مقایسه تتر و بیت کوین ،تفاوت ها ،شباهت ها!

انچه را که باید در مورد تفاوت ها و شباهت های جفت ارز تتر و بیت کوین بدانید . در ابتدای مقایسه تتر و بیت کوین لازم به ذکر است که بیش از ۸۰درصد از معاملات امروز بازار کریپتو کارنسی با تتر انجام میشود.یعنی انجام درصد عظیمی از خرید و فروش های بازار با ارز دیجیتالی تتر انجام میشود.پس به جرئت میتوان گفت که رمز ارز تتر USDTو رمز ارز بیت کوین BTC دو ارز دیجیتالی مهم و اصلی بازار هستند.

تفاوت های تتر و بیت کوین

اگر بخواهیم تفاوت های این دو ارز را از لحاظ ساختار فنی و عملکردی مورد بررسی قرار بدهیم در این مطلب به تنهایی نمی گنجد اما سعی میکنیم به تفاوت های اصلی این دو ارز دیجیتالی بپردازیم.

اولین فرقی که تتر با بیت کوین دارد قیمتشان میباشد ، تتر همانطور که در جریان هستید همیشه برابر یک دلار امریکا بوده است و نوسان زیادی در آن دیده نمی شود.امابیت کوین قیمتش دارای نوسان زیادی است.منظورم از نوسان قیمتی یعنی بالا و پایین شدن قیمت لحظه ای بیت کوین.

تفاوت بعدی در متمرکز بودن و غیر متمرکز بودن این جفت ارز میباشد.بیت کوین یک رمز ارز غیر متمرکز است و تحت کنترل هیچ دولت و حکومتی نیست.اما تتر یک پول دارای پشتوانه و متمرکز هست زیرا تتر تحت کنترل دولت و مرکز فدرال آمریکا میباشد.

تفاوت در استخراج بیت کوین و تتر،بیت کوین قابل استخراج بوده است اما تتر قابلیت استخراج ندارد.استخراج تتر دقیقاً مشابه چاپ دلار است که امکانپذیر نیست. 

رمز ارز بیت کوین یک کوین بشمار میاد یعنی یک سکه دیجیتالی بحساب میاد و تعداد مشخصی برای عرضه در بازار دارد.اما تتر یک استیبل کوین میباشد یعنی رمز ارزی که قیمت تتر را با یک دلار امریکا یکسان میکند.مانند ارز دای.

یکی دیگر از تفاوت های که تتر با بیت کوین دارد ، تفاوت در داشتن بلاکچین است .بیت کوین از خود دارای بلاکچین است اما تتر بلاکچین خاصی برای خودش ندارند و از بلاکچین های معروف بیت کوین ، اتریوم ، ترون و سولانو استفاده میکند.

شباهت های جفت ارز تتر و بیت کوین 

بطور کلی شباهت های که برای جفت ارز تتر و بیت کوین وجود دارد در بسیاری از رمز ارز ها هم وجود دارد.

یکی از شباهت های که در مقایسه تتر و بیت کوین وجود دارد غیر فیزیکی بودنشان است.یعنی هیچ یک قابلیت چاپ در فضای حقیقی را ندارند.شاید برایتان سوال باشد که تتر دقیقاً همان دلار امریکا هست پس فیزیکی میباشد.بله همانطور که یک دلار معادل یک تتر از لحاظ ارزش قیمتی دارد خود پول دلار قابلیت چاپ دارد اما تتر فقط برای بازار کریپتو کارنسی ایجاد شده و قابلیت چاپ ندارد.بطور کلی تر رمز ارز تتر برای ثبات بخشیدن به بازار رمز ارزها ایجاد شده است.

شباهت دیگری که این جفت ارز با همدیگر دارند هر دو از بلاکچین و فناوری بلاکچین استفاده می کنند.حالا یا مستقیم مانند بیت کوین از بلاکچین استفاده میکنند یا غیر مستقیم مانند تتر.

اکثر صرافی ها و کیف پول ها از این دو ارز دیجیتالی پشتیبانی میکنند.هر دو جزو رمز ارز های اصلی بازار هستند و اکثر حجم کل معاملات بازار در اختیارشان است.شباهت های این دو ارز کلی و عموم ارزهای اصلی را شاید شامل بشود.

دلار بخریم یا بیت کوین؟

خیلی از دوستان در این زمینه سوال میپرسند که دلار بخریم یا بیت کوین؟قبل از اینکه وارد پاسخ دادن به این سوالات بشویم باید به این نکته توجه کنید که امروزه اکثر صرافی ها با دلار امریکا یا همان تتر معامله میکنند یعنی اگر شما بخواهید بیت کوین بخرید باید ابتدا تتر یا همان دلار بخرید تا بتوانید بیت کوین بخرید.

قطعاً اگر شما هم از ریسک کردن باکی ندارید بیت کوین گذینه مناسبی در مقایسه با تتر یا همان دلار است.زیرا سطح نوسانات قیمت بیت کوین بشدت بالاتر از تتر بوده است بنابراین اگر سرمایه گذاری تان را در شرایط مناسبی آغاز کنید سود بالاتری کسب خواهید کرد.ارز تتر هم برای سرمایه گذاری های پر حجم میتواند مناسب باشد نوسانات دلار در مقایسه با بیت کوین بشدت کمتر بوده است.در مجموع سرمایه گذاری روی هر کدام نتیجه میدهد اما باید برخی شرایط مانند صبر کرد را پذیرا باشید.

سودمند باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا