چگونه استراتژی معاملاتی خودم را پیدا کنم؟

چگونه استراتژی معاملاتی خودم را پیدا کنم؟ اگر از فعالان بازار ارزهای دیجیتالی هستید و هنوز در ساختن یک استراتژی معاملاتی سودمند ناکام مانداید ناامید نشوید! زیرا در همین مطلب استراتژی های را برای شما اماده کرده ایم که اگر به درستی اجرا شود میتواند منفعت را به دنبال داشته باشد.

در ابتدا بهتره تعریف کوتاهی از معنی و مفهوم استراتژی معاملاتی کنیم بطور خلاصه استراتژی معاملاتی رهبر معامله شماست در واقع این استراتژی است که نقاط ورود و خروج از معامله را مشخص میکند و کلی دستورات دیگر که هر استراتژی میتواند داشته باشد.

امروزه شاهد سبک های معامله گری زیادی هستیم که به روش های گوناگونی میتوان آنها را دسته بندی کرد بفرض مثال استراتژی هولد پلکانی یا استراتژی معاملاتی اسمارت مانی و..

در هر حال بریم سر اصل مطلب چگونه استراتژی معاملاتی خودم را پیدا کنم؟ در اینجا چندین سوال وجود دارد که لازم انها را بررسی کنیم.

اول اینکه استراتژی معاملاتی را باید ساخت یا پیدا کرد؟ دوم اینکه هدف اصلی شما از داشتن یک استراتژی معاملاتی چیه؟ سوم یک استراتژی معاملاتی سودمند باید چه ویژگی های داشته باشد؟

شاید این سوال ها در ذهن شما هم بالا پایین بشه اما هیچ نگران نباشید در همین مقاله به تمام سوالات پاسخ خواهیم داد.

اولین نکته اینکه شما باید بدانید که یک استراتژی معاملاتی سودمند که میتواند شما را به سود برساند را نمی توانید پیدا کنید بلکه باید از استراتژی های معاملاتی اشخاص نابغه استفاده کنید برای ساختن یک استراتژی معاملاتی قدرتمند.

پس استراتژی ها را میتوان اینگونه توصیف کرد که بخشی از استراتژی خودمان و شخصیت مان هستیم یا هر استراتژی با شخصیت ما تلفیق شده است شما باید راحت بودن تان را با استراتژی که با آن کار میکنید مد نظر قرار بدهید.

ارزهای دیجیتالی همانطور که از نام آنها پیداست پول های غیر متمرکزی هستند که از فناوری بلاکچین استفاده میکنند و به دلیل مارکت کوچکی که دارند نوسانات قیمت در آنها بالاست از این رو هنوز استراتژی معاملاتی ساخته نشده است که بطور قطعی و صدرصد سودمند باشد معمولا بیشتر استراتژی ها در دراز مدت جواب نمی دهند زیرا شرایط بازار تغییر می کند.

نکته قابل توجه اینجاست که شما بجای اینکه بدنبال پیدا کردن یک استراتژی معاملاتی سودمند باشید بهتره بدنبال ساختن یک استراتژی معاملاتی هدفمند با سود مستمر باشید.

چگونه یک استراتژی معاملاتی هدفمند با سود مستمر بسازیم؟

لازمه بدانید که ساختن یک استراتژی معاملاتی همچنان راحت هم نخواهد بود و از ان مهم تر در پی ساختن یک استراتژی معاملاتی سودمند شما به زمان و پول کافی در جهت تست و آزمایش و رفع عیب های استراتژی احتیاج خواهید داشت.

بفرض مثال شما در حال ساختن یک استراتژی هستید که در تایم فریم های بلندمدت نتیجه می دهد بنابراین لازمه جهت تست و آزمایش پولی را صرف کنید و زمانی را برای مشاهده نتیجه سپری کنید.

حالا هر استراتژی معاملاتی که دارید باید تست و آزمایش بشه و عیب یابی شود در غیر این صورت ممکنه بزودی به شما ضرر و زیان وارد کند.

برخی از تریدر های حرفه ای استراتژی های شان را بر اساس معاملات فیوچرز و آتی می سازند و مدیریت میکنند در هر حالت فرقی نمی کند شما در کدام قسمت از این صنعت فعالیت دارید مهم این است که شما باید برای رسیدن به سود از این بازار مسیری را طی کنید که کمترین ریسک را داشته باشد و در عوض سودمعتبری را به شما تحویل بدهد یعنی در شرایط عادی آخر ماه سود خالص شما باید از کل موجودی شما بیشتر باشد یا برابر در غیر این صورت شاید سبک معامله گری شما قوی نباشد و باید عیب یابی کنید که کجای استراتژی مشکل دارد.

سعی کنید در ساخت یک استراتژی حوصله به خرج بدهید و از استراتژی های افراد دیگه درس بگیرید برای ساختن یک استراتژی معاملاتی سودمند و موفق.

هر چی از استراتژی ها بگویم بازم کم است زیرا داشتن یک استراتژی معاملاتی سودمند کلی از مشکلات را در زمینه ترید حل میکند.

وقتی از استراتژی استفاده میکند دیگر لازم نیست همیشه چشم به چارت باشید یا همیشه درگیری معامله ای که باز کردین و کلی درد سر کلافه کننده.

اگر رهبر شما در یک معامله استراتژی شماست باید برای ساختن و تقویت آن هزینه کنید و وقت بگذارید تا دیگر نگران معامله نباشید.

اگر به صفحه استراتژی ها بروید میتوانید از استراتژی های افراد دیگه برای ساختن یک استراتژی معاملاتی سودمند استفاده کنید یا اینکه اگر شما هم یک نابغه کریپتویی هستید و استراتژی مهمی را دنبال می کنید میتوانید در صفحه استراتژی ها بفروشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا