رمز ارز ریپل XRP یا شرکت ریپل ؟معرفی کامل ریپل

هر وقت حرف از رمز ارز ریپل میشود اکثراً به یاد XRP می افتند.این ارز دیجیتالی که بلاکچین هم ندارد تفاوت های زیادی با بیت کوین و اتریوم دارد.

البته مدنظرتان باشد که ریپل خود یک شرکت بزرگ میباشد که XRP یکی از محصولاتش بوده است.در اصل وقتی شما مقداری رمز ارز بیت کوین BTC یا رمز ارز اتریوم ETHرا خریداری و هولد میکنید درواقع روی این دو رمز ارز سرمایه گذاری کرده اید اما وقتی شما رمز ارز ریپل را میخرید در واقع روی آن سرمایه گذاری نکرده اید زیرا یکی از محصولاتش که XRP بوده را خریداری کرده اید.

ریپل چیست؟

ریپل یک شرکت در سانفرانسیسکوی آمریکاست که برای نهاد های مالی و دولتی محصولات غیرمتمرکز می سازد.هدف ریپل این بوده که بتواند به انتقال پول بین بانک ها سرعت بخشد با هذینه های ارزانتر و غیرمتمرکزتر.

ریپل برای شرکت های مختلفی محصولاتی را تولید کرده است که یکی از آنها XRPاست یعنی وقتی شما ریپل میخرید درواقع روی XRP سرمایه گذاری کرده اید.هدف اصلی ریپل در تضاد با بیت کوین است یعنی ریپل میخواهد یک شبکه پرداخت ارتباطی امن و غیر متمرکزی را برای موسسه های مالی دنیا تنظیم کند.درصورتی که بیت کوین با حالت همتا به همتا عمل میکند و حذف بانک ها یا همان نفر سوم در اولویت بوده است‌.ریپل میخواهد با ساخت یکسری محصولات غیرمتمرکز مسئله انتقال پول های کلان را در خارج از مرزها برای همیشه حل کند.هنوز بشدت دیده میشود که برای جابجای پول های کلانی به خارج یا داخل از مرزها در سراسر دنیا چقدر باید کاغذ بازی های شکل بگیرد و ممکنه تا یک هفته انتقال پول وقت ببرد و همچنین کارمزد های بالای هم برای طرفین به بار بیاورد.در حال حاضر شرکت ریپل سه محصول اصلی دارد که xrpیکی از آنهاست.

محصولات شرکت ریپل

1-ایکس کارنت

2-ایکس رپید

3-ایکس ویا

این سه محصول در حال حاضر سه محصول اصلی ریپل هستند که تحت عنوان ریپل نت قرار دارند.

ارز XRP چیست؟

رمز ارز XRP یک دارایی دیجیتالی میباشد که توسط ریپل ساخته و عرضه میشود .این رمز ارز در سال ۲۰۱۳ایجاد شده و قابلیت استخراج ندارد.کل واحد های صادر شده این ارز ۱۰۰میلیارد واحد بوده است.رمز ارز XRP روی یک دفتر کل توزیع شده بنام ایکس ار پی لجر منتقل شده و تراکنش های آن توسط نود های که در این دفتر قرار دارند تایید خواهند شد.از مزیت های این رمز ارز میتوان به سرعت بالای انجام تراکنش ها با کارمزد های کم اشاره کرد.

نحوه خرید و نگهداری XRP 

نحوه خرید رمز ارز ریپل هم همانند ارزهای دیجیتالی دیگر میباشد .این رمز ارز امروزه توانسته در بین ۱۰رمز ارز بازار کریپتو کارنسی جای بگیرد و در بسیاری از صرافی ها لیست و معامله شود. خرید ریپل توسط صرافی های معتبر امکانپذیر است.

شرایط نگهداری این رمز ارز هم با استفاده از کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری صورت میگیرد.در واقع کیف پول مشخصی برای ریپل وجود ندارد یعنی از طرف تیم توسعه دهنده این رمز ارز کیف پولی برای نگهداری ریپل ساخته نشده است.البته راه های گوناگونی در جهت کسب ریپل رایگان وجود دارد که میتوانید در بازار توربو پلی کریپتو جستو جو کنید.

توسعه دهندگان ریپل

رایان فوجر اولین موسس و بنیان گذار ریپل در سال ۲۰۰۴ بود که نام شرکت ریپل در اصل ریپل پی بود. جدمک کالب از دیگر بنیانگذاران ریپل بوده که هم اکنون روی استلار کار میکند. آقای جد مک یکی از حامیان بیت کوین و بنیانگذار صرافی ام تی گاکس بوده است.در سال ۲۰۱۲اقای جد مک ، کریس لارسن را استخدام کرد .لارسن عضو هیئت مدیره پروژه اجرایی  ریپل بود. این افراد توسعه دهندگان ریپل بودند و توانستند در نهایت در سال ۲۰۱۳توکن XRPرا به بازار عرضه کنند.

تحلیل و اینده رمز ارز ریپل

از انجا که تحلیل های فراوانی چه از لحاظ فاندامنتالی و هم از لحاظ تکنیکالی از سوی افراد خبر ه بازار صورت گرفته است.اینده اصلی  رمز ارز XRP بستگی به شرکت ریپل و محصولاتش خواهد داشت.قطعاً دستیابی به موفقیت های از سوی شرکت ریپل تاثیر مستقیمی بر اینده رمز ارز XRP خواهد گذاشت.شرکت ریپل تا حدودی ثابت کرده است که رمز ارز ریپل XRP یک رمز ارز غیرمتمرکز است.گرفتن مجوز های مختلف از دولت آمریکا برای دست ریپل را باز خواهد داشت تا با بانک ها و نهاد های مالی دیگری قرارداد ببند که بازم میتواند قیمت این ارز را تغییر بدهد.در کل نوسانات در بازار بشدت غیر منطقی است و هر اتفاقی دیگری هم ممکنه باعث فروپاشی ریپل و پروژه xrpبشود و یا برعکس ممکنه یک اتفاق جهانی کوچک قیمت xrpرا به فلک برساند.

 پر پول باشید..

وبسایت رسمی رمز ارز ریپل XRP 

https://ripple.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا