دلار یا بیتکوین؟؟

در این مقاله اختلاف ارزش بین دلار و بیتکوین را از سال2010 تا2030 بررسی میکنیم.

دلار یا بیتکوین؟
دلار یا بیتکوین؟

بیتکوین در سال 2008توسط گروهی بنام ساتوشی ناکاموتو شروع به کار کرد در ان زمان که بیت کوین زیاد شناخته نشده بود قیمتی حدود 13دلار داشت این در حالی بود که دلار سابقه ای بیشتر نسبت به بیت کوین داشت و همانطور که الان در سراسر دنیا شهرت دارد در آن زمان هم محبوبیت خود را داشت. تفاوت های که میان دلار و بیتکوین وجود داشت طی زمان پر رنگ تر شد تا اینکه هر کدام از این دو توانستند حامیان خود را پیدا کنند.

دلار پول فیات است این پول های فیزیکی توسط بانک های مرکزی کنترل و نظارت میشوند و متمرکز هستند.بیت کوین بر خلاف پول های حکومتی از لحاظ فنی غیر متمرکز بوده و قابلیت استخراج دارد. بیتکوین توسط هیج دولت و کشوری یا نهادی کنترل نمی شود.

در تصویر بالا به چه نکته ای میرسید؟ تورم ، بی اعتمادی به پول های دولتی،  ارزشمندتر شدن بیت کوین، و.. به هر نکته ای که فکر میکنید به این نتیجه خواهید رسید که پول های دولتی مثل دلار نمی توانند از سرمایه افراد در مقابل تورم حفاظت کنند. تصویر بالا به خوبی این مسئله را نشان می دهد در سال 2010 با  یک بیت کوین یا 5 دلار میشد شیر ، نان ، موز و.. بخری در حالی که در سال 2020 و 2030تفاوت را در تصویر ببینید.

بیت کوین قابلیت قوی تری برای مقابله با بی ارزش شدن دارد کمیاب شدن این رمز ارز باعث رونق بیت کوین میشود این مسئله به مرور به درخشان تر شدن این ارز کمک میکند. و از همه مهمتر بیتکوین میتواند سرمایه افراد را در مقابل تورم حفظ کند.

بین دلار یا بیتکوین؟ تفاوت های زیادی هست این در حالی است که بیتکوین پولی نوین محسوب میشود و امتیازات بیشتری نسبت به دلار دارد.

V0.01zga

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا