رمز ارز لایت کوین LTC چگونه کار میکند؟

چارلی لی بنیانگذار رمز ارز لایت کوین LTC است .چارلی لی در سال ۲۰۱۱جهت تکمیل کردن رمز ارز بیت کوین به معنای تقویت در زیر ساخت های بیت کوین ارز دیجیتالی لایت کوین را ایجاد کرد.لایت کوین با نماد LTC در سال ۲۰۱۷ رسماً کلید خورد.در ابتدای شروع بکار لایت کوین قیمت این رمز ارز 0.03 دلار بود.چارلی لی که خودش یکی از کارمندان سابق شرکت گوگل بود در حال حاضر یکی از حامیان لایت کوین و رمز ارزها میباشد.لایت کوین عملکردی مشابه رمز ارز بیت کوین BTC دارد.و درحال حاضر در ۳۰۰صرافی در حال معامله شدن است.

رمز ارز لایت کوین از ظهور تا رسیدن به شهرت.

لایت کوین پس از رشد اولیه اش پس از ورود به بازار کریپتو کارنسی مرز یک دلار را شکست و توانست سرمایه گذاران زیادی را به سمت خود جذب کند.لایت کوین یکی از رمز ارز های قدیمی بازار کریپتو کارنسی بوده است و تا کنون جزو ۱۰ رمز ارز برتر بازار بوده است.کد های بکار برده شده در این رمز ارز بصورت متن باز بوده است.رمز ارز لایت کوین LTC بر پایه پروتکل رمز ارز اصلی و سرشناس رمز ارز بیت کوین BTC  کار میکند با این تفاوت که زمان حل هش ها و الگوریتم های موجود در هر کدام با یکدیگر فرق دارد.

ویژگی های لایت کوین

رمز ارز لایت کوین در حال حاضر جزو ارزهای اصلی بازار محسوب میشود این رمز ارز ویژگی های خاص و عام خودش را دارد.

همانطور که در بالا اشاره شده شبکه لایت کوین متن باز بوده است و قابل استفاده برای هر شخصی است.

سرعت جابجایی تراکنش در شبکه حداقل ۱۰برابر سرعت انجام تراکنش ها در بیت کوین میباشد. 

بدون هیچ واسطه و هیچ نهادی فعالیت دارد، یعنی لایت کوین یک رمز ارز غیر متمرکز بوده است.

امنیت شبکه لایت کوین با استفاده از قانون اثبات کار ،استخراج تضمین میشود.

کارمزد انتقال آن خیلی کمتر در مقایسه با بیت کوین میباشد.

لایت کوین چگونه کار میکند؟

رمز ارز لایت کوین LTC یک پلت فرم همتا به همتا بوده است که با آن به هر نقطه از دنیا میتوان پول انتقال داد.اینکه لایت کوین چگونه کار میکند برمی گردد به استخراج کننده های این رمز ارز.

در واقع استخراج لایت کوین هم مشابه بیت کوین میباشد و استخراج کننده ها با حل محاسبات پیچیده و سنگین مقادیری لاتوشی بعنوان پاداش دریافت میکند این ماینر ها در اصل امنیت شبکه لایت کوین را در دست دارند.ارز های دیجیتالی برای فعالیت کردن از الگوریتمی خاصی پیروی میکنند اما لایت کوین از الگوریتمی  بنام اسکریپت استفاده میکنند.ارجعیت در محاسبه اسان تر، حجم کار کمتر،زمان به نتیجه رساندن یک تراکنش در حداقل تر زمان نسبت به بیت کوین. همانطور که آگاه هستید استخراج به صرفه بیتکوین فقط با دستگاه های ASICامکانپزیر است درصورتی که کارت گرافیک یک روش معمول برای استخراج لایت کوین بوده است،البته استفاده از دستگاه ASIC در مقایسه با کارت گرافیک بصرفه تر میباشد.

در بلاکچین رمز ارز لایت کوین LTC برای تشکیل یک بلاک جدید دو و نیم دقیقه زمان سپری میشود.یعنی یک چهارم زمان بیت کوین.

لایت کوین قابلیت استخراج دارد؟

همانطور که گفته شد لایت کوین از الگوریتم اسکریپت در  فرایند اثبات کار استفاده میکند پس رمز ارز لایت کوین LTC قابل استخراج میباشد . کل تعداد سکه های لایت کوین ۸۴میلیون میباشد و پس از استخراج این تعداد سکه دیگر لایت کوین تولید نخواهد شد.استخراج این رمز ارز هم بصورت انفرادی و جمعی امکان پذیر است.اکثر استخراج کننده ها به دلیل بالا رفتن سختی شبکه لایت کوین برای استخراج از دستگاه های که هش ریت بالاتری دارند یا همان دستگاه های ASICاستفاده میکنند.

تفاوت ها و شباهت های بیت کوین و لایت کوین.

از انجا که لایت کوین شباهت زیادی با ارز معروف بیت کوین دارد و در اصل بر گرفته شدن از بیت کوین و حل مشکلات بیت کوین ساخته شده است تفاوت های هم از لحاظ فنی و عملکردی با بیت کوین دارد.

اولین وجه شباهت این است که بیت کوین و لایت کوین هر دو تا قابلیت استخراج دارند زیرا از الگوریتم اثبات کار استفاده میکنند.اما رمز ارز لایت کوین LTC از الگوریتم اسکریپت در اثبات کار استفاده میکند و بیت کوین از الگوریتم SHA256استفاده میکند.

ارز دیجیتالی بیت کوین تعداد مشخصی سکه برای استخراج دارد 21میلیون سکه.در صورتیکه لایت کوین هم تعداد مشخصی اما 84میلیون سکه لاتوشی برای استخراج دارد.

مختصر تفاوت های دیگر را هم میتوانید در تصویر بالا ببینید.

اینده و تحلیل رمز ارز لایت کوین.

همواره لایت کوین یکی از رمز ارز های بوده که پیمس از صعودش، افت سنگینی را تجربه کرده است و این افت ممکنه در اینده لایت کوین را حتی تا مرز خارج شدن از بازار کریپتوکارنسی ببرد البته همه چیز در بازار کریپتو کارنسی ممکنه دوچار تغییر ناگهانی بشود اما در حال حاضر سوابق این را نشان میدهند.موارد زیادی هستند که قیمت و حتی اینده لایت کوین را میتوانند ورق بزنند.مثلاً قیمت خود بیت کوین.

برخورد دولت ها با مسئله ارزهای دیجیتالی ، کاربرد لایت کوین در جای خودش هم میتواند موثر واقع بشود در قیمت اینده این رمز ارز.البته تمام این نکات میتواند اثر گذار باشد.

وبسایت رسمی رمز ارز لایت کوین.

https://litecoin.org

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا