امنیت در زمینه ارزهای دیجیتالی چیست؟

امنیت در زمینه ارزهای دیجیتالی چیست؟ امنیت یکی از مهم ترین عواملی است که باعث شده فناوری کریپتو کارنسی از زمان پیدایش تا کنون دوام بیاورد زیرا نبودن امنیت در هر اکوسیستمی در نهایت باعث فروپاشی ان سیستم خواهد شد.

امنیت در زمینه ارزهای دیجیتالی چیست؟

امنیت در بازارهای مالی بویژه بازار ارزهای دیجیتالی که یک بازار نوین و نوظهور در کشورهای در حال توسعه است یک پارامتر مهم برای تمام فعالان این حوزه خواهد بود.

اگر آموزش های اولیه صنعت کریپتو کارنسی را فراگرفته باشید امنیت را اینگونه توصیف می کند که یکی از ارکان مهم فناوری کریپتو است که بطور کلی به دو نوع تقسیم بندی شده است. یعنی دسته اول امنیتی است که بدست خود کاربران است و دسته دوم امنیتی است که اکوسیستم صنعت کریپتو در اختیار دارد.برای هر کدام از دسته ها مثالی میزنیم تا بهتر متوجه شوید.

فرض کنید که شما بدون هیچ تحقیقاتی به یک سایتی که در زمینه ارزهای دیجیتالی فعالیت دارد اعتماد میکنید که در نهایت منجرب به از دست دادن بخشی از پولتان میشود در اینجا این شما هستید که امنیتی که در دستتان بود را حفظ نکردید و دارایی رمزارزی تان را از دست دادید.

متاسفانه پیرامون صنعت کریپتو سایت ها و برنامه های فیک و کلاهبردار زیادی ساخته شده اند که اگر باخبر نباشید و بدون اطلاعات از هدف آنها به آنها اعتماد کنید ممکنه دارایی های خود را از دست بدهید.

چندی پیش سایتی تحت عنوان جشنواره سیصد هزار دلاری کوینکس در بستر اینترنت شروع به تولید محتویات فیک کرد که متاسفانه بسیاری از کاربران فعال در بازار رمز ارز ها گول این سایت را خوردند و اتریوم هایشان را از دست دادند در این مقاله صفر تا صد جشنواره سیصد دلاری کوینکس بطور کامل توضیح داده ایم. پس اگر در زمینه ارزهای دیجیتالی فعالیت دارید به هیچ وجه به سایت ها و برنامه های رمز ارزی نا آشنا اعتماد نکنید و سعی کنید روی امنیتی که در دست شماست کار کنید زیرا امنیتی که در دستتان است به نوعی گره خورده به اخلاقیات تان و خود شناسی خواهد داشت.

اما امنیتی که در دست شما نیست! و توسط شبکه یا اکوسیستم صنعت کریپتو تامین میشود. فرض کنید شما دو رمز ارز بیت کوین و یک ارز ناشناس که شت کوین هست را خریده اید اگر نمی دانید شت کوین به کدام ارزهای دیجیتالی گفته میشود لازمه بگویم شت کوین ها دسته ای از رمز ارزها هستند که بدون هدف ساخته میشوند و اکثراً قیمت بشدت کمی دارند.

توضیح برای شت کوین ها تا همین جا کافیه به ادامه مثال توجه کنید. پس از شش ماه پولی که روی خرید بیت کوین هذینه کرده بودید دو برابر فرضا شده در حالی که خبری از ارزی که ناشناس بود و شت کوین بود نیست! یعنی شت کوینی که خریده بودید حذف شده و صرفا جهت کلاهبرداری ساخته شده است در این حالت شبکه ان ارز فاقد امنیت بوده است.

در هر حال شما میتوانید پیشگیری کنید از سوخته شدن و از دست دادن پول تان در زمینه ارزهای دیجیتالی با استفاده از تحقیق و جذب اطلاعات بیشتر، استفاده از تجربیات دیگران ، آموزش و..

اگر کمی بیشتر و دقیق تر امنیت را در زمینه کریپتو کارنسی تجزیه کنیم خواهیم دید که ۹۰درصد از این امنیت بدست خودتان است‌ زیرا شما میتوانید پیشگیری کنید از هر گونه اتفاقی و این خودتان هستید که هر گونه اتفاقی را رقم می زنید.

بنابراین اگر به راحت ترین شکل ممکن میخواهید بدانید امنیت در زمینه ارزهای دیجیتالی چیست؟ بهتره بدانید به حفظ کردن دارایی های رمز ارزی امنیت میگوید که در اکثر موارد بدست افراد است.

پس امنیت در زمینه ارزهای دیجیتالی را جدی بگیرید! و به راحتی در این زمینه اعتماد نکنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا