تکنیک ضرر نکردن در معاملات فیوچرز

تکنیک ضرر نکردن در معاملات فیوچرز و پیشرفته چیه؟ اگر پوزیشن شما لیکوئید شده الان حتما بدنبال تکنیکی هستید که دیگر ضرر نکنید در معاملات تان پس با دقت تکنیکی را که در این مقاله گفته میشود را بخوانید.

تکنیک ضرر نکردن در معاملات فیوچرز
تکنیک ضرر نکردن در معاملات فیوچرز

بطور کلی نمی توان استراتژی را ساخت که بطور صد در صد تمام معاملات را با سود ببندد. از طرفی دیگر نمی توان استراتژی را ساخت که بطور صد در صد تمام معاملات را با ضرر به آخر برساند اینجاست که متوجه خواهیم شد که با یک بازار بی منطق و پر نوسانی روبه رو هستیم به همین خاطر جهت اینکه در بازار فیوچرز متضرر نشویم باید نکاتی را رعایت کنیم و از تکنیک های استفاده کنیم که درصد ریسک را کاهش و میزان موفقیت را افزایش دهد‌.پس به نکات زیر توجه کنید

محدوده ها را رعایت کنیم.

وقتی یک پوزیشن در یک منطقه معاملاتی  باز میکنیم چندین محدوده یا نقطه مهم خواهیم داشت که باید جدی گرفت.

  • نقطه ورود به معامله 
  • نقطه خروج از معامله
  • نقطه حد سود
  • نقطه حد ضرر 
  • نقطه لیکوئید 
  • نقاط تارگت ها

از هر استراتژی که پیروی می کنید نقطه ورود به معامله دارد نقطه خروج از معامله دارد همچنین برای اینکه کاهش بدهید میزان ضررها را باید برای پوزیشن نقطه حد سود و حد ضرر تعیین کنید. در معاملات فیوچرز نقطه لیکوئید شدن هم خودش با توجه به اهرم انتخاب شده مشخص هست که بهتره اهرم های خیلی بالا گرفته نشود. نقاط تارگت هم اگر استراتژی شما چند تارگت دارد باید به درستی مشخص شود. بنابراین یکی از بهترین تکنیک های معاملات فیوچرز این است که محدوده ها را رعایت کنیم تا ضرر و زیان را کاهش بدهیم.

برای نقاط ورود به معامله تایید کننده های قوی داشته باشیم

تایید کننده ها همان عواملی هستند که به شما اطمینان می دهند که روند در کدام جهت حرکت خواهد کرد.برخی مواقع یک تایید کننده میتواند یک شکست محدوده حمایتی یا مقاومتی باشد یا هر دلیلی دیگر بنابراین اگر برای نقطه ورود به معامله تایید کننده های قوی و بیشتری داشته باشیم احتمالات موفقیت برای پوزیشن بیشتر  خواهد بود.

با فیلتر نویسی یک نمودار تمیز و یکدستی را برای باز کردن پوزیشن ها ایجاد کنید.

تشخیص در تحلیل تکنیکالی مهم است برای اینکه تشخیص درستی داشته باشید لازم است با فیلتر نویسی یک نمودار تمیز و یکدستی را برای باز کردن پوزیشن ها ایجاد کنید. بفرض مثال به جای اینکه از نمودار کندل استیک شمعی استفاده کنید میتوانید از نمودار هیکن اشی که نویزهای قیمت را میگیرد استفاده کنید.از این قبیل موارد زیادی وجود دارند.

نتیجه گیری و خلاصه

دوستان عزیز هیچ ترفندی به تنهای در معاملات فیوچرز نمی تواند جلوی ضرر و زیان را بگیرد بنابراین تریدرهای فعال در فیوجرز باید دامنه ای از نکات مهم را برای کاهش ریسک ضرر و زیان مد نظر قرار بدهند. در این صفحه به سه تکنیک ضرر نکردن پرداختیم که اگر در معاملات فیوچرز جدی گرفته شود میزان ضرر و زیان کاهش خواهد یافت.

V0.02xas

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا