منظور از تاییدیه سیگنال چیست؟

اگر یک تریدر حرفه ای باشید کلمه تاییدیه برایتان اشنا خواهد بود. حال اگر بطور کامل و جامع نمی دانید منظور از تاییدیه سیگنال چیست؟ دقایقی را به خواندن این مقاله مهم کریپتویی اختصاص بدهید.

منظور از تاییده سیگنال چیست؟
منظور از تاییدیه سیگنال چیست؟

منظور از تاییدیه سیگنال همان علت های هست که تغییر روند را به تثبیت میرساند.اگر شما بفرض مثال نمودار یک رمز ارز را در یک تایم فریم مشاهده کنید خواهید دید که قیمت مدام در حال تغییر به سطوح مختلف است و روند پس از تایمی به روندی دیگر تغییر میکند حال اگر شما علت های اصلی منطقه های که روند تغییر کرده است را بررسی کنید دلایلی را پیدا خواهید کرد که بنا بر انها روند تغییر کرده است‌.مثلا وقتی قیمت به یک محدوده حمایتی یا مقاومتی میرسد میتوان انتظار داشت که روند تغییر کند البته نشانه های بیشتری وجود دارد که میتوان تایید شدن یک نشانه را در یک نمودار تثبیت کرد.البته در این مقاله به سیگنال هم باید نیم نگاهی کنیم تا ابهامی وجود نداشته باشد برای اینکه سیگنال چیه؟ سیگنال یعنی نشانه ، یا هر علامتی که در نمودار بوجود آید که تشخیصی برای تغییرات روند باشد.

چه زمانی یک روند تایید میشود؟

یک روند زمانی بطور کامل تایید میشود که روند جدید ثابت کند که روند قبلی به پایان رسیده و حالا با توجه به این که روند اعتبار و قدرت خود را از دست داده است تغییر مسیر بدهد. تایید کننده های قوی برای اینکه اطمینان از تغییر روند حاصل کنیم وجود دارد که در ادامه به چند تا از مهمترین تایید کننده ها ی یک سیگنال اشاره میکنیم و متوجه خواهید شد که چه زمانی این تایید کننده ها ظاهر میشوند.

تایید روند بر اساس الگوها

الگوهای رفتاری زیادی وجود دارد که میتوان در حین شکل گیری آنها و پس از کامل شدن الگو انتظار تغییر روند را داشت.بطور کلی ترید کردن با الگوها یک روشی آنالیزی برای برخی از تریدرها است.الگوهای زیادی از جمله الگوی سر و شانه ، سر و شانه معکوس، الگوی M,W، الگوهای پرچمی صعودی و نزولی و کلی الگوی دیگر میتواند در یک نمودار قیمتی شکل بگیرد.حال بر این اساس تریدرها میتوانند از روی الگوها یک روند را تایید کنند و حدس بزنند که الگوی که در حال شکل گیری است چه الگوی خواهد بود.

تاییدیه با کندل شناسی و نمودار خوانی

کندل خوانی یکی از بخش های مهم در تجزیه جهت تحلیل و بدست آوردن درک عمیقی از تحلیل تکنیکالی است.مدل های کندل در هر یک از نمودار های شمعی ، هیکن اشی و..متفاوت است تایید روند با کندل شناسی نیاز به شناخت کامل کندل ها دارد مثلا وقتی کندل چکش و چکش معکوس در انتهای یک روند نزولی ایجاد میشود باید انتظار شروع یک روند صعودی را داشته باشیم.یا وقتی کندل های بتا در نمودار ظاهر میشوند چه اتفاقی قراره برای روند بیافتد و..

تثبیت تاییدیه از روی نقاط شکست

وقتی یک ناحیه حمایتی یا مقاومتی شکسته میشود و کندل های در جهت شکست ایجاد میشود که مشخص کننده تغییر روند است.

بنابراین نقاط شکست میتوانند تایید کنند که یک روند عوض خواهد شد بهتره از این نقاط بعنوان نقاطی برای ورود به معامله استفاده کنیم.با روسم کانال میتوان به راحتی نقاط شکست را با توجه به نقاط حمایتی و مقاومتی میتوان بدست آورد.

تاییدیه با استفاده از اندیکاتورها

اندیکاتورها ابزارهای تحلیلی تکنیکال هستند که از یک فرمول محاسباتی پیروی میکنند. اندیکاتورهای مانند RSI یا mcde و خیلی دیگر از اندیکاتورها به تریدرها کمک میکنند تا تغییر روند را به تایید برسانند.اندیکاتورها وقتی سیگنالی را ارسال میکنند تریدرهای حرفه ای بدنبال بدست آوردن تاییدیه های بیشتری برای سیگنال هستند.

جمع بندی

بطور کلی منظور از تاییده سیگنال همان علت های خواهند بود که روند را تثبیت میکنند.زمانی بطور کامل سیگنالی تایید میشود که تایید کننده های قوی و بیشتری برایش وجود داشته باشد یا ساده ترش کنیم دلیل برای تغییر وجود داشته باشد.

V0.01yss

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا