نحوه ساخت استراتژی برای ترید کردن در بازار رمز ارز ها

اینجا نحوه ساخت استراتژی برای ترید کردن در بازار رمز ارز ها را یاد خواهید گرفت پس اگر وفا دار هستید یه سر به کانال ما بزنید و شروع کنید به ساخت استراتژی معاملاتی خودتان.امروزه تریدرهای حرفه ای حرف از استراتژی خودشان میزنند شاید شما هم بدنبال یک استراتژی معاملاتی سودمند باشید یا خودتان طراح و سازنده یک استراتژی باشید یا اینکه از صفر با ساخت استراتژی میخواهید اشنا شوید در هر حالت و در هر مرحله ای که هستید در همین مقاله بطور کلی با نحوه ساخت استراتژی برای ترید کردن در بازار رمز ارز ها اشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت استراتژی خاص خود تان را درست کنید.

سبک معامله گری چیست؟

سبک معامله گری با استراتژی معاملاتی فرق میکند
سبک معامله گری با استراتژی معاملاتی فرق میکند

ابتدا باید یاد بگیرید که سبک معامله گری با استراتژی معاملاتی فرق میکند اگر همین الان در گوگل درباره ساخت استراتژی برای ترید کردن در بازار رمز ارز ها سرچ کنید طیف وسیعی از داده های مرتبط با استراتژی معاملاتی را خواهید دید که میدانم شما را در ساخت یک استراتژی معاملاتی کاملا گیج خواهد کرد پس قدم به قدم همین مقاله بشدت مهم را بخوانید و استراتژی مد نظر تان را بسازید.

سبک معامله گری یعنی مجموعه ای از اولویت ها که تریدر در آن اشاره به انجام آنها در زمان خود به تعداد یا دفعات تعیین شده دارد.سبک معامله گری گره خورده خلقیات ، رفتارها و بطور کلی سبک زندگی  معامله گر است مثلاً یکی از اولویت های سبک معامله گری من ترید کردن فقط در اتاق تریدم است.

اگر ساده تر بخواهم سبک معامله گری را تعریف کنم یعنی نوعی چهار چوب و قوانین خارجی که توسط شخص تریدر با توجه به شخصیتش ایجاد میشود.

استراتژی معاملاتی چیست؟

استراتژی معاملاتی چیه؟
استراتژی معاملاتی چیه؟

ما در مقالات قبلی هم استراتژی را معنی کرده ایم اما اینجا هم مجدد تعریف کوتاهی از استراتژی چیست را خواهیم کرد و با سبک معامله گری مقایسه خواهیم کرد. استراتژی یعنی رهبر وقتی با استراتژی ترید میکنید یعنی عملا از یکسری دستورات پیروی میکنید که معاملات شما را رهبری میکند. استراتژی معاملاتی بطور دقیق خاص بودن یک روش معامله گری را نشان میدهد که شامل جزئیات بیشتر نسبت به سبک معامله گری است.

مثلاً استراتژی معاملاتی من دقیقاً مشخص میکند کی و کجا و چگونه وارد یا خارج از معامله شوم.یا استراتژی معاملاتی من از اندیکاتور مکدی برای تایید شدن سیگنال های صادر شده استفاده میکند.

مقایسه سبک معامله گری و استراتژی معاملاتی/تفاوت ها و شباهت ها

سبک معامله گری همانطور که گفتیم نوعی چهار چوب خارجی هست که برای تریدر میتواند وجود داشته باشد. شخص تریدر میتواند اولویت‌های اصلی شخصی خود را بدون هیچ محدودیتی تغییر و یا حذف کند. مثلاً تریدر قبلا فقط در اتاق ترید اقدام به معامله گری میکند اما حالا تصمیم گرفته در هر کجا که باشد ترید کند. این صرفا یک مثال است که میتوان مثال های بیشتر و بهتری برایش زد. استراتژی معاملاتی نوعی چهار چوب های داخلی هست که صرفا جهت هدایت دقیق یک پوزیشن ایجاد شده است.استراتژی بر خلاف سبک معامله گری احساسات نمی شناسد شاید تریدر مجبور شود برای اینکه اطمینان از تایید شدن یک نشانه پیدا کند چندین تایید کننده به استراتژی اضافه کند.

یکی از شباهت های بین سبک معامله گری و استراتژی معاملاتی پیروی کردن و متعهد بودن به قوانین و دستورات آنهاست.در هر حالت تریدر باید از دستورالعمل های هر دو اطاعت کند تا شاهد یک ترید اصولی باشد.

یکی از تفاوت های بین سبک معامله گری و استراتژی معاملاتی نوع عملکرد آنهاست سبک معامله گری بطور دقیق و با جزئیات ریز به معامله و تریدر تمرکز ندارد اما در عوض استراتژی معاملاتی بطور دقیق و با جزئیات کامل ریز به ریز عملیات معامله را تحت نظر دارد.

تفاوت ها و شباهت های بیشتری اگر بخواهیم سبک معامله گری و استراتژی معاملاتی را مقایسه کنیم وجود دارد که در همین حد کافی هست ادامه مقایسه را واگذار میکنم به خودتون وقتی که استراتژی معاملاتی خودتان را بسازید.مطمئن هستم وقتی روش خودتان را بسازید تفاوت ها و شباهت ها این دو را بیشتر تجربه خواهید کرد.

مرحله اول ساخت استراتژی معاملاتی

اولین مرحله برای ساخت یک استراتژی معاملاتی داشتن یا ساختن یک سبک معامله گری هست. همانطور که در بالا درباره سبک معامله گری گفتیم در مقاله ای دیگر درباره ساخت سبک معامله گری صحبت خواهیم کرد. بطور خلاصه سبک معامله گری شرایط فعلی شما را بررسی خواهد کرد شما باید شرایطی برای ترید کردن داشته باشید که سبک معامله گری مشخص میکند که شما چطور و چگونه و در چه زمانی و کجا در چه موقعیتی میتوانید فقط ترید کنید بطور شخصی. به مثال زیر توجه کنید تا دو هزاری تون جا بیافتد.

فرض کنید شما شخصی عادی هستید روزی دو ساعت فقط اضافه دارید شما روز های شنبه تا دوشنبه دو ساعت صبح میتوانید ترید کنید و از دوشنبه تا پنج شنبه دو ساعت بعد از ظهر میتوانید به معامله گری بپردازید.

منظم کردن این تایم ها نیازمند برنامه ریزی هست که در نهایت سبک معامله گری تان را شکل خواهد داد. این مثال را فقط ما برای تایم زدیم شما میتوانید سلایق و علاقه مندی های شخصی خودتان را هم در سبک معامله گری بگنجانید. مثلا شما میخواهید سود روزانه داشته باشید و بطور اسکلپینگ ترید کنید پس میتوانید همه این دستورات را در قالب سبک معامله گری ایجاد کنید و به آن عمل کنید.

حال استراتژی معاملاتی نیازمند سبک معامله گری است چرا که علاقه ها و توانمندی ها ، داشته ها و نیازمندی های شما یا کلی تر خصوصیات شخصی شما را دربر گرفته و در استراتژی معاملاتی پیاده سازی میکند. یعنی جوری سبک معامله گری در استراتژی معاملاتی نقش آفرینی میکند که اگر ضرر کنید ناراحت نخواهید شد.البته یادتان نرود که اهدافتان را باید در سبک معامله گری پیاده کنید زیرا استراتژی بخشی مهم از سبک معامله گری میتواند باشد.

مرحله دوم ساخت استراتژی معاملاتی 

نحوه ساخت استراتژی برای ترید کردن در بازار رمز ارز همانطور که ما مرحله به مرحله پیش می رویم اسان خواهد بود. در مرحله دوم استراتژی به دو بخش تحلیل و ترید تقسیم بندی میشود که همیشه تحلیل مقدم تر از ترید خواهد بود. ساده تر بگویم باید ابتدا تحلیل کنید و سپس ترید.

در مرحله تحلیل بخش های مهم و کلیدی زیادی داریم که در هر استراتژی میتواند باشد یا نباشد یا تغییرات داشته باشد.

بخش های مهم تحلیل تکنیکالی

  • تشخیص و یافتن سیگنال ها، این قسمت معمولا نقاط ورود و خروج از معامله پیدا میشود اگر در مرحله بعدی به تایید برسند. بالاخره باید روند یا رشد قیمت یا هر چیزی که نشان بدهد قیمت در حال تغییرات است بعنوان سیگنال در نظر گرفته شود و سپس برایش تاییده های پیدا شود.خود قدرت تشخیص در تحلیل تکنیکالی بشدت مهم است.
  • تایید شدن سیگنال ها، حالا که یک محدوده یا نقطه ای بعنوان سیگنال دریافت کردید نوبت به تایید شدن آن میرسد.منظور از تایید شدن سیگنال در واقع همان علت های هستند که نمودار از رفتار معامله گران در اختیار ما قرار میدهند.تاییدیه ها انواع مختلفی دارند گاهی اوقات یک تاییدیه میتواند یک اندیکاتور باشد گاهی اوقات میتواند کندل شناسی باشد و یا تلفیقی از هر دو. بحث تاییدیه ها پیچیدگی بیشتری دارد چرا که اهمیت ویژه ای دارد.
  • تضمین پوزیشن ، در نهایت شما باید یک راه فرار از زیان داشته باشید جدا از اینکه اکثر تکنیکالیست ها در معاملات فیوچرز از حد سود و حد ضرر استفاده میکنند باید تضمینی روی پوزیشن خود داشته باشند.تضمین هم انواع خود را بر اساس نوع معامله و استراتژی دارد. گاهی اوقات تزریق پول به پوزیشن میتواند معامله را از ضرر کامل نجات دهد که خود نوعی تضمین پوزیشن است. یا گاهی وقت ها پیدا کردن تاییدیه های بیشتر و قوی تر برای معامله نوعی تضمین پوزیشن محسوب میشود.یا باز کردن پوزیشن با اهرم پایین میتواند نوعی تضمین پوزیشن محسوب بشود.
  • حساب و کتاب پوزیشن، در این قسمت باید با استفاده از یک ماشین حساب میزان سود و ضرر و مقدار سرمایه اولیه و کلی مبالغ و مقدار ها باید محاسبه شوند تا در نهایت به این نتیجه برسید که از این پوزیشن چقدر سود یا چقدر ضرر خواهید کرد.حالا چقدر سود میکنید و چقدر ضرر میکنید بحث خودش را دارد که باید از قبل تعیین کنید مثلا من استراتژی میخواهم بسازم که بهم وین ریت 80 درصد بدهد با سود خالص 50 بدهد که در این حالت فرض کنید 100 معامله کرده اید 80 تا از آنها با سود بسته شده است که مجموع سود آنها برابر با نصف کل پول شما برای همه معاملات است.
  • تطابق با سایر تحلیل ها، در گذینه های بالا شما از جهت تحلیل تکنیکالی اقدام به ساخت استراتژی کرده اید حالا وقت ان است که از تحلیل های فاندامنتالی و تحلیل احساسات کمک بگیرید. تطابق با سایر تحلیل ها میتواند تاییدیه های بیشتری را به شما بدهد.

در کل در تحلیل تکنیکالی یک استراتژی معاملاتی همچنین بخش های باید بررسی شود که برخی از بخش ها از ابزارها یا تکنیک های مربوط به خودشان در استراتژی بکار گرفته میشوند.مثلا در بخش تشخیص برخی از استراتژی ها از فیلتر نویسی برای داشتن یک نمودار تمیز استفاده میکنند.

مرحله سوم ساخت استراتژی 

در پایان شما باید هر آنچه را که تحلیل کرده اید ترید کنید و به اجرا برسانید. همانطور که در بخش تحلیل تکنیکالی نیازمند داده ها و دانش کافی هستید برای اجرا کردن پوزیشن هم باید دانش فنی کافی را از پلت فرم معاملاتی داشته باشید. گاهی وقت ها صرافی های که معاملات فیوچرز یا عادی انجام میدهند دوچار تغییرات میشوند که باید در جریان قرار بگیرید در غیر این صورت ممکنه بدرستی نتوانید اجرا کنید تحلیل های که انجام داده اید.

مرحله چهارم ساخت استراتژی 

این مرحله تست و آزمایش باید کنید استراتژی که ساخته اید اکثر صرافی ها حساب دمو یا همان حساب آزمایشی دارند.در مرحله چهارم باید تست کنید استراتژی معاملاتی خود را و عیب های آن را پیدا و رفع کنید و سعی کنید تا حد امکان بهینه سازی کنید و در نهایت روی حساب واقعی ترید کنید و ریز نمرات را با دقت بررسی کنید. اشکال یک استراتژی معاملاتی باید در مرحله تست و آزمایش برطرف شود در غیر این صورت خسارت مالی به بار خواهد آورد.

نتیجه گیری و خلاصه ای از نحوه ساخت استراتژی برای ترید کردن در بازار رمز ارز ها

خلاصه مقاله چگونه یک استراتژی معاملاتی برای ترید کردن بسازیم
خلاصه مقاله چگونه یک استراتژی معاملاتی برای ترید کردن بسازیم

در مجموع یک استراتژی معاملاتی سودمند تشکیل شده از مجموعه ای از دستورالعمل ها و تعهدات و کلی پارامتر مهم به نوعی که استراتژی معاملاتی درون یک سبک معامله گری قرار خواهد گرفت و قلب سبک معامله گری همان استراتژی معاملاتی است. در بازارهای مالی فارکس یا رمز ارز یا هر بازاری دیگر تقریباً مراحل بالا بکار گرفته میشود تا یک استراتژی معاملاتی سودمند ساخته شود. طراحی و تولید یک استراتژی بطور کلی نیازمند دانش کریپتویی بالا و تجربه کافی در بازار مد نظر است. استراتژی ها انواع مختلفی دارند که معمولا بدست اشخاص تکنیکالیست طراحی میشود.

امیدوارم همیشه سودمند و شاد و شنگول باشید من سامانتا نویسنده این مقاله هستم اگر با وفا هستید با ما در کانال ما عضو شوید.

https://rubika.ir/turboplaycrypto

V0.01kmpai

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا