نکات مهم در خرید بیمه رمز ارزی را بخوانید!

نکات مهم در خرید بیمه رمز ارزی و استفاده از بیمه ارز دیجیتال

نکات مهم در خرید بیمه رمز ارزی
نکات مهم در خرید بیمه رمز ارزی

قبل از هر چیزی باید دانست که بیمه رمز ارزی چیست؟ با بیشتر دیده شدن فناوری کریپتو کارنسی و بیشتر بکار گرفته شدن آن در زمینه های مختلف مشاغل رمز ارزی بسیاری در پیرامون این فناوری بوجود آمد.

بیمه رمز ارزی نوعی پوشش امنیتی برای کاهش ریسک دارایی دیجیتال افراد محسوب میشود که افراد در کسب و کارهای که امنیت دارایی کمرنگ است از بیمه ارز دیجیتال یا بیمه رمز ارزی استفاده میکنند تا از دست رفتن دارایی های شان را به حداقل برسانند.

بنابراین بد نیست که بدانید نکات مهم خرید بیمه رمز ارزی چیست؟

بیمه ارز دیجیتال تنوع زیادی دارد و هرکسی می‌تواند با‌توجه‌به نیاز‌هایش، از یکی از پلتفرم‌های بیمه استفاده کند. با‌این‌حال، نکات مهمی درباره خدمات و انواع بیمه ارز‌ دیجیتال وجود دارد که هر سرمایه‌گذار قبل از تهیه بیمه، باید به آن‌ها توجه کند.

بیمه‌ها معمولاً محدودیت‌های مختلفی برای استفاده در نظر می‌گیرند. به‌عنوان مثال، برای دریافت بیمه باید حداقل به‌میزان مشخص‌شده (مثلاً ۱,۰۰۰ دلار) دارایی داشته باشید؛ موضوعی که باعث می‌شود این خدمات برای تریدر‌های خُرد بازار کاربردی نباشد.

همچنین، حق بیمه باید به‌طور‌مداوم و در بازه‌های ماهانه یا سالانه پرداخت شود و این هزینه‌ای است که بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار حاضر نیستند آن را بپردازند.

با وجود تمام مزایای بیمه ارز دیجیتال، درحال‌حاضر معمولاً از این خدمات فقط در صرافی‌ها یا شرکت‌های فعال رمزارز استفاده می‌شود و سرمایه‌گذاران خُرد علاقه زیادی به بیمه ارز دیجیتال از خود نشان نداده‌اند.

گفتنی است که پیش‌بینی می‌شود این موضوع در سال‌های آینده تغییر کند و با گسترش استفاده از ارز‌های دیجیتال و کاربرد آن‌ها در پرداخت‌ها و فعالیت روزمره، علاقه به خدمات بیمه شخصی ارز دیجیتال نیز افزایش پیدا کند.

تقریبا این موارد نکات مهم در خرید بیمه رمز ارزی است که قبل از خرید بیمه باید به آن توجه داشت.

معرفی چند تا از مهمترین پلتفرم‌های بیمه ارز دیجیتالی

با بیمه رمز ارزی امنیت سرمایه تان را بالا ببرید
با بیمه رمز ارزی امنیت سرمایه تان را بالا ببرید

امروزه، پلتفرم‌ها و پروتکل‌های متمرکز و غیرمتمرکزی متعددی در حوزه بیمه ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند. این مراکز فرصت‌های متنوعی را به‌منظور دریافت خدمات حمایتی و محافظت از سرمایه در‌اختیار کاربران قرار می‌دهند. برخی از پلتفرم‌های مهم بیمه ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

Nexus Mutual

نکسوس میچوال یکی از پروتکل‌های بیمه ارز دیجیتالی است که به‌کمک قرارداد‌های هوشمند فعالیت و از سرمایه کاربران در کیف پول‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز محافظت می‌کند.

این پلتفرم ۲.۶درصد از مجموع سرمایه را به‌عنوان هزینه سالانه دریافت می‌کند و در‌صورت بروز مشکل در قرارداد‌های هوشمند، ضرر سرمایه‌گذاران را در قالب  اتریوم ETH یا استیبل کوین دای (DAI) جبران می‌کند.

با‌این‌حال، فعالیت این پلتفرم فقط به حوزه دیفای محدود نیست و در برخی شرکت‌ها و خدمات مالی متمرکز نیز می‌توان از بیمه آن استفاده کرد.

Unslashed

مانند دیگر ارائه‌‌دهندگان خدمات بیمه، Unslashed نیز از سرمایه کاربران در‌برابر شرایط پیش‌بینی‌نشده بازار محافظت می‌کند. این بیمه ضعف امنیتی قرارداد های هوشمند در هک صرافی‌ها و کیف پول‌، از‌بین‌رفتن ارزش استیبل کوین‌ها و دیگر خطرهای مرتبط را پوشش می‌دهد.

هم‌اکنون، افراد بسیاری از برنامه‌های دیفای و سازمان‌های دائو از‌جمله لیدو (Lido)، انزایم فایننس (Enzyme Finance) از این بیمه استفاده می‌کنند.

Coincover

کوین‌کاور یکی از پلتفرم‌های بیمه ارز دیجیتال محبوب بازار ارزهای دیجیتالی است. این بیمه از سرمایه‌گذاری‌ها و فناوری‌ها و شرکت‌های رمزنگاری در‌برابر حمله‌ها محافظت می‌کند و به کاربران قربانی هک‌ و حمله‌ها غرامت می‌پردازد.

علاوه‌بر سازمان‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند بیمه شخصی را از این پلتفرم دریافت کنند.

Solace

از دیگر پلتفرم‌های بیمه فعال در حوزه امور مالی غیرمتمرکز، می‌توان به Solace اشاره کرد. این بیمه از سرمایه کاربران و ارائه‌دهندگان نقدینگی در برنامه‌های محبوب دیفای مانند آوه (Aave) و کامپاند (Compound) و یونی سواپ (Uniswap) محافظت می‌کند.

در‌صورت هک و سرقت دارایی‌ها، سولاس می‌تواند در مدت‌زمان یک هفته ضرر کاربران را جبران کند.

Amulet

امیولت نیز ازجمله پلتفرم‌های جدید و تازه روی کار امده بیمه بازار است. بیمه این پلتفرم ریسک‌های مختلفی مانند آسیب‌پذیری‌های قرارداد هوشمند و کیف پول‌های ارز دیجیتالی و دی‌پگ‌شدن استیبل کوین‌ها را پوشش می‌دهد.

جالب است که یکی از اهداف امیولت ارائه خدمات بیمه به بازی‌های بلاک چینی و برنامه‌های فعال در حوزه متاورسی است.

Tidal Finance

تیدال فایننس یکی دیگر از ارائه‌دهندگان کاملاً غیرمتمرکز خدمات بیمه ارز دیجیتال به‌شمار می‌آید که فروشندگان و خریداران بیمه را در یک بازار به یکدیگر متصل می‌کند.

پروتکل Tidal به‌صورت غیرمتمرکز مدیریت می‌شود و کاربران می‌توانند با توکن حاکمیتی آن، در تصمیم‌گیری‌ها و روند توسعه آن مشارکت کنند.

آینده بیمه ارز دیجیتال چگونه خواهد بود؟

بررسی اینده بیمه های رمز ارزی
بررسی اینده بیمه های رمز ارزی

بازار ارز‌های دیجیتال بسیار پرریسک و نوسان است و این تغییرات لحظه ای قیمت فرصت‌های مختلفی را برای کسب سود ایجاد کرده است. با‌این‌حال، نوسان‌های قیمتی مشکلاتی نیز به‌همراه دارد و می‌تواند موجب از‌دست‌رفتن سرمایه کاربر شود.

امروزه با وجود تغییرات قیمتی و خطرهای امنیتی که سرمایه افراد را به خطر می اندازد، نیاز به استفاده از خدمات بیمه در بازار ارز‌های دیجیتال روز‌به‌روز بیشتر احساس می‌شود. در سال‌های آینده و با افزایش محبوبیت دارایی‌های دیجیتال، می‌توان انتظار داشت که علاقه و استفاده از بیمه ارز دیجیتال گسترش بیشتری پیدا کند و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

البته شرکت های رمز ارزی بیشتری به این زمینه ورود پیدا خواهند کرد که فضای رقابتی سر سختی در بین رقبا را انتظار میرود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا