چند درصد از ایرانی ها در بازار ارزهای دیجیتالی فعالیت می کنند؟

امار ها نشان می دهد روز به روز به کاربران فناوری رمز ارزها اضافه میشود در اینجا قصد داریم بررسی کنیم چند درصد از ایرانی ها در بازار ارزهای دیجیتالی فعالیت می کنند؟ یا چند درصد از کاربران فعال صنعت کریپتو ایرانی هستند؟

طبق آخرین اطلاعات آماری از صرافی های ایرانی 15میلیون از کل جمعیت ایران در زمینه ارزهای دیجیتالی فعالیت می کنند که در سطح جهانی این آمار از نیم میلیارد عبور کرده است. احتمال می رود که بزودی این آمار به یک میلیارد برسد. ایران همانطور که در جریان اتفاقات سیاسی و اقتصادی آن هستید یکی از کشورهای در حال توسعه است که هم اکنون در تحریم به سر می برد.

لذا اعداد و ارقام مربوط به رمز ارز ها به نوعی وابسته به اینده رمز ارز ها در ایران هم مربوط میشود.

چند درصد از ایرانی ها در بازار ارزهای دیجیتالی فعالیت می کنند؟
چند درصد از ایرانی ها در بازار ارزهای دیجیتالی فعالیت می کنند؟

طبق آمار، بیش از 15 میلیون ایرانی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند. از این تعداد، حدود 77 درصد افراد هدف خود را در حفظ ارزش پول و سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌بینند. 15 درصد دیگر به عنوان شغل و حرفه از این بازار بهره می‌برند.

3 درصد از افراد در این صنعت برای حمایت از تکنولوژی و ترویج آن فعالیت می‌کنن، و 3 درصد دیگر از طریق انجام معاملات برای سرگرمی و کنجکاوی به این بازار ملحق شده‌اند. همچنین 1 درصد افراد به دلیل نیاز به جابه‌جایی بین‌المللی ارز و 1 درصد باقی‌مانده هم برای انجام معاملات خرید و پرداخت در این زمینه حضور دارند.

این تجمع و تنوع در جامعه فعالین و تعداد افراد مشغول به ارزهای دیجیتال نشان از جذابیت این حوزه در ایران دارد. تنوع در اهداف و انگیزه‌های افراد و نیز راه‌های مختلف ورود به بازار موجب ایجاد یک جامعه پویا و فعال در این حوزه شده است.

ناگفته نماند که پس از قانونی شدن استخراج بیت کوین در سال1398 در ایران سهم ماینینگ ارزهای دیجیتالی در ایران افزایش پیدا کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا