ترفند کندلی ویژه تکنیکالیست ها

اینجا یک ترفند کندلی ویژه تکنیکالیست های که فیوچرز کار میکنند را معرفی میکنم جالبه و میتونه کمک ویژه ای بهتون در تحلیل تکنیکالی ارز مدنظرتون کنه پس یک دقیقه با دقت تکنیک رو بخون و دوست داشتی در تحلیل هات استفاده کن.

کندلی که قراره بهتون معرفی کنم کندل تبادل قدرت نام دارد اصطلاحا به این کندل که حتما در نمودارهای شمعی و هیکن اشی دیده اید کندل دو سر سایه هم میگویند. این کندل ویژگی های ذاتی و اساسی خودش را دارد که از لحاظ فنی در ادامه باهم بررسی میکنیم و خواهیم گفت سر و کله این کندل کجای نمودار قیمت پیدا خواهد شد.

کندل تبادل قدرت
کندل تبادل قدرت

کندل تبادل قدرت از لحاظ فنی از دو کندل بتا تشکیل شده که دارای یک بدنه نسبتاً بلند و سایه های کوتاه هستند کندل تبادل قدرت حاوی دو بدنه چسبیده به هم است که مخالف یکدیگر قرار گرفته اند و همانطور که گفتیم این کندل از دو کندل بتا تشکیل شده کندل های بتا از یک بدنه و یه سایه تشکیل میشوند البته در برخی موارد کندل بتا دو تا سایه دارد که یکی بلند و یکی خیلی کوچک است.

دو مدل از این کندل وجود دارد مدل اول بین دو کندل بتا هیچ کندل دیگری وجود ندارد مثل تصویر بالا.مدل دوم مثل تصویر پایین بین دو کندل بتا یک یا چندین کندل وجود دارد که معمولا کندل های پین بار یا دوجی بیشتر بین این دو کندل قرار میگیرند بویژه در تایم فریم های کوتاه.

بین دو کندل بتا یک کندل پین بار قرار گرفته است.
بین دو کندل بتا یک کندل پین بار قرار گرفته است.

بر خلاف خیلی از کندل ها که رنگ آنها اهمیت ندارد در کندل تبادل قدرت رنگ اهمیت ویژه ای دارد چراکه کندل تبادل قدرت زمانی که یک روند معکوس میشود در نمودار ظاهر میشود.یا به معنی روانتر زمانی این کندل ظاهر میشود که روند به پایان رسیده باشد.

تکنیکالیست های که به دنبال کندل تبادل قدرت هستند میتوانند به راحتی روی نمودار هیکن اشی این کندل را پیدا کنند.البته روی نمودار شمعی کندل استیک هم میشه پیدا کرد اما روی نمودار هیکن اشی خیلی راحتر هست.

V0.02EDS

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا