پشتوانه بیتکوین چیه؟

همانطور که میدانید بیت کوین یک پول جهانی غیر متمرکز است که پشتوانه مشخص شده ای ندارد و قابل چاپ شدن نیست البته رمز ارز بیتکوین ویژگی های ذاتی و اساسی بیشتری دارد که در این مقاله بطور کامل به آن پرداخته ایم معرفی کامل رمز ارز بیت کوین 

قبل از اینکه به مقاله پشتوانه بیتکوین چیه؟ بپردازیم کلمه پشتوانه را معنی می کنیم و برایش مثالی هم خواهیم زد تا به راحتی متوجه شوید پشتوانه اصلی بیتکوین چیه ؟ پشتوانه از لحاظ لغوی به معنی پشتیبان یا تضمین کننده هست فرض کنید پول های دولتی که نسخه کاغذی هم دارند در حال کم شدن و فرسوده شدن هستند در این حالت بانک مرکز از پول تومان پشتیبانی می کند و با چاپ اسکناس از حذف پول کاغذی پیش گیری می کند.

پشتوانه بیتکوین چیه؟

پشتوانه اصلی بیتکوین
پشتوانه اصلی بیتکوین

بیتکوین به دلیل اینکه پولی غیر قابل کنترل و غیر متمرکز هست و هیچ انسانی نمی تواند بر آن کنترل و نظارت داشته باشد پشتوانه اصلی آن تشکیل شده از چندین مورد پایه ای و مهم.

  • پشتوانه بیت کوین میتوان تمام افرادی باشد که از آن استفاده می کنند. منظور از استفاده کننده های بیت کوین همان مصرف کننده ها یا به زبان ساده تمام تریدرها و فعالانی که بیت کوین را خرید و فروش و نگهداری می کنند.از این جهت این افراد پشتوانه بیتکوین هستند که چنانچه این افراد در اکوسیستم بیت کوین نباشند و هیج بیت کوینی رد و بدل یا خرید وفروش نشود بیت کوین هیچ معنی ندارد و به سرعت بی ارزش و حذف میشود.بنابراین افراد یا همان اعضای بیت کوین که الان وجود دارند و یا در اینده میخواهند به خرید و فروش بیت کوین مشغول شوند به نوعی پشتوانه بیتکوین محسوب می شوند و همین عامل باعث شده بیت کوین رشد قیمت را در دراز مدت کسب کند.شاید اینگونه بگویم بهتر باشد علاقه مندان به بیت کوین میتوانند جامعه ای پویا و متحدی را برای بیت کوین بوجود آوردند و همین مورد بیتکوین را تا کنون تضمین کرده است.
  • ساختار فنی بیتکوین ،ساختار فنی بیتکوین به گونه ای عمل می کند که افراد در هر قسمت از آن که وارد شوند بتوانند کسب درآمد کنند. بفرض اگر شخصی میخواهد با ماینینگ کردن بیت کوین به درامد برسد میتواند با خرید دستگاه ماینر و تجهیزات آن درامد از بیتکوین داشته باشد که جذابیت خاصی رو به این پول غیر فیزیکی می دهد از طرفی دیگر ساختار فنی بیتکوین بر پایه امنیت شکل گرفته و خود امنیت میتواند پشتوانه قوی برای بیتکوین بحساب بیاد.
  • هدف جذاب بیت کوین، بیتکوین در سال ۲۰۰۸ توسط گروهی بنام ساتوشی ناکاموتو ساخته شد هدف اصلی این رمز ارز این بود که پول های حکومتی و سنتی و بانک ها را از بین ببرد. همانطور که میدانید پول های فیات و بیتکوین با همدیگر تفاوت های زیادی دارند و رویای بیتکوین میتواند در اینده به واقعیت تبدیل شود بنابراین هدفمند بودن بیتکوین او را از بدون پشتوانه بودن نجات می دهد.
  • بیتکوین جامعه محور است، شاید منظور از جامعه محور بودن بیتکوین را برای اولین بار شنیده باشید. جامعه محور بودن بیتکوین یعنی تمام کابران حق تولید و فروش و خرید بیت کوین را دارند و مثل پول های دولتی نیست که حق چاپ اسکناس را فقط بانک مرکزی دارد. همین امر موجب شده تا اشخاص برجسته ای که ثروت کلانی در جهان دارند به فکر خرید و فروش یا تولید یا نگهداری بیتکوین بیافتند که خود باعث پشتیبانی از بیتکوین میشود.

تمام این نکاتی که گفته شد به نوعی به بیتکوین اعتبار مستمر می دهند و از ان پشتیبانی برای داشتن اینده می کنند. بنابراین اینکه بیتکوین بدون پشتوانه هست اشتباه هست اگر معاملات در لحظه و پول های کلانی که در لحظه بر روی این ارز جابجا میشوند را مشاهده کنید بهتر درک خواهید کرد که نکات بالا چقدر برای بیتکوین اهمیت دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا