صعود قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

با صعود قیمت بیت کوین به بالای 30هزار دلار پس از چندین ماه باری دیگر بازار کریپتو کارنسی سبز شد و بیت کوین تقریباً نصف ارزش اوج قیمتی خود را بدست اورد.

صعود قیمت بیت کوین تازه شروع شده

صعود قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟
صعود قیمت بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

داده های سایت کوین مارکت کپ نشان میدهد که گاو های بازار قدرت را در دست گرفته اند و با وجود حمایت های شدید تر بدنبال شکستن خطوط مقاومت در سطوح بالاتر هستند.

از طرفی دیگر ورود سرمایه های خرد بیشتری به بازار کریپتو کارنسی روانه شده که میتوان گفت: احساسات افراد نسبت به بیت کوین و سایر ارزها صعودی شده است.

صعود قیمت بیت کوین به بالای 30 هزار دلار بدون دلیل بنیادی و دلیل خارجی نبوده است.

اکثریت سرمایه گذاران این صنعت رویداد هاوینگ بیت کوین و نزدیک شدن به آن را روند صعودی تحلیل میکنند. هاوینگ بیت کوین ریشه در بنیاد و ساختار این مدل از پول جدید دارد که خاصیت ضد تورمی به آن در آینده می دهد.

سرمایه گذاران بیت کوینی این فرصت را غنیمت شمرده اند و هنوز که رویداد هاوینگ بیت کوین رخ نداده است سرمایه گذاری روی بیت کوین را شروع میکنند.

اطلاعات ثبت شده از سوابق روند صعودی قیمت بیت کوین طی دو ماه اخیر با شفافیت این موضوع را نشان میدهد که سرمایه گذاران وارد سرمایه گذاری روی بیت کوین و سایر ارزها دیجیتالی شده اند.

همین امر موجب شده تا اصلی ترین رمز ارز بازار روند صعودی را تجربه کند.

بیت کوین زمستان رمز ارز ها را پشت سر گذاشته است.
بیت کوین زمستان رمز ارز ها را پشت سر گذاشته است.

بیت کوین با دلایلی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت زمستان سرسختی را پشت سر گذاشته است و انتظار میرود که این رمز ارز به سطوح بالاتری دست یابد و دیگر زمستان رمز ارز ها در این سطح قیمتی تکرار نشود.

نگاهی به دلایل صعود بیت کوین و پایان زمستان!

در حال حاضر که این مطلب نگارش میشود قیمت بیت کوین در محدوده 30,800هزار دلار قرار دارد و اتریوم دومین رمز ارز بازار با قیمتی 2100دلاری در صرافی های رمز ارزی معامله میشود.

روز جمعه، این ارز دیجیتال رالی صعودی را آغاز کرد و از سطح مقاومت دو برابری 30 هزار و 500 دلار عبور کرد. اگر این ارز دیجیتال بتواند کندل‌های 4 ساعته خود را بالاتر از این سطح ببندد، انتظار می‌رود که به حرکت صعودی خود را تا سطوح بالاتری ادامه دهد.

با حرکت به سطوح بالاتر، بیت کوین ممکن است با سطح مقاومت فوری 31 هزار و 400 دلار مواجه شود و اگر تقاضا برای بیت کوین افزایش یابد، ممکن است از این سطح عبور کرده و به مرز 32 هزار و 300 دلار برسد.

اندیکاتورهای RSI و MACD هر دو در منطقه خرید قرار دارند که از احتمال ادامه روند صعودی پشتیبانی می‌کنند. با این حال به عقیده برخی تحلیلگران، توصیه می‌شود که منتظر بمانید تا بیت کوین به سطوح قبل بازگردد و قبل از گرفتن هر موقعیت خرید، سطح 30 هزار و 500 دلار را مجدداً آزمایش کنید.

در صورتی که بیت کوین به زیر سطح 30 هزار و 500 دلار سقوط کند، این احتمال وجود دارد که سطوح 29 هزار و 700 و سپس 28 هزار و 850  دلاری به عنوان حمایت عمل کنند که در تحلیل های کوتاه مدت ممکنه این اتفاق رخ دهد.

وقوع یک سری اتفاق سبب شد تا برخلاف تصور عده زیادی از تحلیلگران و سرمایه‌گذاران، بیت کوین در اواخر اسفند ماه 1401 قیمت 28 هزار دلار را هم ببیند. بعد از آن نوبت به رد کردن مرز مهم 30 هزار دلار در فروردین 1402 رسید. در ادامه به بررسی دو عوامل تاثیرگذار در رشد و صعود قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.
  • رشد بیت کوین بعد از تعطیلی 3 بانک مهم
  • صعود قیمت بیت کوین با سرازیر شدن سرمایه به سمت ان

بیت کوین برای نخستین مرتبه از خرداد 1401 توانست دوباره 30 هزار دلار را لمس کند. بر اساس نمودار قیمت BTC، این ارز دیجیتال طی یک ماه گذشته 46 درصد رشد قیمت داشته است. برخی تحلیلگران با متوجه به اعلام CPI ایالات متحده در روز 12 آوریل (23 فروردین) منتظر صعود قیمت بیت کوین به 30 هزار دلار بودند. این اتفاق دقیقا یک روز مانده به رویداد نام‌برده یعنی در 11 آوریل (22 فروردین) رخ داد. بد نیست بدانید طی هفته گذشته، شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال در منطقه طمع قرار داشته است.

شاخص ترس و طمع شاخص ترس و طمع در روز 22 فروردین 1402

شاخص ترس و طمع در روز 22 فروردین

از جمله دلایل رشد اخیر بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، پی‌بردن سرمایه‌گذاران به اشتباه‌بودن سیاست‌های بانک‌های مرکزی به‌ویژه فدرال رزرو آمریکا در مدیریت بحران‌های مالی پس از دوران کووید-19 بوده است. همانطور که در بخش «بروزرسانی اسفند 1401» بیان کردیم، این سیاست‌های سختگیرانه به تعطیلی چند بانک بزرگ منجر شد، و متاسفانه بر اساس پیش‌بینی برخی تحلیلگران، این روند احتمالا تا ورشکسته شدن رسمی چند بانک دیگر ادامه خواهد داشت.

با اعلام نرخ تورم آمریکا و رسیدن این رقم به 6 درصد، امیدواری‌ها نسبت به موفقیت‌آمیز بودن سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو بیشتر شده است. البته رئیس بانک مرکری آمریکا، آقای جروم پاول، مدتی قبل اعلام کرد که برای خوشبینی درباره بهبود اوضاع و رسیدن به نرخ 2 درصد مورد نظر بسیار زود است، و همین صحبت سبب کشیده‌شدن ترمز رشد قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برتر شد، اما وقوع یک حادثه ورق را برگرداند.

رشد بیت کوین بعد از تعطیلی 3 بانک مهم

در اسفند ماه، دستگاه‌های نظارتی سه بانک سیلورگیت (Silvergate Bank)، سیلیکون ولی (Silicon Valley Bank) و سیگنچر (Signature Bank) را تعطیل کردند. وجه اشتراک آن‌ها، کریپتوفرندلی بودن است. با توجه به این موضوع، اگرچه در نگاه اول سیگنالی قوی ضد ارزهای دیجیتال به نظر می‌رسد، اما روی هم رفته نشان‌دهنده بیش از حد سختگیرانه‌بودن سیاست‌های فدرال رزرو است، به طوری که در صورت ادامه، احتمال ورشکسته‌شدن و انحلال بانک‌های بیشتری وجود دارد. پس احتمالا بانک مرکزی ایالات متحده کمتر سختگیری کرده و ملایم‌تر برخورد خواهد کرد.

ار طرفی دیگر، این حوادث تاکید دیگری بر شکست نظام پولی-بانکی سنتی است، چیزی که بیت کوین و سایر رمز ارزهای غیرمتمرکز در تلاش هستند تا به‌خاطر مشکلات متعددش با آن مقابله کنند. پس امیدواری نسبت به آینده روشن رمز ارزها به‌خصوص بیت کوین بیشتر شد.

صعود بیت کوین با سرازیر شدن سرمایه به سمت آن

بعد از ماجرای استیبل کوین صرافی بایننس و غیرقانونی اعلام شدن ارز BUSD، نوبت به حادثه دیگری رسید تا دوباره یکی از برترین استیبل کوین‌ها، به عنوان مهمترین نوع ارزهای دیجیتال، با مشکل مواجه شود. این حادثه با بحث انحلال بانک سیلیکون ولی مرتبط است.

پس از اعلام ورشکستکی SVB مشخص شد نزدیک به 3.3 میلیارد دلار از 40 میلیارد دلار ذخیره ارز USDC در این بانک سپرده شده بود. در نتیجه ترس از نبود پشتوانه کافی سبب وارد آمدن فشار فروش روی یو اس دی کوین شد، به طوری که با ادامه‌دار شدن سقوط قیمت USDC این ارز دیجیتال پایدار 88 سنت را هم دید. در جریان این اتفاق دای هم پگ دلاری خود را از دست داد و به حوالی 90 سنت سقوط کرد. طی این رویداد نگران‌کننده، عده زیادی یو اس دی کوین و دای خود را به بیت کوین و اتریوم تبدیل کردند. ترس از سرایت موضوع به سایر استیبل کوین‌ها، برخی هولدرهای سایر گزینه‌ها نظیر تتر را هم ترغیب کرد تا دارایی‌شان را به پادشاه و ملکه ارزهای دیجیتال تبدیل کنند.

توربو پلی کریپتو را در چت کریپتویی در تلگرام دنبال کنید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا