نقاط ورود به معامله در فیوچرز سه تکنیک

با این سه تکنیک نقاط ورود به معامله را در ترید فیوچرز رمز ارزها پیدا کنید. همیشه یکی از نکات مهم در معاملات فیوچرز باز کردن پوزیشن ها در بهترین قیمت ها بوده است منظور از بهترین قیمت ها در واقع همان نقاط ورود هستند که در ادامه سه تکنیک پیدا کردن نقاط ورود به معامله فیوچرز را برایتان معرفی میکنم.

پیدا کردن نقطه ورود به معامله با خارج شدن قیمت از کانال و پولبک زدن روی ان یا زیر ان

بطور کلی همانطور که میدانید سه نوع روند قیمتی برای یک دارایی میتواند وجود داشته باشد (روند صعودی ، روند خنثی و روند نزولی).

حالا شاید بگویید روند قیمت چیه؟ بطور کلی روند قیمت به مجموع تغییرات قیمت در یک تایم فریم که منجرب به ایجاد یک خط روند نزولی یا صعودی و یا خنثی میشود روند قیمت در آن زمان گفته میشود. یکی از ساده ترین و رایج ترین ترفندها برای پیدا کردن نقاط ورود به معامله در فیوچرز وابسته به خط روند است. البته این ضرب المثل را هم در همین موضوع شاید شنیده باشید” روند دوست توست” 

برای اینکه نقطه ورود به معامله رو با این روش پیدا کنیم کافیست یک روند قیمتی را در یک تایم مشخص در کانالی قرار بدهید که بطور کامل تمام روند در دل کانال قرار بگیرد. حال که مسیر مشخص شد باید منتظر پولبک زیر کانال یا روی کانال باشیم. برای روندهای صعودی باید منتظر پولبک زیر کانال صعودی باشیم و برای روندهای نزولی باید منتظر پولبک روی کانال نزولی باشیم و برای روندهای خنثی باید منتظر پولبک زیر یا روی کانال باشیم. شاید از خودتان بپرسید که چرا باید منتظر پولبک زیر یا روی کانال باشیم در یک روند؟ باید گفت زمانی که تغییر روند صورت میگیرد پولبک ها نشانه های خوبی هستند که تعییر روند را تایید می کنند.البته اگر در بازار فارکس کار میکنید میتوانید داخل کانال هم معامله کنید و حتما نباید منتظر خروج قیمت از کانال و پولبک زدن بعدش باشید. بفرض مثال تصویر زیر هم میتوانید داخل کانال موقعیت ورود به معامله باز کنید و هم پس از خارج شدن قیمت از کانال و پولبک زدن روی آن.

همانطور که گفتیم در یک روند نزولی باید منتظر خروج قیمت از کانال و پولبک زدن روی آن باشیم درحالی که داخل کانال هم محدوده های حمایتی و مقاومتی به وضوح شناسایی شده اند و میتوان روی آنها هم پوزیشن باز کرد.
همانطور که گفتیم در یک روند نزولی باید منتظر خروج قیمت از کانال و پولبک زدن روی آن باشیم درحالی که داخل کانال هم محدوده های حمایتی و مقاومتی به وضوح شناسایی شده اند و میتوان روی آنها هم پوزیشن باز کرد.

پیدا کردن نقطه ورود از روی کندل چکش و چکش معکوس برای روندهای صعودی و مرد دار اویز و ستاره ساقب برای روندهای نزولی.

کندل چکش و چکش معکوس برای شروع روندهای صعودی و کندل مرد دار اویز و ستاره ساقب برای روندهای نزولی کاربرد دارند.
کندل چکش و چکش معکوس برای شروع روندهای صعودی و کندل مرد دار اویز و ستاره ساقب برای روندهای نزولی کاربرد دارند.

این نوع کندل که شباهت زیادی به کندل دوجی دارد دقیقا مانند یک چکش کوچک است که از سایه بلند و بدنه خیلی کوتاهی تشکیل شده است. اگر با دقت به کندل چکشی و چکش معکوس نگاه کنید متوجه میشوید که مانند یک چکش کوچک هستند. در بیشتر مواقع این کندل در جای از نمودار ظاهر میشود که روند میخواهد تغییر کند به روندی دیگر بنابراین از روی این تکنیک هم میشود یک نقطه ورود به معامله را بررسی کرد.لازم به ذکر است که کندل چکش و چکش معکوس هر دو از نوع کندل های بازگشتی و صعودی هستند که در پایان یک روند نزولی ظاهر میشود و رنگ آنها اهمیتی ندارد و بعدش روند صعودی میشود.

این کندل به این صورت مورد استفاده قرار می گیرد که وقتی یک روند صعودی میخواهد روند نزولی را شروع کند کندل مرد دار اویز یا کندل ستاره ثاقب که نسخه های نزولی کندل چکش و چکش معکوس هستند ظاهر میشوند. اما در روند نزولی که به روند صعودی تبدیل میشود کندل چکش و چکش معکوس ظاهر میشود که بدنه کوچک و سایه کندل حداقل دو برابر بدنه کندل دارند.

وقتی کندل چکش و چکش معکوس در پایان یک روند ظاهر میشود باید با استفاده از سایر ابزارهای تحلیلی تایید از آن بگیرم و سپس شروع به معاملات کنیم چرا که همیشه این کندل ها درست نمی توانند وضعیت معاملات گران را در این لحظه نقد کنن.

شکست در جهت خلاف روند

ناحیه مقاومتی رو به بالا شکسته شده و منجرب به افزایش قیمت شده است.
ناحیه مقاومتی رو به بالا شکسته شده و منجرب به افزایش قیمت شده است.

وقتی در یک تایم فریم در یک نمودار شکستی بر خلاف روند قیمت رخ می دهد میتوان انتظار داشت که روند در حال تغییرات است. این نشانه سطوح حمایت و مقاومت یک سهام را بروی نمودار مشخص میکند. البته شدت شکست نیز مهم است زیرا در اکثر موارد اگر شکست در جهت خلاف روند با قدرت بیشتری ایجاد شود تغییر روند با سرعت بیشتری شکل خواهد گرفت و منطقه معاملاتی به سطح دیگر منتقل خواهد شد.

این تکنیک به انقباض و انبساط قیمت هم شهرت دارد.

کلام آخر 

در کل این سه تکنیک میتوانند نقاط ورود به معامله را مشخص کنند هر چند که تکنیک های دیگری هم برای یافتن نقطه ورود به معامله هست مانند تکنیک کندل استیک یا الگوهای W,M,Vو.‌..اندیکاتورها اما لازمه بدانید که از هر ترفندی برای تشخیص روند استفاده میکند باید تایید کننده های قوی برایش وجود داشته باشد در غیر اینصورت تمام تشخیص ها کذب میتواند باشد.

سه تکنیک نقاط ورود به معامله در فیوچرز را در همین مقاله گفتیم 

V0.04F

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا