با دلار رمز ارز بخریم یا تومان؟ کدامیک بصرفه هست؟

اگر بدنبال یک خرید رمز ارزی بصرفه هستید باید بدانید که با دلار رمز ارز بخریم یا تومان؟ با هر صرافی که کار میکنید یا از هر صرافی ایرانی که کریپتو کارنسی را خریداری میکنید حتما اپشن خرید تومانی کریپتو و خرید دلاری کریپتو را دیده اید یا شایدم با تومان و دلار رمز ارز های را خریده اید پس در همین مقاله با ما باشید تا در یابیم خرید کریپتو در ایران با کدام یک از اپشن ها بصرفه تر خواهد بود.

با دلار رمز ارز بخریم یا تومان؟

با دلار رمز ارز بخریم یا تومان؟ تریدر ها کامنت کنید.
با دلار رمز ارز بخریم یا تومان؟ تریدر ها کامنت کنید آخر مطلب.

اگر تریدر هستید توجه کنید که مسیر اصلی رسیدن به درامد از شغل معامله گری در بازار کریپتو کارنسی یا همان تریدینگ trading فقط خرید و فروش نیست! بلکه پیدا کردن پر سودترین شرایط و فرصت های طلایی برای ورود و خروج از یک معامله بصرفه است.

بدون شک برای تریدر های ایرانی مهم است که بدانند با دلار رمز ارز خرید کنند یا با تومان؟ پس باید بدانید که برای خرید بصرفه ترین حالت ممکن را انتخاب کنید که باتوجه به قیمت آن زمان دلار و اختلاف مقدار دریافتی کریپتو با دلار و تومان مشخص میشود.

اکثریت تریدر ها با تومان رمز ارز تتر یا همان دلار امریکا را از صرافی ها خریداری میکنند و سپس با آن شروع به ترید کردن میکنند.

باید دانست که همیشه این روش قابل صرفه نیست زیرا ممکنه با تومان رمز ارز بیشتری بخرید و کارمزد خرید تتر هم ندهید.

در واقع این مسئله در خرید های کوچک تفاوت زیادی نمی کند مگر دفعات بیشتری خرید کوچک انجام بدهید در هر حالت مسئله مهمی که وجود دارد این است که شما برای انجام هر معامله ای باید کارمزد به صرافی پرداخت کنید اینجاست که باید سعی کنید بصرفه ترین حالت ممکن را برای معامله خود ایجاد کنید یعنی از روشی استفاده کنید که کارمزد کمتری به صرافی بدهید.

همانطور که میدانید نحوه محاسبه کارمزد صرافی های رمز ارزی بر معیارهای به نام  بازار ساز و بازار بردار محاسبه میشود یا اصطلاحاً  میکر و تیکر شیوه محاسبه کارمزد صرافی ها رمز ارزی است.

بنابراین اینجا مشخص میشود که خرید رمز ارز از صرافی های ایرانی با تومان قابل صرفه تر خواهد بود زیرا شما فقط کارمزد خرید رمز ارز را به صرافی می دهید و از طرفی رمز ارز خود را میتوانید به یک صرافی خارجی انتقال بدهید و در نقطه خروج از معامله بفروشید و سپس دلار های که بدست آوردید را به صرافی ایرانی انتقال بدهید و سود جانانه ای از معامله خود بگیرید.

اما اگر بخواهید با دلار در صرافی های رمز ارزی ایرانی کار کنید آنچنان سودی نصیبتان ممکنه نشود بخصوص اگر مبلغ معامله اندک باشد.

در این حالت شما باید برای خرید تتر یا همان دلار امریکا یک کارمزد به صرافی بدهید سپس برای خرید رمز ارز ها با تتر دوباره باید کارمزد به صرافی پرداخت کنید که در نتیجه طی این همه کارمزد مقدار اندکی از رمز ارز نصیبتان خواهد شد.

اما ترید روی تتر

ترید روی تتر و کسب سود از معامله
ترید روی تتر و کسب سود از معامله

در این حالت شرایط فرق میکند شما با تومان استیبل کوین تتر را خریداری میکنید و با بالا و پایین آمدن قیمت سود از معامله دریافت میکنید.

در حالتی میتوان با تتر در صرافی های رمز ارزی ایرانی کریپتو خرید که تتر بشدت ریزش سنگینی را تجربه کند تا بتواند هذینه های کارمزد خرید خودش را برای خرید رمز ارز ها بدست آورد در غیر این حالت برای خریدن رمز ارز تبدیل تومان به تتر و تبدیل تتر به هر رمزارزی کارمزد های اضافی را برایتان در پی خواهد داشت.

اما در رابطه با اینکه بادلار رمز ارز بخریم یا تومان؟باید گفت که با تومان زیرا در نتیجه اگر کوین تان را در همان صرافی نفروشید و به صرافی دیگری انتقال بدهید  پول شما به دلار تبدیل میشود و اینجا یعنی به نوعی سود اربیتراژ هم در معامله کرده اید و این مقدوربصرفه تر خواهد بود. 

هدف اصلی دریافت مقدار رمز ارز بیشتر است که در تمام صرافی ها با تتر ،بیت کوین، اتریوم و پول های فیات معامله میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا