ساده ترین تکنیک تغییر روند در معاملات فیوچرز

اگر بدنبال ساده ترین تکنیک تغییر روند در معاملات فیوچرز هستید میتوانید از این تکنیک استفاده کنید. اگر حرفه ای باشید شاید بگوید این تکنیک چقدر ابتدایی هست بله کاملا حق با شماست این تکنیک مخصوص دوستانی هست که تازه با معاملات فیوچرز اشنا شده اند.

ساده ترین تکنیک تغییر روند در معاملات فیوچرز به این شکل است.

وقتی که شما یک روندی را در یک تایم فریم مشاهده میکنید روند تا جای ادامه دارد که تغییر کند به روندی دیگر. حالا برای اینکه راحتر متوجه این تکنیک پرایس اکشنی بشوید ابتدا روندی که مشاهده میکنید را برایش کانال رسم کنید سپس سوئینگ های قیمتی را پیدا کنید.منظور از سوئینگ های قیمتی همان کف های قیمت در روند نزولی و سقف های قیمت در روند صعودی است.

البته اگر روند شما یک روند رنج و خنثی است برایش یک کانال رسم کنید و کف های قیمت و سقف های قیمتی را پیدا کنید.

روند صعودی سولانا
روند صعودی سولانا

ساده ترین تکنیک تغییر روند در معاملات فیوچرز این است که اگر با یک روند صعودی روبه رو هستید باید سقف های قیمت بالاتر از یکدیگر تشکیل شوند اگر سقف قیمتی را دیدید که پایین تر از سقف قبلیش هست اماده تغییر روند باشید.

روند نزولی سولانا تایم فریم یک ساعته
روند نزولی سولانا تایم فریم یک ساعته

اگر با یک روند نزولی سروکار دارید کف های قیمت باید پایین تر از کف قیمت قبلی خود قرار بگیرد اگر کف قیمتی را پیدا کردید که بالاتر از کف قیمت قبلی خود قرار بگیرد منتظر تغییر روند باشید.

روند خنثی نمودار سولانا
روند خنثی نمودار سولانا

چنانچه با یک روند خنثی مواجه هستید سقف قیمت و کف قیمت را با رسم کانال پیدا کنید وقتی روند تغییر خواهد کرد که قیمت از کانال خارج شود.

توجه کنید که این تکنیک پرایس اکشنی که خیلی ساده است دارای سوئینگ های کذب هم هست به همین دلیل باید برای اینکه کاملا مطمئن شوید روند تغییر میکند تاییده های بیشتر و قوی تری پیدا کنید.

مراقب سوئینگ های کذب باشید
مراقب سوئینگ های کذب باشید

منظور از سوئینگ های کذب همان کف ها یا سقف های قیمتی است که در یک روند تشکیل میشود و با توجه به تکنیک بالا تایید میکنند که روند تغییر میکند اما روند تغییر نمی کند و همچنان ادامه پیدا میکند.

V0.03icD

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا