رمز ارز بیت کوین BTC را دقیق بررسی کنید صفر تا صد بیت کوین

در این مطلب مهم کمی وقت بگذارید از صفر تا صد رمز ارز بیت کوین BTC با خبر شوید. بیت کوین اولین رمز ارز بازار کریپتو کارنسی با در دست داشتن ۶۰ درصد از حجم بازار یکی از محبوب ترین رمز ارز ها میباشد.
این ارز دیجیتالی را میتوان از زمان معرفی به جهان تا کنون جزو معتبرترین رمز ارز ها و قدرتمند ترین ارزهای دیجیتالی محسوب کرد.
بیت کوین با واحد اختصاری BTC در بازار میتوان شناخت.شهرت BTC به اندازه ای زیاد بوده که شما این رمز ارز را در تمام صرافی ها و کیف پول های اصلی میتوانید مشاهده کنید.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک پول دیجیتالی یا بهتر است بگویم بیت کوین یک پول رمز نگاری شده است که تمام ویژگی های پول واقعی را دارد.

با این پول مجازی مانند یک پول رسمی دولتی میشود خرید انجام داد ، بیت کوین قابل تولید هست مانند سایر پول های فیات.

این پول دیجیتالی قابلیت جابجایی دارد و میشود از ان بجایی پول واقعی در انتقال ارزش دارایی ها استفاده کرد.

بیت کوین در سال 2008توسط فرد یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو تشکیل شد هدف از ایجاد پلتفرمی بنام بیت کوین جاگیری پول دیجیتالی مجازی در قبال پول سنتی بود از ان رو این رمز ارز پرچمدار بازار کریپتو کارنسی شد.

ناگفته نماند که بعد از گذشت دو سال از ورود بیت کوین به جهان ، ساتوشی که هنوزم مشخص نیست ، زن یا مرد هست یا شایدم نام گروهی هست بطور ناگهانی ناپدید شد.

طبق بررسی های که در رابطه با این موضوع شده برخی ها بر این باورند که ساتوشی ناکاموتو یک برنامه نویس حرفه ای بوده که اصالتش ژاپنی میباشد.

یا برخی دیگر افراد ساتوشی را یک فرد انگلیسی میدانند ،بنابراین به دلیل غیر متمرکز بودن این رمز ارز شناخته شدن یا ناشناس بودن فرد یا افرادی که این پول دیجیتالی را خلق کرده اند اهمیت نخواهد داشت.

رمز ارز بیت کوین BTC  به دلیل یکسری ویژگی های برتری که در مقایسه با پول فیات (پول دولتی ،حکومتی)داشت از زمان ورود به بازار کریپتو کارنسی تا کنون کاربران بیشتری را بسمت خود و بازار رمز ارز ها بکشاند تا توانست رشد چشمگیری کند.

یکی از ویژگی های برتر این ارز دیجیتالی متن باز و قابل دسترس بودن برای تمام افراد در سنین مختلف میباشد.

ویژگی های برتری که بیت کوین نسبت به پول های فیات یا پول حکومتی دارد چیست؟

از انجا که گفتیم ارز معروف بیتکوین محدودیتی برای استفاده کردن افراد در رده های مختلف را معین نکرده و متن باز و قابل دسترس برای عموم افراد است.

مثلاً برای اینکه بتوانید از پول حکومتی کشورت بهتر و نوین تر استفاده کنی به سراغ افتتاح یک حساب بانکی میروید اما نکته اینجاست که برای افتتاح حساب یکسری قوانین ضروریست مانند شخصی که در خواست افتتاح حساب میکند باید بالای ۱۸سال سن داشته باشد یا مدارکی را باید به بانک تحویل بدهید.

اما منظور از متن باز بودن این شبکه دقیقاً نداشتن قوانین است یعنی هیچ محدودیتی برای هیچ کس در فعالیت در این بازار وجود ندارد.

این ویژگی مهم را همه ارزهای بازار رمز ارز دارند.پس متوجه شدیم که به دلیل ورود اسان به این صنعت نوپا افراد پول های دیجیتالی را بخاطر راحت وارد شدن و دردسترس بودنشان در قبال پول های دولتی حکومتی انتخاب میکنند.

حذف بانک ها و مالیات یکی دیگر از ویژگی های است که محبوبیت بیت کوین را بیشتر کرده است.

بیت کوین یک توکن مثلث شکلی(قابل تعویض) است که بصورت غیر متمرکز بر بستر بلاکچین فعالیت میکند، غیر متمرکز بودن بیت کوین یعنی این ارز دیجیتالی تحت نظارت و کنترل هیچ دولتی نبوده است.

تراکنش های که در بلاکچین این رمز ارز رخ می دهد بصورت کاملاً مستقیم و امن میباشد و در این روش انتقال دارایی ها مهم نیست که طرفین تراکنش چقدر به همدیگر اعتماد دارند.

چونکه تراکنش ها در این شبکه مستقیم است واسطه ای در این میان وجود ندارد.بنابراین چیزی به عنوان بانک یا صندوق دارایی ها در بین دو طرف تراکنش وجود ندارد.

ناشناس ماندن افراد در تراکنش ها ، در گذشته برای اینکه جابجایی پول اتفاق بیافتد باید طرفین همدیگر را مورد اعتماد قرار می دادند و بهم دیگر اعتماد میکردند طبق شناختی که از قبل بدست اوردن اما یکی از ویژگی های برتری که نتنها رمز ارز بیت کوین BTC بلکه تمام ارز های دیجیتالی در قبال پول های فیات (پول حکومتی)داشتند ناشناس ماندن طرفین تراکنش.

در تراکنش های دیجیتالی که در بازار کریپتو کارنسی بر روی هر ارزی و هر بلاکی انجام میشود هویت افراد کاملاً ناشناس هست در این تراکنش ها هیچ نام و نشانی از فرد واریز کننده و فرد دریافت کننده وجود ندارد.

از دیگر قابلیت های برتری که پول های دیجیتالی در مقایسه با پول های دولتی دارند ، انتقال پول به هر کجای دنیا با کمترین زمان ممکن میباشد.

با وجود ارزهای دیجیتالی راه انتقال پول به هر کجای دنیا اسان تر شد زیرا آنچه را که شما برای انجام جابجایی پول به هر کجا با استفاده از فناوری بلاکچین نیاز دارید فقط یک آدرس کیف پولی ارز مورد نظراست. 

این ویژگی جزو قدرتمند ترین قابلیت های بیت کوین و حتی تمام ارزهای بازار کریپتو کارنسی است که بطور کامل ارزهای دیجیتالی را متمایز با پول های فیات میکند.

نوسانات در بازار کریپتو کارنسی بر روی تمام ارزهای دیجیتالی بشدت زیاد هست رشد ناگهانی روبه بالای بیت کوین یا سقوط یک دفعه ای این رمز ارز بهترین فرصت را برای معامله در این بازار جهانی اماده میکند.نوسانات بازار یکی دیگر از ویژگی های برتر این بازار بوده که برای معامله گران رمز ارز شمرده میشود.

پول های فیات به دلیل اینکه پول دولتی خاص هستند و توسط دولت نظارت میشوند بسیار کمتر نوسان دارند یا قیمتی ثابت دارند.

اما در بازار کریپتو کارنسی این ماجرا(نوسانات) دقیقاً برعکس میباشد و جزو تفاوت های رمز ارز ها و پول های حکومتی است.

تفاوت بین بیت کوین و پول های فیات

همانطور که گفتیم پول فیات به پولی میگوییم که توسط یک دولت تولید و مورد استفاده قرار بگیرد.

اکثر تفاوت های که بیت کوین پرچم دار بازار کریپتو کارنسی با پول های فیات دارد را سایر رمز ارز ها هم دارند.

رمز ارز بیت کوین BTC یک پول مجازی و دیجیتالی است این پول که در ابتدای مقاله هم گفتیم تمام ویژگی های یک پول رسمی رادارد اما بیت کوین حضور فیزیکی ندارد این بارزترین تفاوت بین بیت کوین با پول های فیات است.

غیر قابل برگشت بودن دارایی ها هم فرق دیگری است که بین رمز ارز بیت کوین یا تمام ارزها با پول فیات دارد.

فرض کنید شما در هنگام انتقال وجه به کارت دوستتون اشتباه میکنید و وجه مد نظرتان را به حساب شخصی دیگر انتقال می دهید. در این صورت اگر به بانک مراجعه کنید وجه شما که اشتباهی انتقال داده اید را خواهید توانست برگردانید.

اما در بازار کریپتو کارنسی اگر تراکنش را اشتباهی انجام بدهید دارایی شما از دست خواهد رفت و دیگر هم بازگشت و پیگیری در کار نخواهد بود.

برای اینکه در این مورد دارایی هایتان را از دست ندهید لازم است در هنگام انتقال رمز ارز توجه خاصی به آدرس گیرنده داشته باشید.

تفاوت دیگر بیت کوین با پول های فیات متمرکز بودن و غیر متمرکز بودنشان است.

ارزهای غیرمتمرکز تحت کنترل و نظارت هیچ دولت و ارگانی نیستند مانند رمز ارز بیت کوین.

اما پول های فیات تحت کنترل و نظارت دولت مختص شان هستند.البته رمز ارز های متمرکزی هم وجود دارند مانند رمز ارز تتر.

سرعت در انتقال پول در شبکه های مخصوص رمز ارز بیشتر میباشد،اما سرعت انتقال پول های دولتی هر کشور کمتر از بیت کوین و هر ارزی دیگر دارد.

این موضوع دقیقا اشاره به قدرتمندی و پردازش  پول های مجازی و شبکه انتقال شان دارد.

تفاوت ها و شباهت ها در بین رمز ارز بیت کوین BTC و پول های رایج دولتی زیاد است که در بالا به چند مورد اشاره کردیم اما از تمام این وجه شباهت ها و فرق ها که بگذریم رمز ارز بیت کوین چگونه کار میکند !

ارز دیجیتالی بیت کوین چگونه کار میکند؟

اگر بخواهیم نحوه کار بیت کوین را بصورت تئوری تعریف کنیم که گفتیم بیت کوین یک پول دیجیتالی است که تمام ویژگی های یک پول واقعی که حضور فیزیکی دارد را شامل میشود.

اما اگر بخواهیم رمز ارز بیت کوین BTC را از لحاظ فنی بررسی کنیم قطعاً توضیحات کامل بیت کوین در این مطلب نمیگنجد.

بنابراین ما سعی کرده ایم تا جایی که امکان دارد بیت کوین را از نگاه فنی با ساده ترین زبان ممکن مورد بررسی قرار بدهیم تا به بیشتر سوالات شما پاسخ داده شود.

بیت کوین در کل یک برنامه کامپیوتری است که شبکه ان تشکیل شده از تمام کامپیوتر های موجود.این شبکه قدرتمند که توانایی بر قراری امنیت را دارد نمی گذارد که حملات هکری بر روی شبکه بیت کوین موفق باشند.

بیت کوین یک دفتراصلی ثبت تراکنش دارد که هر نسخه ان در تمام این کامپیوتر ها پخش شده است بنابراین با داشتن هر نسخه از یک تراکنش در کامپیوتر ها احتمال هک این شبکه به صفر میرسد و غیر ممکن خواهد شد.

دفتر کل ثبت ، در واقع به مجموع تراکنش های تایید شده است که در این شبکه رخ می دهد.شبکه بیت کوین موجودی کیف پول تان را در دفتر کل ثبت نخواهد کرد بلکه از روی تراکنش های تایید شده شما موجودی تان مشخص خواهد شد.

اگر بخواهیم بیت کوین را تخصصی تر از لحاظ ساختار فنی بررسی کنیم در این مقاله نخواهد گنجید زیرا برای اینکه درک اولیه ای از ساختار فنی بیت کوین کسب کنید باید از قبل اصطلاحات مختص ان را بفهمید بخشی از این اصطلاحات را ما بصورت خلاصه وار در ادامه همین مطلب لیست کرده ایم که هر کدام از این اصطلاحات هم به تنهایی یک یا چندین مقاله میتواند باشد .

فهمیدن بیت کوین از لحاظ ساختار فنی در اولین مرحله سخت و غیر قابل درک خواهد بود اما از جایی که برای استفاده کردن از بیت کوین شما به این اطلاعات لازم نخواهید داشت ضرورتی در توضیحات گیج کننده فنی بیت کوین نمیباشد.

اصطلاحات فنی بیت کوینی برای درک بهتر این رمز ارز که چگونه کار میکند.

گفتیم که برای درک اولیه از ساختار فنی بیت کوین لازم هست در قدم اول اصطلاحات و مفاهیم هر اصطلاح را یاد بگیرید.

در اینجا بخشی از اصطلاحات فنی و غیر فنی بیت کوینی را لیست کرده ایم پس تحقیقات در این زمینه هم علاوه بر این اصطلاحات کمک بیشتری به شما جهت درک بیت کوین خواهد کرد.

1-ادرس بیت کوینی 

ادرس بیت کوینی دقیقاً مشابه یک ایمیل است اما با این تفاوت که از هر ادرس برای یک تراکنش منفرد استفاده میشود.این ادرس همان ادرسی خواهد بود که شما برای انتقال بیت کوین لازم دارید.

2-بیت کوین با حرف شروع

اگر بیت کوین با حرف بزرگ شروع شود به منظور مفهوم بیت کوین یا پروتکل های شبکه بیت کوین خواهد بود.اما اگر بیت کوین با حرف کوچک شروع شود بعنوان یک واحد حسابداری شمرده میشود مثلاً امروزه پنج بیت کوین دریافت کردم که از حروف اختصاری btc و xbtاستفاده میشود.

3-بیت

بیت واحد رایج کوچکتر یک بیت کوین است.یک بیت کوین برابر است با 1000000بیت.(BTC)این واحد برای قیمت گذاری انعام و پاداش و کالا استفاده میشود.

4-بلاک

بلاک یک رکورد از  زنجیره بلاک است که تراکنش های در حال انتظار را به تایید می رساند.

5-زنجیره بلاک

رکورد عمومی تمام تراکنش های بیت کوینی را با یک ترتیب زمانی می گویند.زنجیره بلاک در میان تمام کاربران بیت کوین به اشتراک گذاشته شده و برای راستی آزمایی عملکرد تراکنش ها و جلوگیری مضاعف خرج کردن بکار میرود.

6-خرج کردن مضاعف

بزاید مثالی را برایتان بزنم فرض کنید یک کاربر بیت کوین بخواهد بیت کوین هایش را در دو نقطه مختلف بصورت همزمان خرج کند به این عمل خرج کردن مضاعف میگویند.استخراج بیت کوین و زنجیره بلاک بوجود آوردن اجماع روی شبکه است تا بفهمند کدام یک از دو تراکنش را باید تایید کنند.

7-تایید

تایید به منظور تراکنش های است که بوسیله شبکه پردازش شده و احتمال بازگشت ان بسیار کم است.تراکنش ها در صورتی در شبکه تایید خواهند شد که به یک بلاک و بلاکهای متعاقب آن بپیوندند.

8-رمز نگاری 

رمز نگاری شاخه ای از ریاضیات است که میتوان با آن سندهای را در سطح بالا امن کرد.شبکه بیت کوین هم امروزه از این شاخه برای بالا بردن امنیت شبکه استفاده میکند.

9-نرخ هش

نرخ هش واحد اندازه گیری قدرت پردازش شبکه بیت کوین است.شبکه بیت کوین باید محاسبات ریاضی سنگینی برای مقاصد امنیتی انجام بدهد.

10-کلید خصوصی

کلید خصوصی قطعه ای داده محرمانه میباشد که اجازه خرج کردن بیت کوین ها را از کیف پول توسط امضای رمز نگاری شده میدهد.

11-امضا

امضای رمز نگاری شده در واقع یک مکانیسم ریاضی است که مالکیت فرد را ثابت میکند،هرگاه نرم افزار بیت کوین شماتراکنشی را به کمک کلید های خصوصی امضا میکند تمام شبکه میتوانند مطابق ان امضا بیت کوین های که خرج میشود را ببیند.

12-p2p

به این سامانه همتا به همتا می گویند.که به تمام افراد اجازه میدهد تا با یکدیگر بطور مستقیم تعامل داشته باشد.در شبکه بیت کوین هم از این سامانه استفاده میشود اما نکته اینجاست که فرد سومی مثل بانک وجود ندارد.

این اصطلاحاتی که مطرح شد پاره ای از مفاهیم ساختار فنی بیت کوین است که در درک اولیه ساختار بیت کوین از منظور فنی کمک مان میکند.

 استخراج بیت کوین چیست؟

شاید الانکه اصطلاحات بالا را خوانده باشین کمی سردرگم شده باشین اما برای استفاده از بیتکوین هیچ ضرورتی بر دانستن اطلاعات ساختاری بیتکوین نیست.

اما استخراج بیت کوین میتواند بیشتر بکارتان بیاد در زمینه کسب درامد از بیت کوین.

استخراج بیت کوین چیست؟ شبکه بیت کوین طبق ساختاری محاسباتی ریاضی سنگینی که دارد هر تراکنشی که در این شبکه رخ میدهد محاسبات ان بر عهده استخراج کننده ها یا ماینر ها میباشد.در این فراینده پیچیده هم رقابت بین ماینر ها نیز وجود دارد در حالی که هر ماینری بتواند سریع تر معادله را حل کند پاداش دریافت خواهد کرد یا همان بیت کوین تولید خواهد شد.

با گذشت ۱۴ سال از وجود بیت کوین رشد چشمگیری در این صنعت توسط استخراج کننده ها رقم خورده است.

استخراج بیت کوین هم ممکنه سود انچنانی هم نداشته باشد زیرا استخراج بیت کوین هم سرمایه و تجهیزات زیادی را طلب میکند و هم برق زیادی را مصرف میکند.

فرایند استخراج بیت کوین توسط دستگاه های مخصوصی بنام ماینر صورت میگیرد که ماینر هاهم سخت افزار های در دل خودشان گنجانده اند که قدرت حل معادلات و محاسبات ریاضی سنگینی را در کمترین زمان را دارند.

استخراج بیت کوین توسط تلفن همراه و سیستم کامپیوتر هم امکانپذیر است اما قابل بصرفه نبوده و خساراتی که به سیستم وارد میشود ممکنه بیشتر باشد تا استخراج بیت کوینی که انجام خواهد شد امروزه کسب رایگان بیت کوین با روشها و تکنیک های مختلفی که در بازار توربو پلی کریپتو هم وجود دارد جایگزین مناسبی برای بدست اوردن بیت کوین رایگان بدون استخراج با سیستم خواهد بود.

اگر شماهم میخواهید استخراج یا همان ماینینگ بیت کوین را یاد بگیرید باید تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای استخراج بیت کوین را فراهم کنید.

غیرمتمرکز بودن رمز ارز بیت کوین در معنی کاملتر استخراج بیت کوین نقش مهمی دارد ، همانطور که غیر متمرکز بودن این ارز دیجیتالی کنترل بیت کوین را از دسترس تمام دولت ها خارج کرده است بنابراین سوالاتی در این جا بوجود می اید مانند ، وقتی بیت کوین برای کسی دیگر ارسال میکنید چه کسانی از تراکنش های تان پشتیبانی میکنند ؟ چی کسانی امنیت این تراکنش ها را بر قرار می کنند؟وخیلی سوالاتی دیگر..

پاسخ تمام این نوع سوالات ماینر ها و استخراج کننده ها هستند که از تراکنش ها در شبکه پشتیبانی میکنند. با این مثال دیگر معنی کاملتر استخراج بیت کوین دستتان امده است.

اما برای حفظ شبکه و اینکه واحد های بیت کوینی سریع استخراج  نشود معیاری بنام سختی استخراج وجود دارد.

منظور از سختی استخراج چیست؟

الانکه صحبت از سختی استخراج بیت کوین شد یک قدم عقب تر برگردیم و درمورد تابع هش بیشتر بحث کنیم تا مفهوم سختی استخراج شبکه را متوجه شوید.

هش یک تابع ریاضی است که در اکثر برنامه های امنیتی مانند ذخیره رمز عبور،امضای دیجیتال، بازیابی گذرواژه و..مورد استفاده قرار میگیرد.این تابع ورودی مقداری حروف ، اعداد، تصویر،و..را دریافت میکند و به یک خروجی با طول ثابت تبدیل میکند.مقادیری که توسط تابع هش برگردانده میشود را هش می نامند.

رمز ارز بیت کوین BTC یا تمام ارزهای که از قابلیت ماینینگ در شبکه شان استفاده میکنند سختی استخراج برای ثابت نگه داشتن سرعت تولید بیت کوین ضروری خواهد بود.

عملیات استخراج یا همان ماینینگ با استفاده از حل کردن معادلات پیچیده و سخت که هش نامیده میشود با بکار گیری کامپیوترها و سیستم های سخت افزاری قدرتمند صورت میگیرد.این ماینر ها و کامپیوتر ها اعداد مختلفی را امتحان میکنند تا به نتیجه نهایی برسند.هر کدام از ماینر ها که سریع تر به نتیجه صحیح برسند یک بلاک به زنجیره بلاک ها افزوده خواهد شد.پس از آنکه سایر ماینر ها عملیات را تایید کردند عملیات استخراج انجام میشود و پاداش استخراج به ماینری که بلاک جدید را به بلاکچین افزوده است تعلق میگیرد.

تا اینجا توضیحاتی که دادیم کلیاتی از سختی استخراج بود اما در مجموع استخراج به عملیات کاملی گفته میشود که توسط الگوریتم های تابع هش ، رمز ارزها را رمز نگاری میکند و به هش تبدیل میکند سپس ماینر ها بدنبال رمزگشایی ارزهای تولید شده خواهند بود.اما نکته مهم سختی استخراج جلوگیری از تولید زود یا دیر رمز ارز بیت کوین هست.در واقع سختی استخراج سرعت تولید بیت کوین را تنظیم میکند.

سختی شبکه بیت کوین هر دوهفته بصورت منظم 2016 بلاک جدید را به زنجیره بلاک ها اضافه میکند.یعنی هر ۱۰دقیقه یک بلاک جدید تشکیل خواهد شد.حالا اگر تعداد ماینر ها افزایش بیابد یا سرعت حل معادلات و محاسباتشان کمتر یا بیشتر شود سختی استخراج شبکه مجبور است خودش را با ماینر ها تطبیق بدهد تا سرعت تولید ارز یکسان باشد.

در اینجا مقاله یادتان باشد که اصطلاحی بنام هش ریت هم داریم که به کل قدرت محاسباتی ترکیبی گفته میشود که برای استخراج و پردازش معاملات در بلاکچین اثبات کار مانند بیت کوین استفاده میشود.واحد اندازه گیری هش ریت هش بر ثانیه است H/s 

به عبارتی دیگر هش ریت به تعداد هش های گفته میشود که استخراج کننده ها برای دریافت پاداش انها را تولید میکنند.

راه تولید و کسب بیت کوین بدون استخراج

استخراج بیت کوین همانگونه  که در بالا توضیح دادیم فرایند محاسباتی بود که توسط سیستم های قدرتمندی که ماینر نام داشت صورت می گرفت افراد برای کسب درامد از این فناوری دست به تولید بیت کوین یا استخراج بیت کوین میزنند.

صفر تا صد پروژه استخراج در جهت کسب درامد از بیت کوین است اما راه های فرعی دیگری هم وجود دارد که شما بدون استخراج با ماینر بیت کوین را تولید کنید.

در این روشهای فرعی هذینه ها برای خرید سیستم ماینر و ابزار و تجهیزات مورد نیاز بشدت کاهش می یابد زیرا به سیستمی احتیاج ندارید.

استخراج ابری ، برخی از شرکت های بزرگ که بیت کوین را استخراج میکنند درصد کمی از سود استخراج شان را با وصل کردن سیستم شما به استخر استخراج بیت کوین به شما پاداش می دهند.

امکان کلاهبرداری در این شرکت ها که با ایجاد سایت های استخراج ابری بیت کوین وارد در زمینه کریپتو کارنسی شده اند بسیار بالاست.

راه دومی که میشود جایگزین استخراج بیت کوین کرد استفاده از سایت ها و برنامه های که با انجام وظایفشان بیت کوین رایگان به ما می دهند.

بهترین این نوع برنامه ها و سایت های که رایگان رمز ارزی را به ما میدهند را در بازار توربو پلی کریپتو میشود پیدا کرد همچنین تکنیک های فوقلعاده ای که توربو پلی کریپتو ارائه داده است هم میتواند نقش مهمی در کسب بیت کوین بیشتر از بازار داشته باشد.

ایا رمز ارز بیت کوین BTC برای سرمایه گذاری مناسب است؟

ارز دیجیتالی بیت کوین یک ارز غیر متمرکز است همین امر باعث داشتن امید به آینده این رمز ارز مهم میشود.

سرمایه گذاری روی بیت کوین برای دراز مدت منطقی تر و سودمندتر خواهد بود.همانطور که تا کنون بیت کوین با داشتن امنیت بالای که بر روی این شبکه وجود دارد پای سرمایه گذاران بزرگی را از سراسر دنیا به گذاشتن بخشی از سرمایه شان بر روی بیت کوین را باز کرده است.

BTC با روند جهانی شدنش و فایده های که برای تمام افراد دارد گذینه مناسبی برای سرمایه گذاری است.از طرفی دیگر بیت کوین اولین و جزو معتبر ترین رمز ارزهای بازار کریپتو کارنسی است بخش اعظمی از حجم کل بازار در دست بیت کوین است پس اعتماد بر این ارز نسبت به سایر ارز های غیر اصلی بیشتر خواهد بود.

بیت کوین را جهت معامله یا سرمایه گذاری روی آن میتوان از صرافی های داخلی و خارجی تهیه کرد و در کیف پول های امن نرم افزاری و سخت افزاری هولد و ذخیره سازی کرد.

سرمایه گذاری روی بیت کوین یا آلت کوین ها یا دلار کدام اینده بهتری دارد؟

از انجا که این مبحث مربوط به تحلیل کافی در زمینه ارزهای دیجیتالی میباشد،سعی میکنیم توضیحات شفاف تری را با ساده ترین حالت مطرح کنیم تمام این توضیحات هر گونه سرمایه گذاری از سمت شما روی هر ارزی را ما توصیه نمی کنیم.

گذاشتن سرمایه روی هر ارزی نیازمند تحلیل و بررسی کامل بازار و ارز مورد نظر از جهات مختلف است.بنابراین سرمایه گذاری روی بیت کوین یا آلت کوین یا هر پول دیگر بستگی به منطق خودتان،بودجه تان و شرایط حاکم بر بازار وقت خواهد داشت.

افرادی در این زمینه موفق تر عمل کرده اند که صبور بوده اند و تصمیمات بجا و به موقعی را برای گذاشتن سرمایه روی هر ارزی گرفته اند.

در هر حال سرمایه گذاری صحیح روی هر رمز ارزی سودآور خواهد بود.

ایا بیت کوین رقیب دارد؟

با پیشرفت و همگیرتر شدن رمز ارز بیت کوین و جذب طرفدار در بازار های مالی دنیا رمز ارز های تحت عنوان رقیب مقابل این ارزدیجیتالی توسط تیم های سازنده خلاق ساخته شدند.

از مهمترین رقیب های بیت کوین میتوان به ارز اتریوم که حجم ۳۸درصدی از کل ارزش بازار را دارد اشاره کرد.

همچنین رمز ارز های دیگری هم مانند سولانو، کاردانو ، بایننس هم میتوانند رقیب های دیگر بیت کوین بر شمرد.

اینده و تحلیل رمز ارز بیت کوین

همانطور که قبلاً هم گفتیم بیت کوین یک رمز ارز غیر متمرکز و بدون پشتوانه مالی است از طرفی دیگر برخی از فوایدی که بیت کوین در مقایسه با پول های دولتی داشت توانست محبوبیت بیشتری پیدا کند در جامعه اقتصادی دنیا.نقطه های رشد بیت کوین در اینده و نقطه های سقوط این ارز دیجیتالی در اینده را میشود بر اساس همین معیار ها مشخص کرد.

از طرفی دیگر در حال حاضر تمام کشورهای دنیا این پول را به رسمیت نمی شناسند و قوانین نقض ان را در کشورشان اعمال میکنند بنابراین در این ماجرا کشورهای هم از این پول پیروی کرده اند و زیرساخت های برای استفاده عموم مردم از این پول ایجاد کرده اند.اختلاف نظر در نحوه برخورد کشور ها با مسئله مهمی به نام بیت کوین بشدت زیاد است.واین مورد هم بر قیمت اینده بیت کوین اثر خواهد گذاشت .

تحلیل رمز ارز بیت کوین BTC هم مانند سایر ارزهای دیگر در تایم های مختلف ، روزانه ،هفتگی،ماهانه،سالیانه و چند ساله بررسی و تحلیل میشود. تحلیل بیت کوین یا به سبک روانشناسی پیشگویی یک اتفاق میتواند تاثیر قویی در معاملات شما داشته باشد بنابراین در اینجا از شما دعوت میکنیم تا در صفحه روشهای طلایی کسب رمز ارز،تکنیک ها و تحلیل های فول با سیگنال های ارشدی که ارائه دادیم را دنبال کنید.و در دیدگاه های همین مطلب سوالاتی که در زمینه بیت کوین دارید را مطرح کنید.

مسائل و موارد کوچک یا بزرگی در جهان اقتصاد نیز میتواند روی قیمت بیت کوین اثر بگذارد،  قیمت گذاری این رمز ارز هم بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین میشود.

وبسایت رسمی رمز ارز بیت کوین

https://bitcoin.org/en/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا