نحوه محاسبه کارمزد صرافی های رمز ارزی

نحوه محاسبه کارمزد صرافی های رمز ارزی همیشه دغدغه دوستان تازه وارد در این زمینه بوده است به همین جهت ما در این مطلب تصمیم گرفتیم نحوه محاسبه کارمزد صرافی ها را با ساده ترین حالت ممکن برایتان توضیح بدهیم.قبل از شروع محاسبه کارمزد صرافی ها بزارید یک مثالی برایتان بزنم که سریع تر متوجه این موضوع شوید.اگر فروشگاه های خوراکی سطح شهر را صرافی رمزارزها فرض کنیم و شما بخواهید یک کلوچه را از فروشگاه بخرید و همان کلوچه را با سایر فروشگاه ها مقایسه کنید قطعاً اختلاف قیمتی اندکی در بین فروشگاه ها وجود خواهد داشت.بنابراین متوجه میشوید که فروشگاه ها بنا به سازوگار شان و شرایط کسب درامدی شان و برند محصول کلوچه را با شرایطی میفروشند که سود کنند و می بینید که در هر فروشگاهی قیمت کلوچه فرق میکند.حال برای رمزارزها هم تقریباً همین شکلی است.

نحوه محاسبه کارمزد صرافی های رمز ارزی

شیوه محاسبه کارمزد صرافی های رمز ارزی
شیوه محاسبه کارمزد صرافی های رمز ارزی

هر بنگاه مالی که در دنیا ارائه دهنده خدماتی به کاربران است به ازای خدماتی که به کاربران ارائه می دهد از آنها درصدی بعنوان کارمزد دریافت میکند و لازم به ذکر است که هیچ صرافی در جهان وجود ندارد که کارمزد آن صفر باشد صرافی های در دنیا هستند که کارمزد های بشدت کمی دریافت میکنند اما هنوز صرافی در جهان وجود ندارد که بدون کارمزد به کاربران خدماتی ارائه بدهد.

برای اینکه با نحوه محاسبه کارمزد صرافی های رمز ارزی بیشتر اشنا شوید باید با دو اصطلاح مهم کریپتوی میکر و تیکر اشنا شوید.میکر و تیکر هیچ ربطی با فروشنده و خریدار ندارد بلکه همان بازار ساز و بازار بردار هست.به مثال های زیر توجه کنید!

فرض کنید شما برای خرید یک رمز ارز بیت کوین کش BCH به یک صرافی معتبر رمزارزی مراجعه می کنید قیمت یک بیت کوین کش فرضا 10دلار است.کارمزد خرید این ارز در صرافی 0,1دلار است بفرض مثال.صرافی با دریافت اطلاعات شما شروع به جستوجو میکند تا فروشنده ای را پیدا کند که یک بیت کوین کش با شرایط شما برای فروش به صرافی سپرده باشد سپس معامله انجام خواهد شد و هذینه ای که شما باید برای خرید یک بیت کوین کش به صرافی بپردازید برابر با 10,1دلار خواهد بود.در این معامله شما بازار ساز یا میکر شناخته میشوید.

اما تیکر یا بازار بردار زمانی با آن مواجه میشوید که قصد فروش رمز ارز های تان را داشته باشید.

رمز ارز لایت کوین
رمز ارز لایت کوین

فرض کنید شما یک رمز ارز لایت کوین LTC دارید که قیمت آن فرضاً 100دلار است.کارمزد فروش این رمز ارز در صرافی که شما قصد فروش آن را دارید2دلار است.وقتی اطلاعات فروش رمزارز تان را در اختیار صرافی می گذارید صرافی شروع به جستوجو میکند تا خریداری را پیدا کند که نیاز به یک لایک کوین با شرایط شما داشته باشد سپس با پیدا شدن خریدار معامله شما انجام خواهد شد و به ازای فروش یک لایت کوین شما 98دلار از صرافی دریافت خواهید کرد. در این شرایط شما تحت عنوان بازار بردار یا همان تیکر شناخته میشوید.

در واقع این حالت کلی نحوه محاسبه کارمزد صرافی های رمز ارزی است اما باید بدانید که کارمزد ها میتواند در نوع معاملات و نوع محصول کریپتویی در صرافی ها متفاوت باشد.کارمزد های معاملات در صرافی ها با یکدیگر با توجه به شرایط و قوانین کار صرافی ها متفاوت باشد البته خیلی از عوامل روی کارمزد صرافی های رمز ارزی میتواند اثر بگذارد مانند کیفیت پلت فرم معاملاتی، پشتیبانی از چند رمز ارز،و کلی تر خدمات انها هست که میتواند هذینه کارمزد های صرافی ارز های دیجیتالی را تغییر بدهد.

تفاوت کارمزد صرافی های رمز ارزی با کارمزد شبکه

همانطور که میدانید هر پلت فرمی که خدماتی در جهان کریپتو ارائه می دهد فاقد کارمزد نیست.کارمزد صرافی های رمز ارزی در واقع کریپتوی است که صرافی بابت انجام دادن معامله شما از شما دریافت میکنید یا از کریپتوی شما کسر میکند.اما کارمزد شبکه ،هذینه ای است که بلاکچین رمز ارزها بابت جابجایی از دارایی شما کسرمیکنید.

کیف پول های رمزارزی هم بابت نگهداری ارزهای دیجیتالی کارمزد مشخص شده شان را از موجودی شما هنگام انتقال کسر میکنند.بنابراین هیچ پلت فرم مالی در صنعت کریپتو کارنسی تا به الان وجود نداشته که رایگان این خدمات را ارائه بدهد.

دراین مقاله ما بصورت خلاصه وار و کوتاه کلیاتی از کارمزد های جهان کریپتو را مطرح کردیم اگر از این مقاله لذت بردید کامنت های تان را در ادامه مطلب ارسال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا