رمزنگاری به معنای ساده چیست؟

اگر با رمز ارز ها سر وکار دارید و بد نیست با فناوری رمزنگاری در صنعت کریپتو کارنسی بیشتر اشنا شوید رمزنگاری به معنای ساده یعنی تبدیل یک داده قابل فهم با استفاده از یکسری الگوریتم های رمزنگاری شدن به یک داده غیر قابل فهم.

رمزنگاری به معنای ساده

رمزنگاری به معنای ساده
رمزنگاری به معنای ساده

یکی از ویژگی های اصلی پول های رمز نگاری شده استفاده از فناوری رمزنگاری شدن در ساختارشان است همانطور که در بالا گفتیم رمزنگاری به معنای ساده یعنی تبدیل یک داده قابل فهم به یک داده غیر قابل فهم با استفاده از یکسری الگوریتم های رمزنگاری.

تمام رمز ارز های موجود در بازار کریپتو کارنسی از این فناوری استفاده میکنند زیرا فرایند رمزنگاری بخشی مهم از مکانیزم کار این مدل از پول هاست.

رمز ارز ها چگونه رمزنگاری میشوند؟

فرایندی که هر رمز ارزی برای رمزنگاری شدن طی میکند با توجه به الگوریتمی که استفاده میکند متفاوت میباشد. بهتره این فناوری مهم که بخشی از یک شبکه بلاکچینی را تشکیل می دهد را بیشتر برایتان باز کنیم تا از اهمیت فرایند رمزنگاری در صنعت کریپتو آگاه شوید.

الگوریتم به مجموعه ای از پروتکل ها و قانون ها گفته میشود که داده ها یا همان اطلاعات قابل فهم زمانی که وارد به الگوریتم میشوند و از قوانین و دستورالعمل ها پیروی میکنند اطلاعات ورودی به الگوریتم رمزنگاری میشوند و در نتیجه اطلاعات ورودی به رشته ای از کاراکترهای بهم مخلوط شده که بصورت تصادفی کنار هم قرار گرفته اند ایجاد میشود.

در واقع عملیات رمزنگاری در صنعت کریپتو باعث حفظ اطلاعات وارد شده در شبکه میشود و باعث ایجاد امنیت در شبکه میشود.

بیت کوین از چه نوع الگوریتمی استفاده میکند؟
بیت کوین از چه نوع الگوریتمی استفاده میکند؟

مثلاً الگوریتمی که رمز ارز بیت کوین BTC برای رمزنگاری شدن استفاده میکند الگوریتم SHA_256 که یک الگوریتم قوی است استفاده میکند.

این الگوریتم قدیمی را اگر تجزیه کنیم تشکیل شده از شبکهs ،هشh ،الگوریتم aکه سه حرف اول این اصطلاحات در این الگوریتم امده است.

الگوریتم SHA-256 رایج‌ترین تابع هش در جهان است که از امنیت بالایی برخوردار است و قابلیت بازیابی CPU را فراهم می‌کند، این قابلیت با GPU و ASIC سریعتر همراه است.

این الگوریتم پر طرفدار توسط امنیت ملی توسعه یافته است و در سایر ارزهای دیجیتالی مانند رمز ارز بیت کوین کش BCH استفاده شده است.

در چت کریپتویی در تلگرام وارد شوید و نابغه شوید !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا