تکنیک های هیکن اشی بهمراه کندل های هیکن اشی

از معرفی کامل نمودار هیکن اشی تا تکنیک های هیکن اشی بهمراه کندل های هیکن اشی را در همین مقاله کریپتویی مطالعه کنید. همانطور که در مقاله قبلی انواع نمودار در زمینه ارزهای دیجیتالی را برایتان توضیح دادیم و درباره نمودار هیکن اشی هم توضیحات کوتاهی دادیم همین مقاله را ادامه دهید تا بطور کامل نحوه کار با این نمودار ژاپنی را یاد بگیرید.

هیکن اشی یکی از بهترین انواع نمودار در زمینه ارزهای دیجیتالی است که از نوع اندیکاتور های تاخیری بحساب می آید.

کندل های هیکن اشی

نمودار هیکن اشی
نمودار هیکن اشی

نمودار هیکن اشی مثل سایر نمودارهای آماری موجود در بازار رمز ارز ها کندل های مختص به خود را دارد این به این منظور است که کندل های هیکن اشی که در چارت می بینید با کندل های نمودار شمعی یا میله ای متفاوت است.در ادامه به چند تا از مهمترین کندل های هیکن اشی پرداخته ایم.

کندل دوجی

مشخصات کندل دوجی
مشخصات کندل دوجی

دوستانی که با نمودار شمعی کار کرده اند احتمالا با کندل دوجی اشنا هستند کندل دوجی یکی از کندل های مهم در نمودار هیکن اشی است این کندل زمانی روی نمودار ظاهر میشوند که میزان عرضه و تقاضا برای یک سهام در یک محدوده باشد یا بهتره اینگونه بگویم میزان سهم خریده شده و فروش رفته برای یک رمز ارز تقریبا برابر یا با اختلاف پایین است.شکل ظاهری این کندل اینگونه است که سایه های بلند در دو طرف بدنه و بدنه بسیار کوتاهی دارد که مانند یک بعلاوه است.

انواع کندل دوجی
انواع کندل دوجی

موقعیت کندل دوجی این کندل زمانی روی نمودار هیکن اشی ظاهر میشود که قیمت دوچار تردید شود و قیمت به مرزی نامعلوم رسیده باشد به این منظور که خریداران و فروشنده ها در یک سطح قرار گرفته اند. در مجموع کندل دوجی وقتی در نمودار هیکن اشی ظاهر میشود که نشانه ای از تردید در قیمت وجود داشته باشد که میتواند قیمت معکوس شود یا روند ادامه پیدا کند.

کندل بتا

کندل بتا صعودی و نزولی در نمودار هیکن اشی
کندل بتا صعودی و نزولی در نمودار هیکن اشی

کندل بتا یا بتا کندل نوع دیگری از کندل های پر تکرار در نمودار هیکن اشی است. این کندل معروف به کندل قدرت است. زمانی که کندل بتا در نمودار ظاهر میشود برای تریدرها اینگونه تفسیر میشود که قدرت هنوز وجود دارد. ظاهر این کندل به شکل باتری هست. بتا کندل تشکیل شده از یک بدنه بلند و سایه ای کوچک. کندل بتا نسخه ای  دیگری هم در نمودار هیکن اشی دارد که فقط از بدنه ای بلند و بدون سایه تشکیل شده است که به آن کندل بتا توپر نیز گفته میشود. قدرت بتا توپر هم در روند صعودی و نزولی بیشتر از کندل بتا است و سیگنال قوی تری ارسال می کند.

در یک روند نزولی یا صعودی در نمودار هیکن اشی کندل های بتا پشت سر یکدیگر قرار میگیرند که در روندهای صعودی سایه ها بالا و در روند های نزولی سایه ها پایین کندل ها قرار خواهد گرفت. از کندل بتا نیز برای به تایید رساندن یک سیگنال صعودی یا نزولی هم استفاده میشود. بتا کندل زمانی شکل میگیرد که روندی قوی ایجاد شده باشد.لازم به ذکر است که کندل های بتا با بدنه های خیلی بلند نشان می دهند که قدرت روند قوی است.

کندل پین بار 

مشخصات کندل پین بار
مشخصات کندل پین بار

یک کندل مهم دیگر در نمودار هیکن اشی کندل پین بار نام دارد این کندل که اغلب با کندل چکش اشتباه گرفته میشود از اهمیت ویژه ای برای معامله گران برخوردار است.این کندل در کل از دو نوع کندل پین بار صعودی و نزولی تشکیل شده است که هر کدام در محدوده ای خودشان در نمودار ظاهر میشوند.پین بار سایه ای چند برابر بدنه خود دارد شکل ظاهری کندل پین بار مثل کندل چکش است با این تفاوت که کندل های پین بار معمولا در وسط روند ها ایجاد میشوند اما کندل چکش و چکش معکوس در پایان روند نزولی دیده میشوند.البته تفاوت های دیگری هم این دو مدل کندل باهم دارند که برای اینکه از اصل مطلب فاصله نگیریم به آنها نمی پردازیم. ولی این نکته را هم فقط بدانید که به کندل چکش کندل پین بار صعودی هم می گویند.

سایه های این کندل داده های قابل توجهی را بسمت تریدرها ارسال می کنند که تفسیر آن اینگونه است هر چقدر سایه های یک کندل پین بار بلند تر باشد احتمال بازگشت قیمت هم افزایش خواهد یافت.

به سه تا از معروف ترین کندل ها در نمودار هیکن اشی پرداختیم حال به سراغ تکنیک های هیکن اشی بهمراه کندل های هیکن اشی می رویم که چگونه با کندل های هیکن اشی معامله کنیم.

تکنیک اول: حمایت و مقاومت

از آنجا که نمودار هیکن اشی نویزهای قیمتی را برایمان نمایش نمی دهد و باعث میشود ما نموداری تمیز و کم نوسانی را داشته باشیم تشخیص ناحیه های حمایت و مقاومت برایمان راحتر خواهد بود. لازم است بگویم اینجا ما کاری به استراتری معاملاتی شما نداریم شما میتوانید از هر روشی دیگری ناحیه های حمایت و مقاومت را با توجه به سبک معامله گری خود شناسایی کنید. سپس باتوجه به کندل های دوجی و پین بار که در بالا گفتیم باید بدنبال تاییده ها باشید. که به محض تایید روند وارد معامله شوید.

تکنیک دوم: بدنبال کندل بتا توپر باشید.

کندل های بتا توپر سیگنال های فوق العاده ای در نمودار هیکن اشی می دهند برای اینکه از این تکنیک در معاملات پیشرفته استفاده کنید کافیه پس از اینکه کندل بتا توپر که هیچ سایه ای ندارد در نمودار ظاهر شود و کندل بعدی آن بتا باشد وارد پوزیشن در جهت روند شوید.لازم هست بدانید کندل های بتا توپر اکثر وقت ها در ابتدای روند نزولی یا صعودی ظاهر میشوند.

تکنیک سوم: با کندل های بتا در جهت روند موج سواری کنید.

در این تکنیک منتظر بمانید تا تغییر روند در نمودار هیکن اشی شکل بگیرد و منتظر کندل های بتا ترجیحا با بدنه های بلند تر باشید شما میتوانید در بسته شدن کندل های بتای اولیه معامله تان را باز کنید و از این تکنیک سوار بر موج روند لذت ببرید.

V0.02GW

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا