اشکال یک استراتژی معاملاتی چیه؟

چرا در معاملات فیوچرز ضرر می کنید؟ بنظر شما اشکال استراتژی معاملاتی شما چیه؟ تا کنون پیگیری کرده اید کجای کار لنگ میزند که پوزیشن لیکوئیدمیشود؟ حالتی را فرض کنید که در طول روز چندین معامله کنید و بیشتر شون لیکوئید بشن.

در این حالت باید بدنبال اشکال استراتژی تان باشید گاهی وقت ها مشکل میتونه خود انسان باشه که بدنبال مشکل استراتژی حرکت نمی کند یا از استراتژی استفاده نمی کند اما بطور کلی وقتی یک استراتژی توسط یک تریدر حرفه ای طراحی میشود باید چندین مرحله را رد کند تا در اخر روی حساب واقعی تست و آزمایش شود سپس اشکال های استراتژی که در بخش تست حساب دمو مشخص نشده مشخص شود و توسط تریدر بهینه و رفع شود.هر استراتژی معاملاتی با توجه به سبک معامله گری افراد میتونه پاره ای از مشکلات را با خود داشته باشد به همین دلیل نمیشه در این مقاله به همه آنها پرداخت ولی در ادامه به چند نکته طلای برای پیدا کردن اشکالات یک استراتژی خواهیم پرداخت.

تشخیص اشتباه نواحی ورود و خروج از معامله

تشخیص اشتباه به هر علت یکی از مشکلات رایج هر استراتری هست.
تشخیص اشتباه به هر علت یکی از مشکلات رایج هر استراتری هست.

برای اینکه بتوانیم معامله ای را باز کنیم باید نواحی مهمی را برای ورود به معامله و خروج از معامله را تشخیص بدهیم که ترفند و تکنیک های خودش را دارد. بنابراین تشخیص اشتباه نواحی ورود و خروج از معامله میتواند یک اشکال استراتژی معاملاتی شما باشد. تشخیص در تحلیل تکنیکالی مهم است بنابراین باید تمام تلاش خود را انجام بدهید تا تشخیص دقیق و صحیحی را بدست اورید سپس ادامه فرایند تحلیل را طی کنید.

چگونه سیگنال ها در استراتژی شما به تایید میرسند؟

بحث تاییدیه سیگنال بشدت فراوان در معاملات فیوچرز اهمیت دارد تمام استراتژی ها باید برای ورود به معامله و شناسایی روند تاییدیه داشته باشند. تاییدیه ها میتوانند الگوها یا اندیکاتورها یا شناخت کندل ها و ..یا هر پارامتری که مطمئن کند تشخیص شما درست است باشند بنابراین اگر استراتژی شما لنگ میزند بهتره تاییدیه ها را بررسی کنید و لازمه بگویم هر چقدر تاییدیه های بیشتری و قوی تری داشته باشید سطح موفقیت بودن پوزیشن بالا خواهد رفت.

ریسک ریوارد 

تا حد امکان استراتژی نباید ریسک اسا باشد
تا حد امکان استراتژی نباید ریسک اسا باشد

میزان ریسک پذیری شما برای هر پوزیشن چقدر است؟ یا ساده ترش کنیم چقدر میتوانید تحمل ضرر کنید؟ ریسک یعنی خطر بنابراین بهترین استراتژی ها ریسک کمتری دارند مثلا معامله ای را باز کرده اید با ۱۰۰۰دلار پول با اهرم ۳ این پوزیشن ریسک کمی دارد و نقطه لیکوئید شدن ان خیلی از قیمت فعلی بدور است بنابراین باید تلاش کنید تا حد امکان ریسک ضرر و زیان کاهش داده شود.اگر استراتژی که طراحی کرده اید ریسک بالای دارد باید در تست های حساب آزمایشی نتیجه بدهد در غیر اینصورت استراتژی لنگ میزند و ثروت شما را به فنا خواهد داد.

متعهد نبودن به سبک معامله گری که دارید.

استراتژی سبک معامله گری نیست و با هم تفاوت دارد قوی ترین استراتژی ها یا پر سودترین استراتژی ها توسط متعهد نبودن به سبک معامله گری لنگ میزنند اگر منظورم را متوجه نمی شوید به مثال زیر توجه کنید.

فرض کنید من یک تریدر هستم یکی از قوانین سبک معامله گری من این است که فقط در اتاق تریدم معامله میکنم و بیرون از محل تریدینگ هیچ پوزیشنی را باز نمی کنم با اینکه از یک استراتژی کاملا قوی و سودمند پیروی میکنم. حالا بیام خارج از اتاق ترید و مثلا در مترو بشینم و با عجله و وضعیت نا مناسب اقدام به باز کردن پوزیشن کنم و ضرر کنم. اینجا متوجه میشوم که سبک معامله گری تاثیر گذار بر استراتژی خواهد بود.بنابراین اگر استراتژی خاصی دارید که لنگ میزند به سراغ سبک معامله گری خود بروید و ببینید به قواعد آن متعهد هستید یا نه

سبک معامله گری در حقیقت کلیه ای از دستورات لازم که معمولا چارچوب خارجی یک استراتژی را تشکیل می دهد را شامل میشود بنابراین به مثال بالا توجه کنید که این فقط یک نوع دستور بوده و سبک معامله گری بیشتر از اینها دستورات دارد. و مهم ترین دستور این بوده که به استراتژی هم در سود و هم در ضرر پایبند باشید.

میزان سرمایه

مقدار سرمایه ای که وارد پوزیشن میکنید هم در جایگاه خود نقش مهمی بر عهده دارد گاهی وقت ها میزان سرمایه باعث بوجود آمدن اشکال در استراتژی معاملاتی میشود اما چگونه؟ فرض کنید معامله را باز کرده اید با ۱۰۰۰دلار پول و اهرم ۳ حالا قیمت حد ضرر تعیین شده را زده است فرض کنید در این حالت شما ضرر بیشتری کرده اید در مقایسه با پوزیشنی که با ۱۰۰دلار باز کرده اید با اهرم ۳که اونم حد ضررش زده شده است. بنابراین باید مدیریت سرمایه به درستی انجام شود تا چنانچه ضرر و زیان کردید نسبت به سود شما ناچیز باشد. این گذینه(میزان سرمایه) را گفتم چونکه ترید بدون ضرر نیست و قوی ترین استراتژی ها هم ضرر را بخشی از تریدینگ میدانند.

جمع بندی

در مجموع اشکال یک استراتژی معاملاتی خیلی از نکات و مسائل مهم که برای یک معامله گر وجود دارد را دربر می‌گیرد ولی همانطور که گفتم اساسی ترین اشکال خود افراد تریدر هستند که به دنبال حل مشکل استراتژی حرکت نمی کند و نمی خواهند یا نمی دانند چگونه بهبود بخشند استراتژی معاملاتی شان را.

اینجا برخی از مفاهیم پایه ای مانند خودشناسی نیز نقش مهمی ایفا میکنند.

وفادار هستید در کانال ما عضو شوید👇👇

https://rubika.ir/turboplaycrypto

V0.01aMJA

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا