پول اعتماد می کنید؟

مسئله متمرکز و غیر متمرکزی بودن یکی از اصلی ترین تفاوت های بین رمز ارزها با پول های دولتی است.

 به چند تفاوت اصلی رمز ارز ها و پول های دولتی با فهمیدن محدودیت های مالی پی خواهید برد.

اگر بدرستی و عمیق به این تیتر از مقاله فکر کنید به تفاوت های بیشتری که بین پول های فیات و رمز ارز ها وجود دارد پی خواهید برد.

بیت کوین را بهتر مقایسه کنید!
بیت کوین را بهتر مقایسه کنید!

اگر وایت پیپر رمز ارز بیت کوین را خوانده باشید حتما متوجه شده اید که بیت کوین برای حذف همیشگی پول های سنتی ساخته شده است و روزی به هدفش خواهد رسید همانطور که تا کنون موفق عمل کرده است.

رمز ارزها و بیت کوین برای حذف محدودیت های مالی ایجاد شده اند که بر عکس انها پول های فیات بشدت برای هر فردی محدودیت های مالی بیشتری ایجاد می کنند.

مثلاً یکی از شایع ترین محدودیت ها ارزش پول افراد در برابر تورم است وقتی تورم شدت پیدا میکند برایتان آشکار است که ارزش پول تان در مقابله با آن ضعیف است و خیلی کم است.

بخشی از ارزش رمز ارز ها به تورم گره خورده است رمز ارزها میتوانند از بی ارزش شدن پول تان جلوگیری کنند پس تا اینجا دریافتید که رمز ارز ها بر عکس پول های فیات که در مقابل تورم سکوت می کنند میتوانند ارزشمند تر سازند پول تان را.

محدودیت دیگری که پول های حکومتی دارند این است که نمی توانید آنها را بصورت مستقیم و در زمان کم به هر کشوری دیگر بفرستید.

اگر بخواهید پول تان را برای شخصی دیگر در خارج از کشور بفرستید از قول معروف از هفت خان رستم باید رد شوید تا بتوانید پول تان را به واحد پولی ان کشور تبدیل کنید و با کلی کارمزدی که در این تبدیل ها از پول شما کم شود ارسال کنید این محدودیتی است که پول های دولتی برای هر فردی قرار می دهند.

اما در رابطه با رمز ارز ها باید گفت که شما با داشتن فقط یک آدرس کیف پول میتوانید رمزارز های مد نظرتان را به هر نقطه از دنیا ارسال کنید.

تفاوت های بیشتری در این رابطه وجود دارد حتما کامنت کنید و به چت کریپتویی در تلگرام بروید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا