صفر تاصد رمز ارز اوالانچ AVAX

صفر تاصد رمز ارز اوالانچ AVAX معرفی کامل پروژه کریپتویی اوالانچ را بخوانید.

پیدایش رمز ارز اوالانچ avax

صفر تاصد رمز ارز اوالانچ AVAX
صفر تاصد رمز ارز اوالانچ AVAX

ارز دیجیتالی اوالانچ یا اواکس با واحد اختصاری AVAX در سال 2019 متولد شد و در سال 2020 در کمتر از 24 ساعت عرضه اولیه آن انجام شد این رمز ارز توانست در آن زمان 42 میلیون دلار از عرضه اولیه جمع آوری کند.

پیدایش رمز ارز اوالانچ AVAX در آزمایشگاه آوا در دانشگاه کورنل توسط پروفسوری به نام امین گون سیر(amin gun sirer) و یکی از اساتید همین دانشگاه که مدرک دکترای کامپیوتر داشت به نام کوین سکنیچی ( Kevin sekniqi) و همکاری تد یین (ted yin) روی کار امد.

لازم به گفتن است که گون سیر یکی از افراد کار کشته در تحقیقات رمز ارز هاست او قبل از اینکه رمز ارز بیت کوین ساخته شود توانست رمز ارزی مفهومی را طراحی کند او قبل از اینکه دائو هک شود در سال 2016 بر روی مقیاس پذیری بیت کوین و اتریوم تمرکز کرده بود.

پس از کلی تحقیقات در زمینه کریپتو کارنسی در نهایت در سال 2018 دانشگاه آوا تاسیس شد و در ماه فوریه 2019 وایت پیپر اوالانچ کماکان مشخص شده بود و آواکس در سال 2020 پا به جهان کریپتو گذاشت.

هدف اصلی رمز ارز اوالانچ AVAX 

رمز ارز آواکس از ابتدا با هدفی دیگر ایجاد شده بود که با مرور زمان دوچار تغییرات شد و در جدیدترین خبرهای مربوط به این رمز ارز هدف اصلی آن فراهم آوردن بستری تشویقی برای تسریع فناوری های بلاکچینی و پذیرش زیر شبکه های رمز ارزی جدید که غیر متمرکز و دیفای هستند. این ارز قصد داشت از اکوسیستم های جدید حمایت کند و هیچ محدودیتی برای آنها قائل نشود و به بازی های بلاکچینی توجه بیشتری کند.

اوالانچ با گذر زمان اهداف بیشتری را در خود جایی داد تا اینکه  آواکس به رقیبی برای اتریوم تبدیل شد.

هدف اصلی این ارز حل کردن مشکلات بلاکچینی با روش های نوین است بعنوان مثال مقیاس پذیری در درجه اول یکی از مشکلات بلاکچین هاست این رمز ارز راه کارهای جدیدی ارائه داده برای حل مشکل مقیاس پذیری.

سه راهکاری که اوالانچ برای حل مشکلات بلاکچینی استفاده میکند

ارز دیجیتالی آواکس برای اینکه مشکلات مقیاس پذیری و بلاکچینی را با هذینه های کمتری حل کند از سه راهکار استفاده میکند.

  • برای ایجاد و مبادله توکن های آواکس از زنجیره تبادل استفاده میکند. اوالانچ همانند ارز اتریوم از مجموعه ای از استاندارد ها پیروی می کند که تاثیری بر قانون گذاری بسترهای بلاکچینی دارد.
  • زنجیره قرار داد توسط آواکس راه اندازی شده تا میزبانی بیشتر و غنی تری را برای قرار داد های هوشمند و برنامه های غیر متمرکز داشته باشد.
  • اوالانچ برای اعتبار سنجی از زنجیره پلت فرم استفاده کرده تا بتواند زیر شبکه های فعال را ردیابی کند یا زیر شبکه های جدیدی بسازد. این زیر شبکه ها در اصل به فعالیت بلاکچین اعتبار می دهند و برای اعتبار سنجی اهمیت دارند.

شبکه اوالانچ چگونه کار میکند؟

تا به اینجای مطلب از هدف پروژه آواکس یا همان اوالانچ مطلع شدید در ادامه به نحوه چگونگی کار این رمز ارز خواهیم پرداخت.

شبکه اوالانچ در واقع یک مسیر اجماعی را طی میکند که توسط یک پروتکل کامل پشتیبانی میشود اگر با جزئیات بیشتر عملکرد شبکه اوالانچ را باز کنیم باید گفت: هر بلاکچینی بعنوان یک سیستم غیر متمرکز به روشی برای بهترین تصمیم ها نیاز دارد تصمیم های که در بین تمام شرکت کننده ها توذیع شده و در سطح جهان و دفاتر کل عمومی کاربرد دارند.

حال avax شبکه ای را خلق میکند که سرعت بیشتر با هذینه کمتر و پشتیبانی از برنامه های غیر متمرکز و بلاکچینی با روش های خاص خود با امنیت بیشتر داشته باشد.

فرایندی که شبکه اوالانچ طی میکند برای بهترین تصمیم گیری ها در بلاکچین طبق ادعای پروتکل اجماع اوالانچ ترکیب شده از مزیت دو مجموعه کلاسیک و ناکاموتو است. این فرایند برای اولین بار در سال 2018 توسط گروهی با نام راکت توسعه داده شد.

ویژگی های رمز ارز AVAX 

AVAX و ویژگی های که دارد
AVAX و ویژگی های که دارد

ارز دیجیتالی اوالانچ علاوه بر این که از قرارداد های هوشمند و برنامه های نا متمرکز پشتیبانی می کند این رمز ارز از بلاکچین های دیگر که مستقل هم هستند حمایت خواهد کرد. بطور کلی اوالانچ توسط یک مکانیسم اثبات سهام استفاده میکند.

همانطور که صفر تا صد رمز ارز اوالانچ AVAX را می خوانید اوالانچ چهار ویژگی واضح دارد که به ترتیب در ادامه بررسی میکنیم.

  • مشخص کردن قیمت سکه ها، بیشترین عرضه ارز avax حدود 720 میلیون توکن بوده اما کاربران حاضر در بستر avax ارز دیجیتال سعی در افزایش سرعت ضرب سکه‌ها دارند. مالکان این رمز ارز می‌توانند با رای دادن در مورد نحوه تنظیم مقدار این ارز دیجیتال، آواکس را به عنوان پاداشی برای اضافه کردن یک بلاک جدید به بلاکچین آوالانچ در نظر بگیرند و همچنین برای ایجاد سکه، نرخی را اعلام کنند.
  • داشتن ساختار مناسب برای کنترل تراکنش ها،هزینه‌های پردازش تراکنش با توجه به نوع تراکنش و ازدحام شبکه آوالانچ متفاوت است. ولی در این هزینه‌ها را سوخت می‌روند یا اینکه از گردش حساب خارج می‌شوند و به تدریج به ارز دیجیتال اولانچ تبدیل خواهند شد. با ادامه این روند آواکس کم کم کمیاب‌تر می‌شود. بیشتر کاربران حاضر در پلتفرم آوالانچ به تصمیم‌گیری در مورد کارمزد تراکنش‌های آوالانچ رای می‌دهند. در نتیجه کارمزدهای آواکس بیش از پیش در معرض تغییر قرار می‌گیرند.
  • بهترین مکانیسم اجماع،تراکنش‌های زنجیره بلاکی آوالانچ با کمک روشی منحصر به فرد تایید می‌شوند و به بسیاری از زیر مجموعه‌های تصادفی و کوچک از شرکت‌کنندگان شبکه نیاز دارند تا تراکنش‌ها را قبل از نهایی شدن کامل به تایید رسمی برسانند.
  • بهترین مشوق مشارکتی،از آنجایی که پاسخ‌دهی به تراکنش‌های این پلتفرم خیلی سریع و فوری انجام می‌شود، میزان پاداش‌های اواکس شبکه آوالانچ نیز می‌تواند در پردازش تراکنش‌های مربوط به ارز avax نقش بسیار مهم داشته باشد.

مزایا و معایب اوالانچ

تا به اینجای مطلب که با ارز دیجیتالی AVAX اشنا شدید بهتره با مزایا و معایب این پروژه کریپتویی را مطالعه کنید.

  • امکان پردازش تراکنش ها در زمان کم
  • مشوق سیستم پاداش دهی با مشارکت در تراکنش های شبکه
  • توانایی بالا در ساپورت کردن از قراردادهای هوشمند و برنامه های رمز ارزی 
  • رقابت سخت با پروژه های مانند اتریوم ، سولانا
  • اعتبار سنجی در این شبکه نیاز به ۲۰۰۰توکن آواکس دارد.
  • اعتبار سنجی های که با بی دقتی انجام میشود هرگز با از دست دادن توکن آواکس جریمه نمی شوند.

امنیت شبکه AVAX چقدر است؟

 این رمز ارز دارای امنیت بالای هست اوالانچ از هیچ یک از پروتکل های اثبات سهام یا اثبات کار استفاده نمی کند اوالانچ از یک پروتکل خاص و مشخص شده برای به تایید رساندن تراکنش ها توسط نود ها استفاده می کند و از طرفی اوالانچ رهبری برای تایید کردن تراکنش ها نیست و نیازی به تایید سایرین ندارد.

امنیت اوالانچ توسط نود های شرکت کننده تامین میشود که بر می گردد به همان پیروی کردن اوالانچ از پروتکل اجماع.

آیا اوالانچ قابلیت استخراج دارد؟

اوالانچ به دلیل اینکه از پروتکل اثبات سهام برای نهایی کردن و تایید کردن تراکنش ها استفاده می کند قابلیت استخراج ندارد و مشارکت کننده ها میتوانند با تایید تراکنش ها در شبکه نقش ایفا کند و پاداش دریافت کنند.

در شبکه آوالانچ برای تبدیل شدن به یک نود تایید کننده، ابتدا باید 2000 واحد ارز دیجیتال ارز AVAX را خریداری و استیگ کرد. در این شبکه همه ی کاربران ویندوز، لینوکس، مک می توانند به گره تایید کننده تبدیل شوند.

تحلیل و اینده رمز ارز اوالانچ

اینده و تحلیل ساده برای اوالانچ
اینده و تحلیل ساده برای اوالانچ

از آنجا که رمز ارز AVAX از ایده جالب و نواورانه ای پیروی می کند و مورد نقد اشخاص سرشناس صنعت کریپتو از جمله ویتالیک بوترین خالق اتریوم قرار گرفته است.

اوالانچ به دلیل اینکه توانمندی های را برای حل مشکل بلاکچین ها در خود دارد و مهمتر از آن با گذر زمان کمیاب میشود میتوان اینده روشنی داشته باشد.

این پروژه که در سال 2020 تاسیس شد یک رمز ارز جوان محسوب میشود و چشمنداز ها برای رشد کردن آن مثبت است.

اوالانچ در سال 2021 به اوج قیمتی خود یعنی ۱۴۶دلار رسید و در حال حاضر که در رتبه ۱۶ بازار کریپتو کارنسی قرار دارد ۷۸درصد از ارزشش فاصله گرفته است هر چند با توجه به شرایط کنونی بازار ارزهای دیجیتالی و بیت کوین از قیمت ۹دلار به ۴۲دلار رسیده است.

انتظار می رود با توجه به این که اوالانچ هدف جذابی دارد و توانایی سرعت بخشیدن به تایید رساندن تراکنش ها را دارد یعنی میتواند در هر ثانیه شبکه اوالانچ ۶۵۰۰هزار تراکنش را تایید کند در اینده نزدیک به بالای صد دلار برسد و تا سال ۲۰۳۰به بالای ۵۰۰دلار برسد.

همینجا کلیک کنید و قیمت الان اوالانچ را ببینید.

وبسایت رسمی رمز ارز اوالانچ AVAX 

https://avax.network

از اینکه صفر تاصد رمز ارز اوالانچ AVAX را خواندید متشکریم⚘⚘چنانچه در زمینه کریپتو کارنسی نیاز به راهنمایب داشتید میتوانید با ما ارتباط برقرار کنید و مشاوره بگیرید.

1 دیدگاه دربارهٔ «صفر تاصد رمز ارز اوالانچ AVAX»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا