استراتژی هولد تک بُعدی پلکانی را بخوانید! جالبه و رایگان

استراتژی هولد تک بُعدی پلکانی یکی دیگر از استراتژی های موفق و سود اور در زمینه کریپتو کارنسی بوده که بطور کامل در همین مقاله توضیح داده شده است.

استراتژی هولد تک بُعدی پلکانی چیست؟

منظور از استراتژی هولد تک بعدی پلکانی این است که شما بطور کلی در یک بازه زمانی(یک ماهه ، سه ماهه و..) فقط روی یک رمز ارز معامله کنید مخصوصاً در معاملات اسپات. و پس از اینکه هر پله ای که به سود نشست سود معامله را ذخیره کنید و با اصل پول دوباره پله جدید در روند قیمت بکارید.

در این استراتژی نیاز است روند صعودی یا نزولی را در دراز مدت بررسی کنید و سرمایه گذاری تان را به سه بخش تقسیم بندی کنید که هر بخش از سرمایه را در نقاطی که قیمت پایین است وارد معامله کنید. به این بخش ها درواقع پله گفته میشود.

نحوه کار این استراتژی معاملاتی چگونه است؟

اگر به مثال زیر توجه کنید متوجه خواهید شد که این استراتژی چگونه معاملات شمارا مدیریت میکند و به شما سود میرساند.

فرض کنید شما روند صعودی بیت کوین را در درازمدت در نظر بگیرید پله اول یا همان بخش اول دارایی تان را بیت کوین می خرید بخش دوم یا پله دوم را نگه دارید برای زمانی که روند بر خلاف تصور حرکت کند یعنی قیمت به پایین تر از قیمت خرید پله اول برسد.

پله سوم را زمانی وارد معامله کنید که پله اول به بالای پنجاه درصد رشد برسد یا اگر پله دوم شما هم داخل معامله بود به بالای پنجاه درصد رشد برسد البته توجه کنید که اگر روند صعودی قوی در درازمدت وجود دارد پله سوم را وارد معامله کنید.

در این سبک معامله گری پله اول شما با پنجاه درصد سود از معامله خارج میشود و پله سوم وارد معامله میشود. پله دوم هم گفتیم برای زمانی که قیمت پایین تر از خرید پله ها برسند.

با این شرایط شما روند بیت کوین را در دست گرفته اید یعنی هر فرصتی که بیت کوین به شما می دهد استفاده میکنید.

استراتژی هولد تک بُعدی پلکانی همانطور که میدانید یک استراتژی هولد است. بنابراین نمی تواند در لحظه برایتان پولسازی کند این سبک معامله گری به زمان احتیاج خواهد داشت.

در استفاده از این سبک شما به کیف پول لازم دارید تا هر پله از دارایی خود را که رمز ارز می خرید در آن نگهداری کنید و هر وقت به سود نشست ذخیره سود داشته باشید.

مزایا و معایب این استراتژی!

ابتدا به مزایای استفاده از این سبک نگهداری ارزهای دیجیتالی می پردازیم و سپس به معایب این استراتژی خواهیم پرداخت.

  • درصد رسیدن به سود در این استراتژی بالاست زیرا این استراتژی نوعی دیگر از استراتژی های هولد است و بهتر میدانید که رمز ارز ها در طولانی مدت نتیجه بهتری می دهند.
  • میزان ریسک در این استراتژی بسیار پایین است در صورتی که تحلیل شما درست باشد.
  • در این سبک معامله گری همه سرمایه شما درگیر نمی شود.
  • استراتژی هولد تک بعدی پلکانی میتواند به شما کمک کند تا از بهترین فرصت ها برای خرید بیت کوین و رمز ارزها استفاده کنید زیرا در هر حالت پول در دسترس دارید.
  • این روش ویژه رمز ارزهای ردیف اول بازار کریپتو هست و ارزهای ناشناس نمی توانند سرمایه شما را به خطر بیاندازد.
  • در استفاده از این استراتژی نیازی به صرف وقت برای چیدن سبد سرمایه گذاری ندارید تنها کافیه در مورد ارزی که معامله میکنید اطلاعات کافی داشته باشید.
  • نیازی نیست همیشه آنلاین و چشم دوخته به چارت باشید این استراتژی بدرستی مدیریت میکند پول شما و سود شما را بطور پلکانی

معایب استراتژی معاملاتی هولد تک بعدی پلکانی 

  • به کار تریدر های که سود در لحظه میخواهند نمی خورد زیرا باید صبور باشید برای نتیجه گرفتن از این روش معاملاتی
  • تک بُعدی بودن این استراتژی یعنی فقط در یک جهت صعودی قوی به شما سود می دهد و اگر بخواهید در جهت نزول قیمت با این استراتژی پیش بروید باید این روش را در معاملات فیوچرز روی پوزیشن های شورت با اهرم های پایین اجرا کنید.
  • نیاز به پول زیادی دارد در حد سرمایه گذاری
  • معامله شما فقط با یک رمز ارز کار میکند که اگر در انتخاب رمز ارز معتبر کوتاهی کنید میتواند خطرناک باشد.

این استراتژی چقدر میتواند سودمند باشد؟

سودمند بودن این استراتژی بستگی به نقاط ورود و خروج از معامله شما بر اساس زمان خواهد داشت.در اکثر مواقع بطور نرمال این استراتژی میتواند سرمایه شما را تا پنجاه درصد رشد بدهد که بستگی به زمان و تحلیل شما در دراز مدت دارد.

یعنی اگر پله اول سرمایه شما یک میلیون تومان است در حالت عادی میتوان انتظار داشت که پس از مدتی یک میلیون و پانصد هزار تومان شود که بستگی به عوامل خارجی و داخلی آنالیزی دارد.

عواملی که باعث سود آوری در معامله میشود در اصل برمی گردد به خودتان که چقدر به استراتژی معاملاتی تان پایبند هستید.

موفق باشید ⚘اگر نکته ای هست در زیر همین پست مطرح کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا