اینده رمز ارزها در ایران 🇮🇷🇮🇷

واقعیت و حقیقت وضعیت فعلی رمز ارزها و اینده رمز ارزها در ایران را همینجا بررسی می کنیم. ارزهای دیجیتالی در ایران چگونه خواهد بود؟ حذف رمز ارزها یا حذف پول سنتی و کاغذی در ایران؟ یا بکار گیری هر دو در زمینه های مختلف در ایران.

اینده رمز ارزها در ایران 🇮🇷

اینده رمز ارزها در ایران
اینده رمز ارزها در ایران

بزارید با مروری به گذشته اینده رمز ارزها در ایران را بررسی کنیم همانطور که میدانید ایران یکی از کشورهای آسیایی در حال توسعه است که هم اکنون در تحریم به سر می برد و اگر خاطرتان هست زمانی بود که صرافی بایننس بزرگ ترین صرافی دنیا به کاربران ایرانی خدمات می داد اما به دلیل فشار تحریم ها طی این سالها از خدمات رسانی به کاربران ایرانی خودداری کرده است.

اگر نیم نگاهی به گذشته رمز ارزها در ایران بیاندازیم کاملا روشن است که ارزهای دیجیتالی یا همان رمز ارزها در ایران پر رنگ تر شده اند و هنوزم پتانسیل برای شکوفایی در ایران دارند.

با توجه به ماهیت ذاتی بازار کریپتو کارنسی و رمز ارزها این پول های مجازی و فناوری های پشت آن بنا بر رویا روی کردن افراد با پول جذابیت خاصی به خودشان گرفته اند و از طرفی دیگر نقش آفرینی و داشتن ویژگی های ذاتی و اساسی آنها باعث شده تا بسیاری از دولت ها در جهت بهبود وضعیت مالی و اقتصادی در زمینه های نقل و انتقالات پول در سطح جهانی از این فناوری استقبال کنند.

کشورما ایران از جمله کشورهای است که هنوز قوانین و مقررات ثابتی برای رمز ارزها تعریف نکرده است شاید در برخی از رسانه های خبری شاهد قوانین گذاری های جزئ برای صنعت کریپتو کارنسی باشید اما بطور صددرصد رمز ارزها در ایران در حال حاضر قانون کامل و جامعی ندارند. این بدین معنی که افراد در ایران هم میتوانند از رمز ارزها استفاده کنند و هم استفاده نکنند.

بنابراین انتظار می رود در اینده نزدیک با استقبال افراد با پیشروی صنعت کریپتو کارنسی در ایران مواجه شویم و دولت مجبور به پیاده سازی قوانین و مقررات برای این صنعت شود.

دلایلی که می توانند اینده رمز ارز ها در ایران را تغییر بدهند

عوامل موثر بر وضعیت رمز ارزها در ایران
عوامل موثر بر وضعیت رمز ارزها در ایران

بسیاری از فناوری ها تا کنون در ایران بنا به دلایلی حذف شده اند بنابراین برای صنعت کریپتو کارنسی هم این دلایل وجود دارد و روزگاری میتواند جهت بازی را عوض کند در ایران.

  • قیمت بیت کوین و سایر ارزها دیجیتالی، بدون شک قیمت بیت کوین و سایر ارزها دیجیتالی یکی از دلایلی هستند که به پر رنگ تر شدن و رونق بخشیدن صنعت کریپتو در ایران کمک خواهند کرد. در عادی ترین حالت ممکن افزایش قیمت رمز ارزها در ایران میتوانند برای افرادی که رمز ارز دارند سودمند باشد و از طرفی دیگر برای کشور ارز اوری بهمراه داشته باشد. و برعکس اگر روزگاری ارزهای دیجیتالی سقوط سنگینی کنند افرادی که ارزها را نگهداری می کنند نه تنها در ایران بلکه در جهان ضرر می کنند. بنابراین قیمت بیت کوین تا کنون ثابت کرده است که رشد کرده و با شکوفاشدن و داشتن امنیت کافی پیشرفت خواهد کرد این مسئله را چارت و نمودار قیمتی بیت کوین نشان می دهند. بهتر میدانید که رشد قیمت رمز ارزها به خیلی از مسائل اقتصادی، سیاسی و..مرتبط خواهد شد.

  • افزایش کلاهبرداری های مالی با سواستفاده از فناوری کریپتو کارنسی، همیشه هر فناوری که در جهان پدیدار شد به افراد اجازه داد تا با دو حالت درست و نادرست از فناوری استفاده کنند رمز ارزها هم از این مسئله بدور نیستند.به جرئت میتوان گفت که ۹۰درصد از مصرف کننده های فناوری کریپتو از روش نادرست برای رسیدن به درامد استفاده می کنند. براحتی میتوانند در گوگل از هزاران سایت و برنامه جعلی که به عنوان های مختلف از روش کلاهبردارانه استفاده می کنند دیدن کنید و اگر اعتماد کنید میتوانند دارایی شما را به خطر بیاندازند. بنابراین افزایش کلاهبرداری های مالی با سواستفاده از فناوری کریپتو میتواند دولت ها را وادار کند تا قوانین سرسخت برای رمز ارزها تعریف کنند و یا بطور کلی ممنوع کنند.
  • قابلیت های بینظیر رمز ارزها،  اگر کمی با اهداف رمز ارزها اشنا باشید هر ارزی اهدافی را دنبال می کند بفرض مثال بیت کوین هدف دارد پول های کاغذی و بانک ها را برای همیشه حذف کند و به یک شبکه انتقال بین المللی پول تبدیل شود. به راحتی از قابلیت های بینظیر رمز ارزها دولت ها و کشورها میتوانند استفاده کنند بویژه کشورهای که در تحریم به سر می برند.میتوانند در اوج تحریم ها پول شان را توسط ارزهای دیجیتالی به دولت های خارجی بدون اینکه کسی متوجه شود و بتواند ردیابی و شناسایی کنند تراکنش ها را.
  • تامین مالی تروریست ها توسط رمز ارزها در ایران، همانطور که میدانید ایران یکی از کشورهای است که تا دلتان بخواهد از سراسر جهان دشمن دارد و متاسفانه دشمنان برای نا امن کردن سرزمین ما به استفاده نادرست از فناوری کریپتو روی آورده اند. دشمنان برای اینکه بتوانند افراد تروریست در ایران را تامین مالی کنند از ارزهای دیجیتالی کمک می گیرند تا ایران نتواند پیگیری و ردیابی کند و آنها را شناسایی کند. بنابراین وجود این مسئله که باعث ناامنی میشود میتواند دولت را وادار کند در مقابل رمز ارزهاواکنش نشان بدهد و اینده رمز ارز ها را عوض کند.
  • محدودیت های رمز ارزها و معایب انها، این مورد میتواند دولت را به سمتی سوق دهد تا یک رمز ارز بومی بسازد و در کشور توسعه بدهد و استفاده از سایر ارزها دیجیتالی را ممنوع کند.
  • نا کام ماندن دولت در زیر ساخت های که برای صنعت کریپتو کارنسی وجود دارد، با شنیدن خبرهای مربوط به برگزاری نمایشگاه رمز ارزی در ایران کماکان افراد چشمنداز مثبتی به اینده رمز ارز ها در ایران از خود نشان می دهند. این به این منظور است که دولت ایران همچنان بی برنامه هم در مقابل صنعت کریپتو کارنسی نخواهد بود. تا کنون که دولت ایران موانع سنگینی برای استفاده کننده ها از رمز ارز ها پیاده سازی نکرده است بلکه از طرفی دیگر طی این سالها مجوز های صرافی داخلی بیشتری ارائه داده است.وقتی بحث زیرساخت ها پیش می آید در ایران مسئله اینترنت هم پیش کشیده میشود و لازمه بدانید که فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتالی وابسته به اینترنت است یعنی اگر دولت ایران زیر ساخت های مطلوبی برای داشتن یک اینترنت پر سرعت و با کیفیت ارائه ندهد میتوان گفت که زیر ساخت های صنعت کریپتو کارنسی هم در ایران دوچار اختلال خواهند شد.بخشی دیگر از زیر ساخت های فناوری کریپتو در ایران پیش نیازهای اولیه و اساسی صنعت کریپتو است که میتوان تحریم ها را هم به این دسته اضافه کرد.
  • قواعد اسلامی و شرعی که برای رمز ارزها در ایران تعریف کنند، ایران یک کشور اسلامی هست بنابراین میتوان انتظار داشت که این دلیل هم میتواند هم از سوی مردم و هم از سوی دولت روی اینده رمز ارز ها در ایران اثر بگذارد.
  • گرانی و تورم در ایران، تورم بی سابقه در ایران میتواند افراد را از خرید رمز ارزها باز دارد این در راحت ترین حالت ممکن میتواند رخ بدهد. شاید شما بگوئید الان تورم در ایران بیداد میکند بله کاملا درست است اما بهتره وجود تورم در ایران را کم درامدی یا درامد کم توصیف کنید.اگر الان در ایران تورم وجود دارد به دلیل درامد کم است زیرا درصد تورمی که در ایران وجود دارد در سطح جهانی بشدت کم است و مانند بسیاری از کشورها تورم ۱۰۰درصدی ندارد مثل آرژانتین. تورم در ایران باعث گرانی برق میشود و میتواند بر صنعت ماینینگ هم در ایران اختلال وارد کند.

خلاصه کنیم اینده رمز ارز ها در ایران به عوامل خارجی و داخلی بیشتری گره خورده است دلایلی که بالا مطرح شد بخشی از دلایلی هست که تا کنون وجود داشته است. در هر حال وجود رمز ارزها در ایران شاید برای بسیاری از افراد که سر رشته ای از این مدل پولها ندارند بحران مالی باشد اما باید در نظر گرفت که بسیاری از افراد در ایران فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتالی شغل شان است.

موفق و سربلند باشید جهت مشاوره در زمینه کریپتو کارنسی با ما ارتباط برقرار کنید.دریافت مشاوره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا