کاربرد پرایوسی کوین ها در چیست؟

اگر همین مطلب کریپتویی را دنبال کنید با پرایوسی کوین ها و کاربرد پرایوسی کوین ها در بازار کریپتو کارنسی اشنا خواهید شد، صفر تا صد پرایوسی کوین ها در همین مطلب یاد بگیرید.

پرایوسی کوین چیست؟

پرایوسی کوین چیست؟
پرایوسی کوین چیست؟

پرایوسی کوین ها نوعی دیگر از رمز ارز های بازار کریپتو کارنسی هستند این مدل از رمز ارز ها که به اسم ارزهای حریم خصوصی هم نامیده میشوند برای حفظ کامل اطلاعات کاربران و معاملات آنها ایجاد شده اند.

پرایوسی کوین ها قصد دارند تا تمام اطلاعات یک معامله اعم از اطلاعات کاربر ،اطلاعات معامله و تراکنش ها در شبکه بطور کامل ناشناس انجام شود‌.

شما حالتی را فرض کنید که کاربران ندانند که چه مقدار رمز ارز برای چه کسی فرستاده میشود شاید این مورد کمی بدور از ذهن باشد اما این کاری است که فقط پرایوسی ها انجام می دهند.

پرایوسی کوین ها به نوعی ارز دیجیتالی گفته میشود که با هدف ناشناس ماندن تمام اطلاعات یک تراکنش ایجاد شده اند این نوع از رمز ارز ها دارای بلاکچین خصوصی هستند و کاربرد های مختلفی در دنیا دارند.

کاربرد پرایوسی کوین ها در چیست؟

کاربرد پرایوسی کوین ها
کاربرد پرایوسی کوین ها

حالا که با پرایوسی کوین ها آشنا شدید بد نیست بدانید که کاربرد پرایوسی کوین ها در چیست؟

همانطور که میدانید رمز ارز های که پس از رمز ارز بیت کوین BTC به جهان معرفی شده اند با توجه به نیاز جامعه کریپتو و در جهت بهبود شبکه های بلاکچینی نسل اول و دوم شکل گرفته اند پرایوسی کوین ها هم با حفظ کامل اطلاعات تراکنش ها کاربرد های مختلفی در دنیای کریپتو خلق کرده اند.

مهم ترین کاربرد پرایوسی کوین ها ناشناس ماندن تمام اطلاعات یک تراکنش در شبکه است این کارایی مهم زمانی مورد استفاده کاربران قرار میگیرد که کاربران قصد داشته باشند هیچ اثری از معامله آنها به جا نماند.

شاید برایتان جالب باشد که الان فکر کنید پرایوسی کوین ها چه کارایی برای من خواهند داشت؟ بهتره در پاسخ به این سوال بگویم که پرایوسی کوین ها نوعی از رمز ارز های امنیتی محسوب میشوند زیرا پرایوسی کوین ها میتوانند تمام اطلاعات معامله شما را کاملا حفظ کنند و هیج اثری از معامله شما به جا نگذارند و در عوض معامله شما در کمترین زمان و با موفقیت انجام شود.

فرض کنید شما یک شرکت فروش محصولات کریپتویی دارید و میخواهید که کسی نفهمد که روزانه چه میزان محصولات خرید و فروش میکنید این کاری است که فقط پرایوسی کوین ها میتوانند برایتان انجام بدهند.

کاربرد پرایوسی کوین ها تنها در ناشناس ماندن اطلاعات تراکنش ها نیست بلکه این رمز ارز ها میتوانند بهترین روش برای دور زدن تحریم ها باشند افرادی که در کشور های تحریم شده سکونت دارند و قصد انتقال پول به نقطه ای از دنیا را دارند از پرایوسی کوین ها برای بجا نماندن اطلاعات معامله استفاده کنند.

کاربرد های دیگری هم این کوین های جالب بازار کریپتو کارنسی دارند که میتوان به حفظ امنیت اطلاعات تراکنش های کاربران و هویت کاربران اشاره کرد.

با تمام کاربرد های شگفت انگیزی که این مدل از رمز ارز ها ایفا می کنند معایبی هم دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

اولین عیبی که پرایوسی کوین ها دارند بیشتر شدن بلاکچین های ناشناس در شبکه است.عیب دیگری که رمز ارزهای حریم خصوصی دارند گارد گرفتن برخی از صرافی ها برای لیست نکردن انها در صرافی به خاطر اینکه صرافی نمی داند تراکنش ها از کجا به کجا می روند این سر در گمی باعث میشود تا برخی صرافی ها از پرایوسی کوین ها پشتیبانی نکنند.

عیب دیگری که دارد این است که برخی از کشور ها به علت کلاهبرداری های که با بکارگیری از این کوین ها میشود پرایوسی کوین ها را ممنوع به معامله کنند.

توسعه دهندگان این رمز ارز ها هنوزم روی امنیت بیشتر برای اطلاعات افراد کار میکنند تا جایی که با ip هم هیچ اطلاعاتی از یک معامله مشخص نشود.

سه پرایوسی کوین معروف بازار

پرایوسی کوین ها برای اولین بار درسال 2013 با پیدایش رمز ارز مونرو به بازار کریپتو کارنسی معرفی شدند.

مونرو xmr و زی کش و دش کوین سه تا از محبوب ترین پرایوسی کوین های بازار کریپتو کارنسی هستند که در اکثریت صرافی های رمز ارزی معامله میشوند.

امیدواریم این مطلب برایتان مفید باشد به چت کریپتویی در تلگرام بروید و توربو پلی کریپتو را آنجا هم دنبال کنید💬

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا