چگونه یک تراکنش را در بلاکچین پیگیری کنیم؟

چگونه یک تراکنش را در بلاکچین پیگیری کنیم؟ تا بحال شده تراکنشی را از طریق بلاکچین پیگیری کنید؟ معمولا افرادی به سراغ بررسی تراکنش از طریق بلاکچین می روند که وقتی رمز ارز شان را جابجا میکنند دارایی های رمز ارزی شان به مقصد نرسد یا دیر به مقصد بنشیند در هر حالت هر تراکنشی را در بلاکچین قابل پیگیری است.

چگونه یک تراکنش را در بلاکچین پیگیری کنیم؟
چگونه یک تراکنش را در بلاکچین پیگیری کنیم؟

یکی از ویژگی های مهم بلاکچین شفاف بودن تراکنش ها و روند انجام انتقال در شبکه است از طرفی دیگر غیر متوقف شدن هم یکی دیگر از ویژگی های بلاکچین هاست بنابراین لازم است یاد بگیریم وقتی رمز ارزی را جابجا میکنند حالا چه از صرافی به کیف پول و برعکس یا هر گونه جابجایی که بر روی یک بلاکچین انجام میشود چگونه انجام میشود.

برای اینکه بتوانید پیگیری کنید تراکنش تان را کافیه با داشتن هش تراکنش به بلاکچین رمز ارز مد نظر مراجعه کنید. برای اینکه ادرس هش یک تراکنش را بدست اورید کافیه به صرافی یا کیف پولی که از آن برداشت رمز ارز داشته اید بروید که در حالت عادی در صرافی ها به شما لینک هش رو نمایش میده و در کیف پول ها انتهای تراکنش برداشت روی دکمه اطلاعات بیشتر کلیک کنید مستقیم وارد بلاکچین ان ارز میشوید و نیازی به داشتن هش تراکنش هم نیست. اینجا میتونید ببینید که روند برداشت یا واریز ارز در چه مرحله ای قرار دارد.

تا اینجا شاید عملا متوجه نشده باشید که چگونه یک تراکنش را در بلاکچین پیگیری کنیم؟ به همین خاطر به مثال زیر توجه کنید که از صرافی بیت پین ارز اتریوم به یک کیف پول واریز کرده ایم.

تصویر جزئیات انتقال اتریوم از صرافی بیت پین به کیف پول
تصویر جزئیات انتقال اتریوم از صرافی بیت پین به کیف پول

در تصویر بالا که در قسمت برداشت ها در کیف پول صرافی بیت پین تان قابل مشاهده است به جزییات کامل درمورد انتقال اتریوم به یک کیف پول پرداخته ایم همانطور که در تصویر مشاهده میکنید یک دهم رمز ارز اتریوم را ما به یک کیف پول انتقال داده ایم که تراکنش موفق بوده است و در تصویر هم زده موفق. 

در تصویر شبکه ای که روی آن تراکنش و جابجایی اتریوم ها انجام شده دیده میشود سپس هش تراکنش دیده می شود و همچنین ادرس مقصد و لینک تراکنش اینها جزئیات کامل انتقال اتریوم های است که در این تراکنش جابجا کرده ایم.

حالا اگر روی لینک تراکنش کلیک کنید مستقیم وارد بلاکچین اتریوم خواهید شد به تصویر زیر نگاه کنید.

از روی لینک تراکنش وارد بلاکچین اتریوم شدیم
از روی لینک تراکنش وارد بلاکچین اتریوم شدیم

اگر نگاه کنید پایین هش زده موفق” یعنی انتقال اتریوم ها به درستی انجام شده است و اتریوم ها به آدرس مقصد نشسته است.

منظورم اینجای تصویر است
منظورم اینجای تصویر است

وقتی وارد بلاکچین اتریوم شدید جزئیات بیشتری از تراکنش که انجام داده اید را خواهید دید. در این تصویر دقیقا مانند یک رسید عمل میکند که چقدر رمز ارز از چه آدرسی به کدام ادرس انتقال یافته است. البته جزئیات کامل تر است مثلا روی چه شبکه ای انجام شده یا بلوک چندم است و کلی اطلاعات بیشتر.

بنابراین تراکنش ها در بلاکچین های عمومی قابلیت پیگیری دارند شما میتوانید با داشتن ادرس عمومی کیف پول های تان موجودی آنها را در بلاکچین ببینید ولی نمی توانید بدون داشتن کلید های خصوصی آنها را برداشت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا