چند تا از اصطلاحات عمومی کریپتویی

این مطلب با یک سوال شروع میشود چرا باید اصطلاحات عمومی کریپتویی را یاد بگیریم؟اگر این مطلب را میخوانید حتما در ادامه همین مطلب نظرتان را ارسال کنید.

اگر در حدی حرفه ای هستید در زمینه ارزهای دیجیتالی میتوانید در بخش نظرات مطالب همین سایت تجربیات و تکنیکهای که یاد دارید را اشتراک بگذارید و از یک تا پنج دوج کوین هدیه دریافت کنید.

چند تا از اصطلاحات عمومی کریپتویی برای تازه وارد هاو مبتدیان.

همانطور که در مطالب قبلی هم گفتیم دانش کریپتوی برای کسب درامد از بازار کریپتو کارنسی  بشدت حائز اهمیت است و هر چقدر دانش کریپتویی شما در این زمینه بالاتر باشد مسیر کسب سود برای شما راحت تر خواهد بود.همانطور که میدانید صنعت پولساز کریپتو کارنسی در خود اصطلاحات زیادی دارد که از هر کدام در شرایطی بکار برده میشود.اگر شما هم مبتدی و تازه کار این بازار هستید میتوانید علاوه بر یادگیری اصطلاحات عمومی کریپتویی، اصطلاحات پایه ای کریپتوی را هم یاد بگیرید و در این زمینه بکار ببرید.اصطلاحات عمومی که در زمینه ارز های دیجیتالی را باید بدانید در ادامه معرفی کرده ایم اگر بدنبال ارتقاء دانش کریپتوی تان هستید میتوانید به بازار توربو پلی کریپتو هم بروید و مطالب بیشتری که در این زمینه وجود دارد را مطالعه کنید.

رمز ارز

قبل از هر چیزی باید مفهوم و معنی رمز ارز را بدانید تا درک والایی از نحوه پیدایش و هدف آن بدست اورید.رمز ارز به معنی پول رمزنگاری شده است‌.رمز ارز ها غیرفیزیکی هستند و در دنیای واقعی مانند پول های دولتی چاپ نمیشوند.معمولاً رمز ارزها برای جایگزین شدن پول های فیزیکی و حذف واسطه و بانک ها ساخته شده اند.مانند رمز ارز بیت کوین BTC که با هدف حذف پول های سنتی در سال ۲۰۰۸ایجاد شده است.

کیف پول دیجیتالی 

کیف پول های دیجیتالی بهترین جا برای ذخیره و نگهداری دارایی هایتان در بازار کریپتو کارنسی است.انواع کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری برای هولد کردن رمز ارز ها تا کنون ساخته شده اند که یکی از بهترین کیف پول های نرم افزاری کیف پول تراست والت  است.البته کیف پول لجرنانو هم یکی از کیف پول های سخت افزاری پر طرفدار تا کنون بوده است.درهر حالت کیف پول های دیجیتالی محل نگهداری رمز ارز ها هستند که باید در انتخابشان دقت کنید.

هولد کردن

هولد کردن به معنی ذخیره کردن است و به اشخاصی که رمز ارز های خودرا در کیف پول های معتبری ذخیره میکنند هولدر می گویند.

صرافی رمز ارزی 

صرافی ارز های دیجیتالی کار خرید و فروش رمز ارز را در بازار کریپتو کارنسی بر عهده دارند.صرافی ها با ارائه خدمات به کاربران کریپتویی و معامله گر رمز ارزی کسب سود میکنند.کارمزد های خرید و فروش رمز ارز ها در تمام صرافی ها یکسان نیست و این امر باعث شده تا کاربران به جستو جو بپردازند تا کم کارمزدترین صرافی را برای معامله خود پیدا کنند.صرافی های رمز ارزی اکثراً خدمات غیر حضوری و انلاین به کاربران ارائه میدهند.

تحلیل و تجزیه

تحلیل از تجزیه و حدس زدن می اید ، موضوع تحلیل که در بازار کریپتو کارنسی اهمیت ویژه ای دارد هم در ترید کردن کوتاه مدت استفاده میشود و هم بکار سرمایه گذاران می اید.تحلیل در این بازار هم انواعی دارد از جمله تحلیل فاندامنتالی ، تحلیل تکنیکال که دو ابزار مهم تحلیلی کریپتو کارنسی بشمار می ایند.

ماینینگ و استخراج

فرایند ماینینگ به عملیاتی گفته میشود که ماینر ها با حدس زدن هایشان منجرب به حل معادلات سنگین میشوند و در قبال آن هدیه دریافت میکنند.مثلاً بیت کوین با استفاده از ماینر ها علاوه بر تامین امنیت شبکه اش از تمام تراکنش ها پشتیبانی میکند.

استیک کردن

استیک کردن ویژه یکسری از ارزهای دیجیتالی است که قابلیت ماینینگ را ندارند.استیک کردن یعنی به ازای مقدار رمز ارزی که در اختیار شبکه آن ارز دیجیتالی می دهید به شما سود ماهیانه یا سالیانه داده میشود.استیک کردن در قبال استخراج تفاوت دارد.در این مطلب چند تا از مهمترین اصطلاحات عمومی کریپتویی را معرفی کردیم که در اینده هم بیشتر با آن سر کار خواهید داشت.

پیروز و پر از دانش کریپتوی باشید⚘⚘ضمنناً تکنیک های که در زمینه ارز های دیجیتالی را یاد دارید در زیر همین مطلب به اشتراک بگزارید و از یک تا پنج رمز ارز دوج کوین  هدیه بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا