نحوه رسم کانال در تحلیل تکنیکالی چگونه است؟

سلام به تمام تریدرها و تکنیکالیست های عزیز در این جا میخواهم نحوه رسم کانال در تحلیل تکنیکالی را بهتون یاد بدهم جالب اینجاست که خیلی سنگینه آدم تریدر باشه تکنیکالیست باشه ولی نحوه رسم کانال در تحلیل تکنیکالی را بصورت صحیح یاد نداشته باشه خنده داره نمی دونم با این حرفم موافقید یا نه؟ در هر حال نگران نباشید در همین مقاله نحوه رسم کانال را بصورت صحیح یاد می گیرید.

رسم کانال در تحلیل تکنیکالی
رسم کانال در تحلیل تکنیکالی

ببینید دوستان بحث رسم کانال فقط نقاشی کشیدن و شلوغ کردن چارت نیست اگر اینجور بود که همه بلد بودن🤑 مسئله اینجاست که رسم کانال در تحلیل تکنیکالی اصول خودش را دارد که در ادامه مطلب بهتون خواهم گفت. این را گفتم ویژه دوستانی که میگن رسم کانال نقاشی هست🤑🤑

نحوه درست رسم کانال در تحلیل تکنیکالی

الگوی کانال و نحوه رسم کانال در تحلیل تکنیکالی
الگوی کانال و نحوه رسم کانال در تحلیل تکنیکالی

برای اینکه یک کانال بتونیم رسم کنیم نیاز به دو سقف قیمت و دو کف قیمت داریم از این جهت باید گفت یکی از اصول رسم کانال داشتن چهار نقطه مهم خواهد بود.کانال یک الگو هست که بطور کلی به سه شکل صعودی و نزولی و خنثی در نمودارهای رمز ارزها در تایم فریم های مختلف ساخته میشود.

قبل از رسم کانال باید خط روند را رسم کنید پس یکی دیگر از اصول رسم کانال به شکل درست، رسم خط روند است چونکه کانال شما باید روی یک روند سوار شود. اما چگونه خط روند را رسم کنیم؟ برای رسم خط روند کافیه سقف های قیمت و کف های قیمتی را به یکدیگر وصل کنید سقف ها را به هم و کف ها را به هم وصل کنید.البته توجه کنید که رسم خط روند هر تریدری ممکنه کمی متفاوت با شما باشد.

جالب است که بدانید خط روند الگوی کانال نیست زیرا وقتی سقف های قیمت در یک روند نزولی یا کف های قیمت در یک روند صعودی را بهم وصل میکنید خط شما به حالت زیگزاگ رسم میشه در صورتی که کانال از دو خط موازی همدیگر تشکیل شده که تمام نمودار قیمتی را درون خود جای داده است.در همینجا برخی از دوستان میپرسن میله های یک کندل باید درون کانال قرار بگیرد یا خیر؟ کانال شما وقتی صحیح است که میله یا از جای که قیمت باز شده یا بسته شده اعم از بدنه و میله کندل بطور کامل درون کانال قرار بگیرند.

پس تا اینجا با چندتا از اصول رسم کانال در تحلیل تکنیکالی اشنا شدید اگر چارت دم دست دارید همین الان با در نظر گرفتن پارامترهای ساده بالا کانال خودتان را رسم کنید.

اما در ادامه مطلب میخواهیم به اعتبار یک کانال بپردازیم که چه زمانی یک کانال اعتبارش تمام میشود.وقتی بحث اعتبار به میان میاد به یاد اعتبار موبایل خودم می افتم که ببینم اعتبارش تموم نشده باشه واقعا نمی دونم چرا به یاد اعتبار موبایل خودم می افتم شما به یاد چی می افتید؟؟

کانال چه زمانی اعتبار دارد؟

ببینید دوستان اگر همین الان چارت رو باز کنید میبینید که قیمت مدام در حال نوسان است بنابراین زمانی کانالی که رسم میکنیم اعتبار خواهد داشت که اولا اصول رسم کانال برایش رعایت شده باشد ثانیا دو پارامتر مهم زیر را داشته باشد.

  • هر چقدر تعداد سقف های قیمت و کف های قیمتی بیشتری در کانال وجود داشته باشد کانال اعتبار بیشتری خواهد داشت.
  • هر چقدر قیمت زمان بیشتری را درون کانال ما سپری کند.

اصطلاحاً به این کانال ها که معتبر است روند های اعتباری یا کانال اعتباری هم میگویند.

چه زمانی اعتبار یک کانال تمام میشود و کانال شکسته میشود؟

همانطور که در بالا هم گفتیم کانال یک الگو هست الگوها هم برای ساخته شدن نیاز دارند از نمودار قیمت پیروی کنند. برای اینکه متوجه بشیم که اعتبار کانال در حال تمام شدن است لازمه توجه به حجم های خرید و فروش سهام در آن تایم فریم کنید. وقتی که کانالی شکسته میشود خواهید دید که حجم معاملات مخالف آن بیشتر شده تا انجای که توانسته روند را تغییر بدهد.

بنابراین وقتی خط روند در تحلیل تغییر کند کانال هم بی اعتبار خواهد شد و کانال جدیدی شکل گیری میشود.البته راه های بیشتری هست که نشان می دهد کانال چه زمانی بی اعتبار خواهد شد که هر یک از دوستان تریدر از ابزار های کاربردی مختص به استراتژی خود بهره می برند.

خیلی خوشهالم از اینکه در این مقاله در زمینه ارزهای دیجیتالی تونستم اطلاعات تجربی و تئوری خودم را با شما به اشتراک بزارم از صمیم قلب برای شما تکنیکالیست های عزیز آرزوی موفقیت و سودمندی در ترید میکنم.❤سامانتا

V0.01KNzn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا