اصطلاحات پایه ای کریپتوی را در دو دقیقه یاد بگیرید!

چقدر با اصطلاحات پایه ای کریپتوی اشنا هستید؟ در این مطلب اصطلاحات پایه ای کریپتوی را با شیوا ترین حالت ممکن برایتان باز خواهیم کرد پس اگر میخواهید حرفه ای در بازار رمزارز ها کسب سود و درامد کنید دو دقیقه با ما در این مطلب بمانید.

وایت پیپر (whitepaper)

یکی از اصطلاحات پایه ای کریپتوی سند وایت پیپر whitepaperمیباشد. وایت پیپر در واقع گزارشاتی جامع و با جزئیات از اهداف یک پروژه کریپتوی را نشان میدهد.

مثلاً در سال ۲۰۰۸اقای ساتوشی ناکاموتو از عملکرد و اهداف رمز ارز بیت کوین BTC وایت پیپری منتشر کرد.وایت پیپر خواندن شاید برای هر کسی مقدور نباشه یا اگر وایت پیپر یک رمز ارز را مطالعه کنید سردرگم شوید.بنابراین اگر نمیتوانید وایت پیپر بخوانید تحقیقاتی که درمورد رمز ارز مورد نظر در گوگل انجام میدهد کفایت خواهد کرد.

رمز نگاری (crypto graphy)

رمزنگاری (crypto graphy) به فرایندی گفته میشود که طی آن یک اطلاعات با استفاده از کد رمزنگاری میشود در واقع رمزنگاری شاخه ای از ریاضیات است که به ما امکان محافظت و ایمن کردن اطلاعات را با استفاده از کد می دهد.

بلاکچین (block chain)

همانطور که از اسم بلاکچین block chain  پیداست ،بلاکچین تشکیل شده از بلاک های که بطور زنجیره ای به یکدیگر پیوست شده اند.بلاکچین به دفتر کلی از سوابق و اطلاعات تراکنش های افراد است که در بلاکچین ذخیره میشوند.در بلاکچین ، بلاک ها که کدامشان حاوی چندین هزار تراکنش هستند پشتیبان گیری میشوند.

بلاک و ارتفاع بلاک (block Higth)

تراکنش های در محلی بنام بلاک رکورد و ثبت میشوند این اطلاعات قابل تغییرات نیست.ارتفاع بلاک به تعداد کل بلاک های قبل از بلاک مورد نظر در بلاکچین ارتفاع بلاک می گویند.

همتا به همتا (p2p)

در قاعده همتا به همتا دو سیستم کامپیوتر با یکدیگر در ارتباط هستند بدون دخالت فرد سومی.p2pبه کاربران اجازه میدهد تا با یکدیگر بودن نیاز به یک واسطه تعامل کنند.

جستوجوگر بلاک (bolck Explorer)

جستوجو گر بلاک به کاربران اجازه میدهد تا ارز دیجیتالی شان را با جستو جو پیدا کنند.در واقع جستوجوگر بلاک یک موتور جستو است که امکان جستوجوی اطلاعاتی نظیر تراکنش ها ،سوابق و..را به افراد میدهد.

شادکام باشید ⚘

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا