معرفی رمز ارز ماتیک MATIK پالیگان

رمز ارز ماتیک MATIK یکی دیگر از هزاران رمزارز موجود در بازار کریپتو کارنسی میباشد ماتیک یا پالیگان بر خلاف خیلی از رمز ارز ها که خودشان را رقیبان رمز ارز اتریوم ETH معرفی کرده اند ،برای حل مشکلات اتریوم هدف گذاری شده است.

رمز ارز ماتیک MATIK چیست؟تاریخچه پیدایش این رمز ارز 

ماتیک یک توکن میباشد که بر شبکه پالیگان ایجاد شده است و از بلاکچین اتریوم استفاده میکند.این ارز دیجیتالی در سال ۲۰۱۷ پا در عرصه کریپتو کارنسی گذاشت.ماتیک matikواحد اختصاری و نماد پالیگان در بازار میباشد.هدف اصلی این رمز ارز بهبود مقیاس پذیری برای قرارداد های هوشمند بود.برای همین اغاز کارش را با اتریوم استارت کرد.

ماتیک چگونه اداره میشود؟

این ارز دیجیتالی که حضور فیزیکی ندارد با استفاده از سه گروه زیر اداره میشود.

1-گروه اول سهام گذاران.

خیلی از افراد با در اختیار گذاشتن توکن هایشان در شبکه ماتیک میتوانند کسب سود بکنند این افراد که سهام گذاران هستند حق رائ و حق انتخاب ، بازرسان ،تولید کننده گان بلوک و تایید معاملات را دارند.

2-گروه دوم بازرسان.

برای تبدیل سهام گذار به بازرس لازم به رائ سهام گذاران و درخواست شخص و سرمایه زیادی است.به منظور سهام گذار این افراد توکن های ماتیک خود را در اختیار شبکه قرار میدهند سپس در صف انتظار قرار خواهند گرفت از این سهام گذار ها افرادی با استفاده از الگوریتمی تصادفی بعنوان بازرس انتخاب خواهند شد.

3-گروه سوم تولید کننده های بلوک.

تولید کننده های بلوک از بین بازرسان توسط سهام گذاران انتخاب میشوند.برای کاهش هذینه و افزایش سرعت تعداد تولیدکننده های بلوک ها کمتر از بازرسان میباشد.حالا که با این سه گروه مدیریتی رمز ارز ماتیک MATIK اشنا شدید به نحوه کار کردن ماتیک میپردازیم.

ابتدا تولید کننده ها شروع به ساختن بلوک های جدید میکنند سپس خودشان این بلوک هارا به تایید می رسانند و سپس برای بازرسان ارسال میکنند تا توسط بازرسان امضاء شود و درنهایت در بلاکچین اصلی ،اتریوم ،ثبت شود.

ویژگی های ماتیک

رمز ارز ماتیک با این ویژگی هاست که منحصر به فرد میشود.ویژگی های که پالیگان دارد شاید در هر رمز ارز دیگری مورد توجه قرار نگرفته باشد.امنیت بالای ماتیک با استفاده از الگوریتم اثبات سهام است.پلتفرم ماتیک به نحوه ای طراحی شده است که با استفاده از ساختار زنجیره ای خود تراکنش های زیادی را انجام بدهد.قابلیت همکاری با بلاکچین های دیگر با اینکه ماتیک با هدف بهبود مقیاس پذیری اپلیکیشن های غیر متمرکز و حل مشکلات قراردادهای هوشمند ساخته شده است منعطف بودنش یکی از ویژگی های است که اورا منحصر بفرد میسازد و قابلیت اتصال ان را به سایر بلاکچین ها میسر میکند.از آنجا که ماتیک توان عملیاتی و قدرت مقیاس پذیری بالای دارد با وجود توکن بودنش مخصوصاً بهبود قراداد های هوشمند عملکرد موفقیت آمیز هر رمزارز دیگری ممکنه نباشد.این خصوصیات ماتیک را منحصر بفرد میکند.

کیف پول ها و صرافی های پالیگان

کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری زیادی وجود دارند که از این رمز ارز پشتیبانی میکنند.مانند کیف پول تراست والت  و..که در تصویر بالا هم بهترین کیف پول ها برای نگهداری این رمز ارز را میتوانید مشاهده میکنید.صرافی های متمرکز و غیر متمرکزی هم هستند که خدمات ماتیک را به کاربران ارائه میدهند مانند صرافی غیر متمرکز  یونی سواپ .

تحلیل و بررسی اینده ماتیک

اگر اینده ای پیش فرضی را از این رمز ارز در نظر بگیریم با توجه به هدف جالبی که رمز ارز ماتیک MATIK در پیش گرفته است رقابت تنگاتنگی در اینده با بروزرسانی اتریوم و روی کار آمدن اتریوم ۲خواهد داشت. طبق تحلیل ها و بررسی های تحلیلگران زبده بر روی اینده ماتیک احتمالاً اتریوم۲ هدف ماتیک را به چالش بکشد و عملکرد کلا پالیگان را تحت تاثیر قرار بدهد اما با توجه به اینکه ماتیک یک شبکه منعطف با قابلیت های اتصال به بلاکچین های دیگر است این مانع باعث کند شدن پیشرفت ماتیک نخواهدشد.تحلیل قیمت ماتیک هم مانند خیلی از رمز ارز ها بستگی به میزان عرضه و تقاضا خواهد داشت از هرچیزی مهمتر خواهد بود که قیمت اتریوم هم بی تاثیردر قیمت ماتیک نیست زیرا زیر ساخت اصلی ماتیک که برای قرارداد های هوشمند بنا شده است در جهت بهبود اپلیکیشن های غیر متمرکز بوده و شبکه اتریوم هم اولین و بهترین بستر برای قرارداد های هوشمند بحساب می آید.

ارزشمند بودن رمز ارز ماتیک در واقع مدیون هدفش است و این امر باعث خواهد شد تا اینده بهتری نسبت به رمزارز های که رقیب اتریوم هستند داشته باشد.اگر به مقایسه ثبت قیمت دو رمز ارز ماتیک و رمز ارز کاردانو ADA بپردازیم بهتر میتوانیم ارزشمند بودن اهداف ماتیک را درک کنید.اگر به قیمت دو رمز ارز نگاه کنیم در ماه های اخیر متوجه میشویم که ماتیک توانسته رشد نسبتاً بهتری را در مقایسه با کاردانو کند و قله یک دلار را فتح کند اما کاردانو که خود رقیب سرسختی برای اتریوم است در رسیدن به یک دلار و عبور از یک دلار در چند ماه قبلی ناکام مانده است.پس با جرئت میتوان گفت که همکاری پروژه ماتیک با اتریوم بسیار به نفع ماتیک خواهد بود تا اینکه با اتریوم رقابت کند.

وبسایت رسمی رمز ارز ماتیک

https://polygon.technology

سربلند و پر از دانش کریپتوی باشید⚘

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا