ماینینگ چیست ؟ انواع ماینر را بشناسید.

از زمان پیدایش بیت کوین و رمز ارز ها فرایند ماینینگ همیشه بخشی از اکوسیستم برای کامل کردن و به سرانجام رساندن تراکنش ها بوده است.با رشد روز افزون این صنعت نوپا شرکت ها و سرمایه گذاران زیادی با انجام فرایند ماینینگ مقادری قابل توجهی رمز ارز رایگان بدست اوردند.از آنجا که استخراج یا همان ماینینگ توسط دستگاه های ماینر صورت میگیرد شرکت های هم دست به تولید این دستگاه ها زدند. دیگه امروزه انواع ماینر های با برند و مارک های متفاوتی را می‌بینیم.

ماینینگ چیست؟

ماینینگ یا استخراج رمز ارز به معنی ساده یعنی استخراج طلا  از معدن. همانطور که میدانید استخراج طلا از یک معدن چقدر سخت و پرهزینه و همچنین نیروی به کار زیادی احتیاج خواهد داشت.دقیقاً این مثال در خصوص استخراج رمز ارز بیت کوین و رمز ارز ها هم صدق میکند.استخراج کننده ها با قرار دادن رایانه های شان در شبکه بیت کوین یا هر رمز ارزی دیگر مقداری از آن رمز ارز را باتوجه به پردازش رایانه شان بعنوان پاداش دریافت خواهند کرد.بازار ماینینگ بشدت بازاری رقابتی بوده است زیرا رایانه ها و ماینر ها باید برای حل کردن معادلات پیچیده حدس زنی کنند و ماینری پاداش خواهد گرفت که زودتر حدس صحیح را بزند.امروزه برای استخراج از دستگاه های قدرت مندی بنام ASICاستفاده میکنند. 

ویژگی های کلی یک ماینر که باید در نظر بگیرید.

اگر قصد خرید دستگاه های ماینر را دارید حتما این قسمت را رد نکنید.قبل از اینکه بر روی استخراج رمز ارز ها سرمایه گذاری بکنید بهتره که تحقیقات اولیه ای کنید.اولین و مهمترین ویژگی یک ماینر پرسود میزان حل کردن هش ریت بر ثانیه است یعنی شما باید اگاه شوید که در یک ثانیه این دستگاه چندتا هش ریت حل خواهد کرد.دومین نکته سلامتی فیزیکی دستگاه ،اگر دستگاه دست دومی میخواهید بخرید حتما به زمان کارکرد دستگاه توجه کنید که از دستگاه چند ساعت استفاده شده است.مهمتر از این نکات سرعت پردازش دستگاه چقدر است. در نظر داشته باشید که این دستگاه ها برق قابل توجهی را مصرف خواهد کرد پس باید فضای مناسبی را کلا تهیه کنید.برخی از رمز ارز ها مانند بیت کوین مسئله ای بنام هاوینگ دارند که هر چهار سال پاداشی که نصیب ماینر ها میشود یک دوم خواهد شد بستگی به سختی شبکه دارد این مورد.البته قبل از خرید برند های معتبر و قابل اعتماد را برای خرید انتخاب کنید.و در آخر قیمت دستگاه خواهد بود که باتوجه به میزان بودجه تان میتوانید تصمیم گیری کنید ولی در نظر بگیرید که دستگاهی را خریداری کنید که حداقل سرمایه تان را به شما برگرداند.

انواع ماینر ها

با شلوغ شدن بازار کریپتوی شرکت های بزرگی اقدام به تولید دستگاه های ماینر زدند که در ادامه به ده برند برتر در ساخت و تولید ماینر اشاره کرده ایم.

1-بیت مین

2-کنان

3-اینوسیلیکوین

4-چیتاماینر 

5-میکروبیتی 

6-ابلیسک 

7-هالونگ ماینینگ 

8-دایون ماینر

9-فیوژن سیلیکوین 

10-علاالدین ماینر

علاوه بر اینها صدها شرکت تولیدی دیگری نیز برای ماینر ها وجود دارد.در کل استخراج کننده ها باید در نظر بگیرند که اگر از روش استخراج رمز ارز میخواهند کسب درامد داشته باشند بایستی یک اینترنت پرسرعت و قوی هم داشته باشند و جدا از آن فضای مناسبی برای فرایند استخراج تهیه کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا