تکنیک انقباض و انبساط قیمت برای تکنیکالیست ها

اگر تکنیکالیست هستید فرقی نداره در بازار رمز ارز ها ترید کنید یا فارکس تکنیک انقباض و انبساط قیمت پس از شکسته شدن محدوده های حمایتی و مقاومتی میتواند در زمینه تریدینگ بکارتان بیاد. بریم سراغ تکنیک وقتی قیمت به یک محدوده حمایتی یا مقاومتی میرسد همه ما تریدرها با توجه به دانش کریپتوی که داریم فرضیه های را برای حرکت بعدی قیمت در ذهن مان می سازیم اما واقعیت این است که قیمت وقتی وارد یک حمایت یا مقاومت میشود در نهایت از خود واکنشی را نشان خواهد داد. تکنیک انقباض و انبساط قیمت که در اکثر مواقع قدرتمند ظاهر میشود از لحاظ فنی در محدوده های ظاهر میشود که یک حمایت یا مقاومت شکست میخورد و قیمت به سرعت به سطوح بعدی قیمت میرسد.

تکنیک انبساط و انقباض قیمت
تکنیک انبساط و انقباض قیمت

این ترفند کارایی خاصی در تحلیل تکنیکالی یک سهام برای تریدر های حرفه ای و تکنیکالیست ها دارد زیرا در این تکنیک همانطور که در تصویر بالا میبینید انبساط یا انقباض قیمت پس از طی شدن یک روند خنثی با شکسته شدن محدوده های حمایتی یا مقاومتی با سرعت و قدرت انجام خواهد شد.نکته ای مهم که توجه تکنیکالیست ها را به خود جلب کرده است در این ترفند این است که هر انبساط قیمتی میتواند پس از گذشت مدتی انقباض شود و به همان اندازه که قیمت بالا رفته یا ریزش کرده قیمت برگشت داده به محدوده حمایتی استاتیک یا محدوده مقاومتی استاتیک برسد.

عوامل خارجی و داخلی بطور بالقوه باعث تشکیل شدن این الگو میشوند مثلا اخبار یکی از عوامل خارجی است که میتواند قیمت یک ارز را انبساط یا انقباض کند برای اینکه بهتر متوجه شوید من رمز ارز ناتکوین را برایتان مثال میزنم که پس از انتشار خبر دستگیری پاول دروف رئیس تلگرام به سرعت ریزش کرد و قیمتش به گفته این تکنیک انقباض شد.

حالا که شروع به مثال زدن کردم یک عامل داخلی هم مثال میزنم ببینید چگونه قیمت انبساط خواهد شد. چند روز پیش خبر بروز رسانی های شبکه ای ترون را شنیدید این تغییرات اساسی در شبکه ترون باعث شد در قیمت این ارز در مدتی کوتاه و با سرعت انبساط و رشد کند.

(منظور از انبساط همان رشد سرعتی قیمت است و منظور از انقباض ریزش سرعتی قیمت در این تکنیک خواهد بود)

اما پیرامون این تکنیک سوالات زیادی وجود دارد که ممکنه الان ذهن شما را هم درگیر کرده باشه اما نگران نباشید سعی میکنم در همین مقاله جوری براتون تایپ کنم که جواب بیشتر سوالات تون را دریافت کنید.

یکی از سوالات مطرح برای این تکنیک این است که چه مدل کندل وقتی قیمت انبساط یا انقباض میشود در نمودار ظاهر میشود؟ ببینید دوستان کندل در این تکنیک زیاد اهمیت نخواهد داشت مگر آنکه قیمت سهم بخواهد پس از انبساط یا انقباض قوی تر عمل کند یا به شکل پارابولیک عمل کند. کندل های بتا توپر یا ماروبز یا خود بتا کندل به شکل تک کندلی در تایم فریم های بلندمدت در نمودار ظاهر میشود اما در تایم فریم های کوتاه مدت انبساط یا انقباض قیمت با چندین کندل متوالی که بیشتر این کندل ها بتا هستند و گاهی هم همراه با پین بار و کندل دوجی ایجاد خواهند شد.

کندل در این تکنیک اهمیت دارد یا ساختار این تکنیک؟

بر خلاف خیلی از ترفندهای تکنیکالی که کندل اهمیت ویژه ای دارد تکنیک انقباض و انبساط قیمت ساختار یا همان الگوی مهم تری دارد. کندل های محدوده های حمایتی یا مقاومتی که پس از آن شکسته میشود آن محدوده و تبدیل به ساختار انبساط و انقباض قیمت میشود بشدت مهم است اما خود کندل های انقباض و انبساط قیمت آنچنان اهمیتی ندارند چونکه سرعت و قدرت قیمت بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.از طرفی دیگر همانطور که بالا گفتیم هر انبساط قیمت میتواند با انقباض قیمت به سرعت به قیمت های قبلی اش برسد.

کجا وارد پوزیشن بشیم؟

اگر بخواهید با این تکنیک معامله کنید از ابتدا باید محدوده های حمایتی و مقاومتی را پیدا کنید و منتظر شکست محدوده ها باشید پس از اینکه از شکست محدوده تایید دریافت کردید پوزیشن تان را در جهت روند باز کنید. سرعت و نوسانات شدید قیمت قطعا شرایط را برای ورود به معامله سخت خواهد کرد اما نگران نباشید زیرا از قبل سطوح بعدی قیمت را پیدا کرده اید. اما روشی بهتر و مطمئن تر برای وارد شدن به پوزیشن بر اساس این تکنیک وجود دارد. برای اینکه پوزیشن مطمئن تری را باز کنید باید از قبل یک انبساط یا یک انقباض قیمت داشته باشید سپس پس از شکست محدوده و تایید شکست پوزیشن خود را در جهت روند باز کنید.

V0.03ddv

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا